Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

gjest12345

Hei
har bestillt model 3 P. Men begynner å bli nervøs for levering når jeg leser om kvaliteten på Tesla. Er kvaliteten virkelig så dårlig som folk skal ha det til?

Handyman

Sitat fra: gjest12345 på torsdag 04. mars 2021, klokken 21:37
Hei
har bestillt model 3 P. Men begynner å bli nervøs for levering når jeg leser om kvaliteten på Tesla. Er kvaliteten virkelig så dårlig som folk skal ha det til?
Det er vel ingen grunn til å tro at de lyver om sine problemer, men husk: de aller fleste som er fornøyd skriver ikke om det her.
Jeg har kjøpt 2 nye e-Up og en ny Skoda Citigo. Den ene e-Upen fikk jeg byttet inn pga massive store problemer.
Citigoen hadde lakkfeil og måtte lakkeres. Bremsene på eUp ruster opp, og appen fungerer bare av og til.
TM3en har jeg hatt noen småfeil med, men dette har blitt ordnet opp i av Tesla uten krangling. Jeg meget fornøyd.
Jeg har også hatt to Avensiser, den ene uten poroblemer, den andre med en haug elektriske feil. Min erfaring er at Tesla ikke er verre enn andre merker. Alle har biler med feil.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gjest12345

Ja dette mener jeg også. Har pr dags dato en Audi A5 som er lakkert opp fra sideskjørt og opp. Er ikke montert skvettlapper her. Anbefales de som blir lever med Tesla?

hELgenen

Dersom du er nøye med panelgaps og lakk og har Tesla Drammen som nærmeste SC..ja da bør  du forbedrede deg psykisk...Ellers ikke noe jeg ville brukt ekstra energi på nå..

gjest12345

Sitat fra: hELgenen på torsdag 04. mars 2021, klokken 21:59
Dersom du er nøye med panelgaps og lakk og har Tesla Drammen som nærmeste SC..ja da bør  du forbedrede deg psykisk...Ellers ikke noe jeg ville brukt ekstra energi på nå..

Er panelgaps så ille? Går det ikke å få en bil som er 100% ?

Handyman

Sitat fra: gjest12345 på torsdag 04. mars 2021, klokken 22:05
Sitat fra: hELgenen på torsdag 04. mars 2021, klokken 21:59
Dersom du er nøye med panelgaps og lakk og har Tesla Drammen som nærmeste SC..ja da bør  du forbedrede deg psykisk...Ellers ikke noe jeg ville brukt ekstra energi på nå..

Er panelgaps så ille? Går det ikke å få en bil som er 100% ?
På elbilforum vil du se innlegg fra i alle kategorier fra hatere og fanboys. Etter hvert vil du erfare at noen brukere har en agenda, noen har skylapper. Et paradoks er at noen av de sterkeste kritikerne ikke har eid Tesla selv.
For å svare på spørsmålene dine; nei på det første, og joda på det andre.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

gjest12345

Sitat fra: Handyman på torsdag 04. mars 2021, klokken 22:18
Sitat fra: gjest12345 på torsdag 04. mars 2021, klokken 22:05
Sitat fra: hELgenen på torsdag 04. mars 2021, klokken 21:59
Dersom du er nøye med panelgaps og lakk og har Tesla Drammen som nærmeste SC..ja da bør  du forbedrede deg psykisk...Ellers ikke noe jeg ville brukt ekstra energi på nå..

Er panelgaps så ille? Går det ikke å få en bil som er 100% ?
På elbilforum vil du se innlegg fra i alle kategorier fra hatere og fanboys. Etter hvert vil du erfare at noen brukere har en agenda, noen har skylapper. Et paradoks er at noen av de sterkeste kritikerne ikke har eid Tesla selv.
For å svare på spørsmålene dine; nei på det første, og joda på det andre.

Takker for gode svar!

Tom

#1402
TM3 LR Mars 2019

feilmelding om at bilen kunne bruke mer strøm når den står parkert,klarer ikke då i dvale.
https://photos.app.goo.gl/7bUa5JhRSdCC2wTC7

Leverte den inn 15 februar for å fixe dette,viser seg er det er kommet vann inn i en 12v koblingsbox som henger på torpedoveggen så en kobling hadde korrodert.

Fix på dette blir å bytte hele lednigsnettet på førersiden sa di,2 dagers jobb.. fikk beskjed(på appen) i dag at di estimerer at den er ferdig 22 mars.. di venter på deler :-(

Så jeg kjører rundt i en P85D..

TøddiVedder


Tom

Sitat fra: TøddiVedder på torsdag 04. mars 2021, klokken 23:06
Verdens beste bil
Kanskje ikke verdens beste men veldig bra synes jeg..men feil kunne jeg klart med uten..

trykkertor

Sitat fra: hELgenen på torsdag 04. mars 2021, klokken 21:59
Dersom du er nøye med panelgaps og lakk og har Tesla Drammen som nærmeste SC..ja da bør  du forbedrede deg psykisk...Ellers ikke noe jeg ville brukt ekstra energi på nå..
Her ligger litt av essensen med Tesla og service. Kundene er prisgitt hvilket servicesenter og hvilke ansatte de møter.
Noen gjør det veldig bra på service. Andre har mye å gå på.

Et av hovedproblemene slik jeg opplever Tesla og service er at det ikke er noen ansvarsrekke eller "chain of command". Så når problemer er meldt inn, kan det være bingo hvordan det blir fulgt opp. Veldig mange har ikke "ansvar" og det kan bli mye telefoner/eposter/oppmøter og forskjellige kan håndtere saken som gir bortfall at kontinuitet og ansvar.

Igjen, prisgitt hvor og hvem du møter med hva.
(Men dette gjelder sikkert mange bilmerker.)

Counterpointer

Sitat fra: trykkertor på fredag 05. mars 2021, klokken 15:53
Igjen, prisgitt hvor og hvem du møter med hva.
(Men dette gjelder sikkert mange bilmerker.)
Du har rett i at dette gjelder mange bilmerker, men det er ikke mange hvor du støter mot et så stort og uhåndterlig system som hos Tesla.

Hvis de du møter ikke vil hjelpe deg, kan du prøve et annet sted, men butter det da også så er du temmelig kjørt.

andrvas

Hentet splitter ny Model 3 LR sist tirsdag, på fredag måtte den inn på rep. pga vannlekkasje ved ladeporten (ville ikke lade etter en regnværsnatt). Så nå er forhåpningen at jeg får den tilbake i løpet av denne uken. Er ikke imponert over kvaliteten foreløpig...

gjest12345

Hei.
Bestiller man bare time i appen for å få utført garantisaker? Og hvordan vet man at det går på garanti? 

Swiffer

Sitat fra: gjest12345 på tirsdag 23. mars 2021, klokken 19:29
Hei.
Bestiller man bare time i appen for å få utført garantisaker? Og hvordan vet man at det går på garanti?

Du reserverer time på applikasjonen og legger til bilder. I mitt tilfelle med lakkskade ble det flekklakket hos tesla og videre henvisning til lakkfirma for reparasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA