Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

jlan

Sitat fra: RuneW på torsdag 29. oktober 2020, klokken 13:10
Som selverklært fanboy må jeg dessverre si meg enig med siste taler her. Automatikken er ikke mye å skryte av. Synes den var grei for 2-3 mnd siden, men de siste versjonene har for min del vært lite brukbar. Selv når den har kommet i gang visker den omtrent halvparten så ofte som jeg foretrekker.
Jeg må til stadighet sette pusserene på manuell 3 når det regner jevnt. Det er irriterende, men enda verre at når en da kjører inn i en tunnel, så må en inn i menyen for å få slått de av eller tilbake i auto. Her er det jo uante muligheter med langt trykk, dobbelt trykk osv.,

For eksempel fartsholder, hvor en både har kort trykk, langt trykk og dobbeltrykk. Riktignok litt dårlig løst, for mens langt trykk gir fartsgrensen, så gir også i noen tilfeller kort trykk fartsgrensen (i stedet for aktuell fart).
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

hemi

Jeg har byttet til fossilbil og har nå både fungerende adaptiv cruise uten fantombremsing og vindusvisker som bare står permanent på automatisk! :D

Autowinder

Sitat fra: hemi på torsdag 29. oktober 2020, klokken 22:55
Jeg har byttet til fossilbil og har nå både fungerende adaptiv cruise uten fantombremsing og vindusvisker som bare står permanent på automatisk! :D
Vi kan velge mellom VAG firehjulstrekk og TM3, men selv med bedre viskerautomatikk velges VAG bort til fordel for Teslaen. Det sier ikke lite når kona ikke liker Tesla, men velger den i 99% av tilfellene hun kan. Det koster dessverre  rett og slett alt for mye å kjøre fossilt i Norge og verden idag. Selv på langturer er TM3 alltid førstevalget.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

ok67

Viskarinstillingar kunne enkelt vore gjort med ein kombinasjon av å trykke på viskarknappen og bruke eit av scrollehjlula til å skifte mellom instillingane.

Vi får begynne å bombarderer Elon med Tweets, og sjå om han reagerer.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Autowinder

Sitat fra: ok67 på fredag 30. oktober 2020, klokken 12:56
Viskarinstillingar kunne enkelt vore gjort med ein kombinasjon av å trykke på viskarknappen og bruke eit av scrollehjlula til å skifte mellom instillingane.

Vi får begynne å bombarderer Elon med Tweets, og sjå om han reagerer.

Har sendt Tweets til Elon allerede et par ganger. Men lov å håpe ;)
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

C_B_

Sitat fra: RuneW på torsdag 29. oktober 2020, klokken 13:10
Sitat fra: Autowinder på torsdag 29. oktober 2020, klokken 11:02
Sitat fra: emurof på tirsdag 18. februar 2020, klokken 14:30
Før var automatiske vindusviskere nærmest en katastrofe, men nå kjører jeg stort sett på auto og har hatt lite problemer egentlig. Og det blir vel bare bedre og bedre over tid også.
Jeg og andre brukere av bilen mener fortsatt dette er elendig. Enkelte ganger trenger bilen 20-30 sekunder på å finne ut riktig intervall, andre ganger går viskerne på full hastighet når det såvidt regner. Det skulle da være enkelt å tilpasse SW så et langt trykk på viskerknappen på venstre "arm" lagrer hastigheten som er i bruk akkurat i øyeblikket. Det er ikke særlig trygt å tukle med menyen for manuell endring i dårlig vær i mørket på svingete veier.

Som selverklært fanboy må jeg dessverre si meg enig med siste taler her. Automatikken er ikke mye å skryte av. Synes den var grei for 2-3 mnd siden, men de siste versjonene har for min del vært lite brukbar. Selv når den har kommet i gang visker den omtrent halvparten så ofte som jeg foretrekker.

Skulle ønske det var et valg i menyene der man kunne øke frekvens/sensitivitet.

(Egentlig burde det ikke være noe vanskelig for Tesla å montere en av de bedre regnsensorene på markedet på en bil eller tre og bruke dette som læremester for NN. Kanskje det de gjør også for alt jeg vet.)
Enig i at den ble bedre 2-3 mnd. siden, men verre etter det iforb. noen SW oppdat. Nå trykker jeg stadig vekk på knappen for ekstra visk, fordi jeg ser nesten ikke gjennom ruta... Merkelig at det har blitt verre. Har klagd på dette til kundeservice per telefon, men de kom ikke med noen forklaring osv.

ladov

Det er ikke bare meg altså. For 2mnd siden synes jeg autovisker funksjonen var strøken men i det siste har den tilsynelatende blitt verre. Om det ikke er været da, det *kan* jo tenkes at den ikke er særlig fleksibel med tanke på været og at den fortsatt virker bra i august-regn.. :p
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Carl Anton Stenling

#1102
Kan være at autoviskefunksjonen fungerer dårligere i mørketida. Det er faktisk også problem for en av våre andre biler som har tradisjonell viskesensor.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

trykkertor

Jeg er av omvendt faktor. Nå funker Auto på viskerne ok. Tidligere har vår bil fått helt ADHD på viskerne, og etter min smak visket alt for ofte på Auto. Visket selv om ruten er nesten tørr, og ved litt påslag av regn, så gikk det helt opp i maks.
Nå er jeg og Auto enige om mengde vann på ruten i forhold til hastighet og frekvens på viskerne.

pekle

Kjørte noen timer i regn i går ettermiddag/kveld. Auto-viskerne ble dårligere jo mørkere det ble. Siste stykket gjennom skogen uten noen form for gatelys eller bebyggelse visket den ikke av seg selv i det hele tatt. Så den trenger nok et mørkekjøringskurs.

Counterpointer

Sitat fra: Carl Anton Stenling på lørdag 31. oktober 2020, klokken 01:22
Kan være at autoviskefunksjonen fungerer dårligere i mørketida. Det er faktisk også problem for en av våre andre biler som har tradisjonell viskesensor.
Den er jo kamerabasert så definitivt en faktor. Har merket dette selv på flere av softvareversjonene, selv om jeg synes den fungerer helt ok nå. Er dog avhengig av Rain-X eller lignende hydrofobisk behandling (som jeg uansett bruker)

Autowinder

Det jeg undres over er om dette være avhengig av HW i bilen?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

yurgh

La merke til at glasset på B-stolpen så ut til å flake av. Viste seg heldigvis bare å være gjenglemt plastfilm fra klargjøringen... 🙂

Autowinder

I dag sluttet UMC'en å virke. Sjekket med Mennekes reserveladeren jeg har og den ga bilen strøm. Ringte Tesla Service 16:35, og de feilsøkte bilen online og etter 10 minutter sjekk med deleleager ringte de tilbake og sa jeg kunne bytte til ny på Skøyen om jeg hadde tid. Der sjekket de den ødelagte og konstaterte at grepet var veldig vått, og jeg sa at utløserknappen hadde frosset i vinter. Ingen spørsmål eller papirer å fylle ut og byttet enheten og problemet løst 17:10. Skulle likt å høre om andre leverandører fikser slikt like raskt og problemløst. :laugh:
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

Sitat fra: Autowinder på lørdag 31. oktober 2020, klokken 21:59
Det jeg undres over er om dette være avhengig av HW i bilen?

Etter CPU-bytte er vinduspussingen faktisk blitt litt bedre enn det var. Men på enkelte turer bruker den første gang 20-30 sekunder under kjøring før den starter arbeidet.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA