Skrevet av Emne: 2019.32.12.2  (Lest 6426 ganger)

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7880
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #105 på: onsdag 06. november 2019, klokken 21:12 »
Kan jo være forskjell på TMD og TM3, men til info så funker forvarming av seter helt supert på min TM3 med 32.12.2.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

Vesel

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #106 på: torsdag 07. november 2019, klokken 14:56 »
I går opplevde jeg at autopiloten la seg helt til venstre i det midtre feltet under en forbikjøring for å ikke komme for nær en lastebil som var så bred at den tok opp hele høyre feltet. Og så la den seg tilbake i midten av feltet da forbikjøringa var over. Veldig menneskelig! Et lite, men viktig steg mot full autonomi. 😃👏
« Siste redigering: torsdag 07. november 2019, klokken 15:00 av Vesel »
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling

mthoring

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 905
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #107 på: torsdag 07. november 2019, klokken 20:46 »
I går opplevde jeg at autopiloten la seg helt til venstre i det midtre feltet under en forbikjøring for å ikke komme for nær en lastebil som var så bred at den tok opp hele høyre feltet. Og så la den seg tilbake i midten av feltet da forbikjøringa var over. Veldig menneskelig! Et lite, men viktig steg mot full autonomi. 😃👏

Det opplevde jeg faktisk og for et par dager siden! Tenkte egentlig at det bare måtte være tilfeldigheter, men begynner å tvile nå.
Bilen var plassert i midterste felt, og lå midt i det feltet, slik den pleier. Når jeg holdt på å komme opp på siden av en trailer i høyre felt så korrigerte bilen merkbart mot venstre i filen, og tilbake igjen til midten etter at traileren var passert.
2017 S75D

Vesel

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #108 på: torsdag 07. november 2019, klokken 20:57 »
I går opplevde jeg at autopiloten la seg helt til venstre i det midtre feltet under en forbikjøring for å ikke komme for nær en lastebil som var så bred at den tok opp hele høyre feltet. Og så la den seg tilbake i midten av feltet da forbikjøringa var over. Veldig menneskelig! Et lite, men viktig steg mot full autonomi. 😃👏

Det opplevde jeg faktisk og for et par dager siden! Tenkte egentlig at det bare måtte være tilfeldigheter, men begynner å tvile nå.
Bilen var plassert i midterste felt, og lå midt i det feltet, slik den pleier. Når jeg holdt på å komme opp på siden av en trailer i høyre felt så korrigerte bilen merkbart mot venstre i filen, og tilbake igjen til midten etter at traileren var passert.
For meg var det ingen tilfeldighet ihvertfall. Det var tydelig at det var lastebilen den ikke ville kjøre for nær ut fra hvor den la seg i feltet før, under og etter lastebilen var passert.

Uansett, dette var på en trefelts (i hver retning) vei hvor det var ingen biler i feltet lengst til venstre, og derfor god plass på den sida. Jeg har aldri opplevd dette her på Sørlandet, hvor vi kun har motorveier med to felt i hver retning.
« Siste redigering: torsdag 07. november 2019, klokken 21:11 av Vesel »
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling

Elmo

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7880
  • Elbileiere gjør det med spenning.
    • Vis profil
    • Elmo
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #109 på: torsdag 07. november 2019, klokken 22:40 »
Det var tydelig at det var lastebilen den ikke ville kjøre for nær ut fra hvor den la seg i feltet før, under og etter lastebilen var passert.
Godt å høre. Selv er jeg livredd når jeg forsøker autopilot på Slemmestadveien (Fv165) i Asker.
Bilen legger seg farlig nær midtrabatter, melder til og med ifra med røde "buer" at det er for nærme.
Og den legger seg alt for langt mot gulstripa i høyresvinger. Når bussen kommer imot i svingen tør jeg rett og slett ikke annet enn å ta over. (TM3  2019.32.12.2)
« Siste redigering: fredag 08. november 2019, klokken 10:47 av Elmo »
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 160.000 km. To fremdeles i daglig drift.
Har også en eUp 2015, gått 75.000 km, og "fikk" Tesla Model 3 i mars 2019.

Daniel80

  • Full Member
  • ***
  • Innlegg: 136
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #110 på: torsdag 07. november 2019, klokken 23:30 »
Har en bug med setevarme X100D, den virker ikke ved forvarming. Rattvarmen virker. Fler med samme problem?
Usikker på om den kom med software, da kulden kom denne uka.

Jeg har X100D fra 2019, og 2019.32.12.2 software, men setevarmen min fungerer som normalt ved forvarming..
Eneste jeg har problem med er at automatiske fjernlys ikke skrur seg på under 40km/t.. samt at når det regnet mye i går, så skrudde pluttselig automatiske fjernlys seg av, og ble til manuelle fjernlys , uten å varsle meg. De er i tillegg så dårlig lys i at jeg blendet nok flere biler før jeg oppdaget at A`en i fjernlys symbolet var forsvunnet selv om funksjonen sto på. A`en og funksjonen kom pluttselig tilbake i en tunell (hvor det ikke regnet lenger).
X100D April 2019 m/285/35-22 square

o.b.lix

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 2247
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #111 på: fredag 08. november 2019, klokken 09:08 »
Eneste jeg har problem med er at automatiske fjernlys ikke skrur seg på under 40km/t..

Har 32.12.7 og det problemet er der fortsatt
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D - med Ap2.0
2014 Leaf Acenta 24kW 2019 Leaf Tekna 40kW
2018 Tesla model 3 - Bestilt 31/3-2016 Avbestilt
2015 Tesla model S 85D - med Ap1.0 Solgt

cra

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 7093
  • Sunnmøre
    • Vis profil
    • BTTF for Tesla
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #112 på: fredag 08. november 2019, klokken 10:15 »
Eneste jeg har problem med er at automatiske fjernlys ikke skrur seg på under 40km/t..
Har 32.12.7 og det problemet er der fortsatt

Akkurat dette er nok "by design". Hvorfor de har bestemt seg for å gjøre det slik skjønner jeg ikke.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kraez

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 30
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #113 på: fredag 08. november 2019, klokken 10:51 »
Jeg for min del har hatt bilen i ganske nøyaktig to år, og det første halvannet året kjørte jeg det meste på AP.

MEN det siste halve året har AP vært nærmest ubrukelig i bergensområdet, nesten samtlige tunneler (og de har vi en del av her) er plaget av at bilen plutselig for det for seg at den befinner seg i 30-sonen på toppen av tunnelen og foretar øyeblikkelig fartskorrigering deretter. På vei ut av Bergen er Arna - Trengereid nå et tilsvarende problemområde, der GPS'en hopper ned på Romsloveien som går langs E16, og gjør at jeg skremmer vettet av de bak .

Poenget mitt er at dette fungerte helt fint i 18 måneder, før det ved en av oppdateringene rundt sommeren ble nærmest helt håpløst. Manglende skiltlesing kombinert med "hoppende" GPS er en håpløs kombinasjon.

Model X100D - November 2017

Tiger123

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 366
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #114 på: fredag 08. november 2019, klokken 14:59 »
Jeg for min del har hatt bilen i ganske nøyaktig to år, og det første halvannet året kjørte jeg det meste på AP.

MEN det siste halve året har AP vært nærmest ubrukelig i bergensområdet, nesten samtlige tunneler (og de har vi en del av her) er plaget av at bilen plutselig for det for seg at den befinner seg i 30-sonen på toppen av tunnelen og foretar øyeblikkelig fartskorrigering deretter. På vei ut av Bergen er Arna - Trengereid nå et tilsvarende problemområde, der GPS'en hopper ned på Romsloveien som går langs E16, og gjør at jeg skremmer vettet av de bak .

Poenget mitt er at dette fungerte helt fint i 18 måneder, før det ved en av oppdateringene rundt sommeren ble nærmest helt håpløst. Manglende skiltlesing kombinert med "hoppende" GPS er en håpløs kombinasjon.

Sikker på det ikke var i april?

I dag fikk jeg første bråbrems på lenge, under broa v Olavsgaard, inn mot Oslo.

Lynkjapp

  • Sr. Member
  • ****
  • Innlegg: 457
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #115 på: fredag 08. november 2019, klokken 19:59 »
I går opplevde jeg at autopiloten la seg helt til venstre i det midtre feltet under en forbikjøring for å ikke komme for nær en lastebil som var så bred at den tok opp hele høyre feltet.

Nå må jeg innrømme noe flaut men gledelig. Dette funker andre veien også. Når man blir forbikjørt av lastebiler så flytter bilen seg litt til høyre.

Vesel

  • Hero Member
  • *****
  • Innlegg: 542
    • Vis profil
Sv: 2019.32.12.2
« Svar #116 på: fredag 08. november 2019, klokken 21:34 »
I går opplevde jeg at autopiloten la seg helt til venstre i det midtre feltet under en forbikjøring for å ikke komme for nær en lastebil som var så bred at den tok opp hele høyre feltet.

Nå må jeg innrømme noe flaut men gledelig. Dette funker andre veien også. Når man blir forbikjørt av lastebiler så flytter bilen seg litt til høyre.
Tja, ikke så pinlig det egentlig.   ;D
Med den forrige bilen min, også min første, en Nissan Almera som det i følge vognkortet skulle ha en 98 hk bensinmotor, så ble jeg en gang forbikjørt av en bobil med skaphenger i oppoverbakke. :o  Mor mi hadde nok vært stolt av den trygge hastigheten jeg holdt der, men egentlig klarte bilen bare ikke gå raskere.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling