Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål og svar om e-Tron 50 og 55

Startet av Trond.m, søndag 08. september 2019, klokken 19:39

« forrige - neste »

ihaal

#645
Takk for svar. Har nå et tilbud på 55 adv bus med blindsonevarsling, rattvarme, hengerfeste og 360-kamera. Men har nå begynt å stusse på om Matrix-lys også er "nødvendig" utstyr. Stemmer det at Etron adv bus ikke har automatiske fjernlys hvis man ikke legger til Matrix? Ser at det kan leies/kjøpes i ettertid, men da blir det jo betraktelig dyrere med moms.

Er det noen som har erfaring med standardsetene i adv bus? Er disse gode på langtur?
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

Stikkkontakt

En kjenning kjøpte en ny e-tron SB S-Line sport.
Den ble levert uten takrails selv om kontrakten sa at denne modellen skulle ha vinterpakke, som inneholder blant annet takrails. Flere som har vært borti dette?

Brisken

Vi har standardsetene i advance business og har aldri tenkt på at de begrenser oss noe ifht komfort. -aldri kjört lenger enn 3h, men mye lenger kommer en ikke uten å lade uansett :)

Hvis du kjörer utenfor by eller motorvei ville jeg absolutt satset på Matrix-lys, de er en sånn "teknikk-utvikling", så mye bedre en alt annet av lys jeg prövd, at en ikke vil tilbake når en först prövd det.
Vet ikke hva blindsonevarsling koster men holder Matrix som viktigere enn det.

daktari

Enig med siste taler, men det kommer an på hvor du kjører. Hvis det er gatebelysning vil aldri matrix aktiveres.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Øyvis Prøyvis

Jeg hadde en 68 mils tur i går hvor jeg kjørte tur retur over Haukelifjell i mørket begge veier. Matrix lys er bare helt fantastisk og jeg ville aldri kjøpt bil uten ut fra det jeg vet nå. Jeg bestilte min E50 AB uten Matrix lys og har derfor kjøpt dette som FOD for 6 mnd'er. Greit nok det, men jeg ville heller brukt de pengene det koster med å få den tilgjengelig hele tiden.
En annen ting jeg ville kjøpt er Night vision. I denne regntunge høsten har jeg ønsket meg det, men det kjøpte jeg dessverre ikke med da bilen var ny. Neste bil skal ha det!
2022 e-tron 55
2020 e-tron 50 - solgt

Trond.m

Sitat fra: Brisken på torsdag 31. desember 2020, klokken 16:59
Vi har standardsetene i advance business og har aldri tenkt på at de begrenser oss noe ifht komfort. -aldri kjört lenger enn 3h, men mye lenger kommer en ikke uten å lade uansett :)
Smak og behag, men jeg synes sportssetene i skinn / alcantara er langt mer behagelige enn standardsete i kunstskinn.

daktari

Jeg ville ikke betalt ekstra for de ordinære sportssetene. Standardsetene er ganske gode. Kontur-setene derimot er noe HELT annet. Men hvis du er på budsjett,  det baller jo på seg fort... Det blir liksom ikke ekte premium/Audi før du har valgt ekstrautstyr for 250.000.

Minner også om muligheten til å leie matrix-lysene ved behov.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

ihaal

#652
Takk for gode og utfyllende svar!

Et annet spørsmål jeg har, er det noen som vet ca verdi av en 3-års service og vedlikeholdsavtale? Ble forespeilet muligheten for å få dette inkludert ved kjøp, men lurer litt på hvor mye det utgjør i praksis med ca 15 000 km i året.
ID.4 GTX (tidligere ID.4 1st og Leaf 40 kWt)

daktari

Bilen har 2 år/30.000 km intervall. Jeg vil si at 3 års serviceavtale er veldig lite verdt hvis du kjører lite. I praksis får du bare 1 service for den prisen. Det er veldig lite som skal gjøres, bytte av batterikjølevæske kun tror jeg, resten er inspeksjon av viskere, dekk etc. Motorene oh batteriene er jo vedlikeholdsfri. Få heller cash og ta service i Sverige eller Mekonomen
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Individual

#654
Er det ikke førstegangsservice etter 2 år/30.000, deretter en gang i året?
Så man får faktisk 2 servicer inkludert i 3-årsavtalen.
Når jeg kjøpte e-tron, var serviceavtale for 3 år inkludert :)


Orbit

#655
Serviceintervallene er de samme (2 år/30000 km) også etter førstegangsservice.

Det jeg har fått med meg som skal gjøres (utenom ren inspeksjon og gjennomgang av bilen) er

  • Skifte kupéfilter
  • Skifte bremsevæske
  • Skifte kjølevæske
  • Tømme væskeutskiller på frontmotor
  • Skifte væskeutskillerreservoar på bakmotor
Noen som allerede har vært på første service har kanskje flere detaljer.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Du kan ikke vise dette vedlegget.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

elektro

Noen som har testet, eller sett en god test av Digital Matrix lysene? For 55.000 bør de være bra..
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Bmw_Tryne

Bmw 530i G30

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Bmw_Tryne

Sitat fra: daktari på lørdag 02. januar 2021, klokken 10:07
Sitat fra: belsby på lørdag 02. januar 2021, klokken 01:43
Sitat fra: elektro på lørdag 02. januar 2021, klokken 00:25
Noen som har testet, eller sett en god test av Digital Matrix lysene? For 55.000 bør de være bra..

https://nybiltester.no/biltest/test-av-audi-e-tron-60-s-sportback/
kan dessverre ikke finne noe om lysene i den testen.

Ok, rart. ca .24min og 20 uti videoen, så sier jo "testeren" at det er brukt 55.000 på frontlys, osv. Så noen kommentarer mm.
Bmw 530i G30

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA