Motorhavari og forsikring

Startet av DagUp, lørdag 24. august 2024, klokken 14:42

« forrige - neste »

arthur

Sitat fra: daktari på søndag 20. april 2025, klokken 10:07
Sitat fra: arthur på lørdag 19. april 2025, klokken 07:51La meg begynne med å si at dette er hva jeg tror, ikke hva jeg vet. Grunnen til at jeg presiserer "ikke vet" er at jeg fortsatt ikke har sett noen dokumentasjon på at loven kan forstås slik som du hevder, og det til tross for at det nå er nesten tolv (!) år siden HR avla den dom vi alle viser til. Dene saken har vært vist til i en rekke diskusjoner og fora, men som sagt har, meg bekjent, enda ingen kunnet legge frem dokumentasjon på at noen har fått medhold i sin påstand. I den aktuelle saken var det en dårlig utbedret rustskade, ikke utskiftning av en helt ny og ubrukt del hvilket jeg tror kan ha relevans.

Som forbruker håper jeg selvfølgelig at loven kan forstås som du sier, men noterte også at et annet medlem mente å ha sett, hørt eller lest, at denne retten ikke varer "evig".

Du får google etter dommer om heving av bilkjøp, sjekk også Forbrukerklageutvalget sine saker.

Det har jeg gjort, men ikke funnet noen relevant avgjørelse på dette spørsmålet, har du? Eller noen andre her?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

daktari

Alle hendelser som omhandler flere forsøk på å rette samme feilen på nytt er relevante. Loven er generisk og skal funke for alt, slik som rust, elektronikk, programvare, motorer, batterier osv. Søk etter "heving av kjøp".
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

vartli

Da jeg fikk telefon med informasjon etter service/inspeksjon, spurte jeg konkret om væskemengde i denne patronen. Han visste ikke hvor mye det var snakk om, siden det ikke var han som gjorde selve jobben, men sa også at det alltid var noen dråper her. Så løsningen er designet slik at det faktisk aldri er tett. Alle har lekkasje. Det er bare snakk om hvor mye. Er det mulig å inspisere denne selv på en grei måte med garasjejekk og støttebukker?
E-tron 55 2021
Leaf 40 kWh 2020
Leaf 2011 - solgt

Marzo

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på mandag 21. april 2025, klokken 09:50Loven er generisk....
Ja det er den. Men svært generell.
Det hadde vært en forskrift ellers.

Såpass lærte jeg nede på Karl Johan mellom alle sjøslagene i puben i kjelleren der. Fett fakultet og kort vei til pub hovedstadsgata som da var Rosenkransgata :+1: ikke Jarl Johan 

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA