Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron  (Lest 3712 ganger)

elektro

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1295
    • Vis profil
Sv: Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron
« Svar #90 på: Mandag 18. Mai 2020, klokken 19:46 »
Når det gjelder ytelse syns jeg man bør under 6 sekunder. I chill-modus har min Model X ca 8 sekunder, og det oppleves direkte tregt. Fun-factor er da på null.

Ser e-tron 55 er akkurat innenfor i boost-modus. Hvordan er det med denne funksjonen? Kan den alltid være på eller må den aktiveres? Hvordan aktiveres den i så fall?

Trykker girspaken to ganger mot deg. Engang for drive engang til for Sport, som gir boost.

Det er vel i praksis bare å vippe girvelgeren én gang bakover for å få den i Sport, hvis man allerede er ute og kjører. Eller skal jeg telle med Revers, Drive, Revers, Drive også, som jeg må utføre for å komme ut av garasjen og gårdsplassen. Så Sport. Fem bevegelser da. Slitsomt. ;)

PS! Nå står min e-tron bare og støver ned for tiden, så jeg husker snart ikke hvordan den brukes. Ikke kjører jeg ofte i Dynamic mode heller, men da er Sport aktivert som standard, og denne innstillingen husker vel bilen fra gang til gang. Hvis man er veldig opptatt av dette...
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

ToWalkOrDrive

  • Gold Member
  • ******
  • Innlegg: 1022
    • Vis profil
Sv: Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron
« Svar #91 på: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 08:53 »
Når det gjelder ytelse syns jeg man bør under 6 sekunder. I chill-modus har min Model X ca 8 sekunder, og det oppleves direkte tregt. Fun-factor er da på null.

Ser e-tron 55 er akkurat innenfor i boost-modus. Hvordan er det med denne funksjonen? Kan den alltid være på eller må den aktiveres? Hvordan aktiveres den i så fall?

Det rare er når jeg hadde Model S 85, som hadde 0-100km/t på 5,6 sekunder at jeg stort sett kjørte ganske fint, og ikke hadde behov for å trykke gassen i bunn, så jeg syntes det var overkill med den raske akselerasjonen. Faktisk tenkte jeg en stund etter jeg kjøpte den at det var litt sløs å ikke kjøpe 60kWh-versjonen, som nok og hadde saktere akselerasjon.

Så kjøpte jeg Model 3 Performance…. Og da ble jeg en drittunge igjen. Stort sett kjører jeg fint, men når det er en tom rundkjøring (med god oversikt) på vei til jobb, og deretter en lang slette uten biler, så omgjøres plutselig rundkjøringen til å bli en sjikane på en Formel 1 bane, og sletten blir langstrekken før mål.... 0-100 på litt over 3 sekunder som er som en gokart så blir det plutselig annerledes. Er nok litt sånn som folk som eier en rask motorsykkel. Da jeg hadde det som 20-åring så tok jeg og en del akselerasjoner / kjøring som ikke var så smart. Blir litt det samme. Du trenger det ikke, det er ikke sunt, men har du noe så raskt så blir det ofte en oppkvikker i hverdagen.

Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

pst

  • Jr. Member
  • **
  • Innlegg: 18
    • Vis profil
Sv: Fra Tesla Model 3 til Audi E-tron
« Svar #92 på: Tirsdag 19. Mai 2020, klokken 10:35 »
Når det gjelder ytelse syns jeg man bør under 6 sekunder. I chill-modus har min Model X ca 8 sekunder, og det oppleves direkte tregt. Fun-factor er da på null.

Ser e-tron 55 er akkurat innenfor i boost-modus. Hvordan er det med denne funksjonen? Kan den alltid være på eller må den aktiveres? Hvordan aktiveres den i så fall?

Det rare er når jeg hadde Model S 85, som hadde 0-100km/t på 5,6 sekunder at jeg stort sett kjørte ganske fint, og ikke hadde behov for å trykke gassen i bunn, så jeg syntes det var overkill med den raske akselerasjonen. Faktisk tenkte jeg en stund etter jeg kjøpte den at det var litt sløs å ikke kjøpe 60kWh-versjonen, som nok og hadde saktere akselerasjon.

Så kjøpte jeg Model 3 Performance…. Og da ble jeg en drittunge igjen. Stort sett kjører jeg fint, men når det er en tom rundkjøring (med god oversikt) på vei til jobb, og deretter en lang slette uten biler, så omgjøres plutselig rundkjøringen til å bli en sjikane på en Formel 1 bane, og sletten blir langstrekken før mål.... 0-100 på litt over 3 sekunder som er som en gokart så blir det plutselig annerledes. Er nok litt sånn som folk som eier en rask motorsykkel. Da jeg hadde det som 20-åring så tok jeg og en del akselerasjoner / kjøring som ikke var så smart. Blir litt det samme. Du trenger det ikke, det er ikke sunt, men har du noe så raskt så blir det ofte en oppkvikker i hverdagen.
Du verden  :D :o
2020 Audi e-tron 55
2019 Audi RS5 coupé