Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: Swiffer på lørdag 06. februar 2021, klokken 11:54

Var litt ironisk ment, men det gjenspeiler inntrykket jeg har av selskapet fram til nå. Skal til et senter i mars, så de får fikse hvis en resett ikke hjelper. Bor dog fire timer unna nærmeste; blir fort noen kroner og timer i kostnad for å få rettet opp feil.
Det med resett er ulempen med å kjøpe en datamaskin på hjul. ;)

I løpet av snart 2 år har jeg måttet ta en resett for å løse opp i ting kanskje 5-6 ganger. Det mest alvorlige var svart skjerm da kona skulle rygge ut av oppkjørselen. Det tok meg et minutt å forklare fremgangsmåten over telefon og et minutt til å utføre rebooten.

Selv om jeg bare har 20 minutter til nærmeste servicecenter tar jeg heller en reboot hver fjerde måned..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

turfsurf

#1366
Sitat fra: ladov på lørdag 06. februar 2021, klokken 13:26
Selv om jeg bare har 20 minutter til nærmeste servicecenter tar jeg heller en reboot hver fjerde måned..
I motsetning til I-Pacen hvor det ikke er mulig å ta en reset utenom å koble fra 12V batteriet....
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

apehest

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. februar 2021, klokken 18:00
I motsetning til I-Pacen hvor det ikke er mulig å ta en resept utenom å koble fra 12V batteriet....

Traktorer har løsningen


turfsurf

Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


Marre

Er det bare meg eller er det dårlige vindusviskere på Tm3? Spesielt høy hastighet hos meg er de krise, man ser absolutt nesten ingenting, blir verre når man bruker viskerne.. og når man bruker spylerne i høy hastighet så spruter det på topp også renner det på siden, hadde service på dette og ble fikset på rapporten, men er det samme

Handyman

Mine viskere er sjeldent gode etter min erfaring. Det gjelder også spyling.
Jeg byttet først viskere nå etter 23 mnd fordi det var stive i kulda, ikke fordi de visket dårlig.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Counterpointer

Sitat fra: Handyman på mandag 15. februar 2021, klokken 15:34
Mine viskere er sjeldent gode etter min erfaring. Det gjelder også spyling.
Jeg byttet først viskere nå etter 23 mnd fordi det var stive i kulda, ikke fordi de visket dårlig.
Second that

Har nå kjørt 45k km med orginale viskerblader og de er fremdeles helt fine. (Er spent på hvor lenge de kan holde)

Spyleveske blåser over på sidevinduet i fart, hvis en spyler mye. Det er det eneste jeg har å bemerke om gummi og spyling

RuneW

Sitat fra: turfsurf på lørdag 06. februar 2021, klokken 18:17
Sitat fra: apehest på lørdag 06. februar 2021, klokken 18:13
Traktorer har løsningen
Skulle gjerne hatt en slik..

Monterte en nøyaktig slik i min gamle Nissan Cherry, der ett-eller-annet lakk så mye strøm så det var flatt batteri stadig vekk. Var lettere å montere en slik enn å feilsøke...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

royturbodiesel

Sitat fra: Marre på mandag 15. februar 2021, klokken 15:07
Er det bare meg eller er det dårlige vindusviskere på Tm3? Spesielt høy hastighet hos meg er de krise, man ser absolutt nesten ingenting, blir verre når man bruker viskerne.. og når man bruker spylerne i høy hastighet så spruter det på topp også renner det på siden, hadde service på dette og ble fikset på rapporten, men er det samme

Samme her.
250km på telleren men vindusspyler er en vits, og pusserne bare drar skitten utover.
2021 TM3P
2006 MB ML320CDI
2001 Audi Allroad
2021 MB V-250CDI
2020 MB Vito 119CDI

Handyman

På min var slangen gått fra hverandre i en kobling/skjøt og det resulterte i dårlig trykk. Sjekk at slangen til dysene ikke lekker noe sted.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jalla

Kvalitet?
I en fersk video filmet med bilens eget kamera faller et bakvindu uprovosert ut av en Tesla Model 3 SR+ 2019-modell.  Flere Tesla-ruter knuser spontant på Model 3. Men dette er første gangen en rute knuser av seg selv i høy fart.

Etter ulykken kjørte McCuen til Teslas service-senter i Santa Ana for å reparere ruten. Men Tesla nektet å reparere skaden under garanti. Da kom Teslacam ironisk nok til unnsetning. Ifølge McCuen var Tesla motvillige til å erstatte ruten samme dag. Men da hun nektet å forlate stedet uten bilen, gikk de med på å reparere.
https://itavisen.no/2021/02/17/se-bakvinduet-til-tesla-model-3-falle-ut-av-seg-selv-pa-motorveien/

Electric cars in Norway

#1377
Ja, du vil finne de mest utrolige historier om alle bilmerker. TM3 er solgt i bøtter og spann over hele verden. Jeg er helt sikker på at det er mange generasjoner mandagsbiler der med lav kvalitet. For ikke å snakke om de som ble produsert siste fredag før fellesferien. På de var det mye rart ;D men i det store og hele er det god kvalitet på disse bilene.

Se et par videos fra Munro som plukker fra hverandre bilene og hør hva han sier. Det er kvalitet. Jeg legger ved en videos men det er mange han har om TM3


https://youtu.be/Tpf57fk0x4Y

lars667

Tror jeg snart blir gal av en sånn skramling bak midtkonsoll eller skjerm. Kommer når det er litt ujevnheter, som på hardpakket snø eller is. Siden jeg bor i enden av en grusvei blir det mye av det. Tesla Brumunddal så på det, og sa de hadde fikset det, men er dessverre fortsatt der  :o
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

lintho

#1379
Hei.

Vår bil er fra mars 19. Har gått 44k km og omtrent alt er ladet hjemme på 11kw. Batteriet har sjelden vært under 20% og noen få ganger over 80%. Har ladet hver dag. Så godt som perfekt batterihygene. Jeg ser at appen sier at 100% er på 466 km nå. Jeg mener denne var på 500 eller noe når den var ny?

Ved en oppdatering fjernet de muligens 2% hvis jeg husker riktig?

Men 466 av 500 betyr 7% degradation. Virker ikke det mye allerede?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA