Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 21:12
TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...
Vi viste godt når vi kjøpte denne at det ikke var av investeringsårsaker. Nå har Tesla «hjulpet» oss litt ekstra med avslag og intro av billig preformance også.

Fint det er en utrolig morsom bil å kjøre. Min påstand er også at det er den bilen som gir mest prestanda for pengene på markedet! At det er et tilhørende tap bør jo tas med et smil!

CorsoDante

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. oktober 2019, klokken 22:28
Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 21:12
TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...
Vi viste godt når vi kjøpte denne at det ikke var av investeringsårsaker. Nå har Tesla «hjulpet» oss litt ekstra med avslag og intro av billig preformance også.

Fint det er en utrolig morsom bil å kjøre. Min påstand er også at det er den bilen som gir mest prestanda for pengene på markedet! At det er et tilhørende tap bør jo tas med et smil!

Hyggelig at du tar det slik. Tipper du har lav VIN, og omtrent alle produsenter vet å utnytte motivasjonen til de som ønsker å være først ute.

Hadde du kjøpt en utgående eGolf, hvis reklamekampanje går ut på å være gjerrig, så er det ikke sikkert et tilsvarende tap tas med et smil ;)

Ellers ser det ut til å være relativt få feil på bilene, jf. takten på denne tråden?

2.500 feilfrie km. her (rent bortsett fra en liten feilmelding ang. eSOS, forsvant etter kort tid). Imponert.
TM3P "FSD"

hemi

Jeg har nok kontra andre hatt ekstremt lite feil, noen småriper ved levering, og når de monterte ny vinge på service, samt løst speil inne, men synes fortsatt 100k ned er mye på elbil når det ikke har gått 12mnd, meste jeg har hatt på elbil noen gang.

Klart på de andre bilene er jo det bare ett felgsett...... men man har jo blitt så godt vant med at elbil ikke er så mye tap ;)

Jevnt over godt fornøyd med bilen, men liker også å bytte ofte :p

Counterpointer

Sitat fra: CorsoDante på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 08:29
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 24. oktober 2019, klokken 22:28
Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 21:12
TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...
Vi viste godt når vi kjøpte denne at det ikke var av investeringsårsaker. Nå har Tesla «hjulpet» oss litt ekstra med avslag og intro av billig preformance også.

Fint det er en utrolig morsom bil å kjøre. Min påstand er også at det er den bilen som gir mest prestanda for pengene på markedet! At det er et tilhørende tap bør jo tas med et smil!

Hyggelig at du tar det slik. Tipper du har lav VIN, og omtrent alle produsenter vet å utnytte motivasjonen til de som ønsker å være først ute.

Hadde du kjøpt en utgående eGolf, hvis reklamekampanje går ut på å være gjerrig, så er det ikke sikkert et tilsvarende tap tas med et smil ;)

Ellers ser det ut til å være relativt få feil på bilene, jf. takten på denne tråden?

2.500 feilfrie km. her (rent bortsett fra en liten feilmelding ang. eSOS, forsvant etter kort tid). Imponert.
Fikk bil i februar ja Har snart 20 tusen km uten feil.

Alle bilmerker har feil på en viss andel av bilene, tror du har rett i at feilrate på Model 3 er synkende nå.

Counterpointer

Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 10:37
Jeg har nok kontra andre hatt ekstremt lite feil, noen småriper ved levering, og når de monterte ny vinge på service, samt løst speil inne, men synes fortsatt 100k ned er mye på elbil når det ikke har gått 12mnd, meste jeg har hatt på elbil noen gang.

Klart på de andre bilene er jo det bare ett felgsett...... men man har jo blitt så godt vant med at elbil ikke er så mye tap ;)

Jevnt over godt fornøyd med bilen, men liker også å bytte ofte :p
Er du sikker på at du er 100k ned? Facit får du jo først når du bytter.

Har ikke finlest annonser på 3P, viktig å ikke sammenligne med light utgave eller annet utstyr.

Men et tydelig fall er det.

1000kwh

Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 10:37
Jeg har nok kontra andre hatt ekstremt lite feil, noen småriper ved levering, og når de monterte ny vinge på service, samt løst speil inne, men synes fortsatt 100k ned er mye på elbil når det ikke har gått 12mnd, meste jeg har hatt på elbil noen gang.

Klart på de andre bilene er jo det bare ett felgsett...... men man har jo blitt så godt vant med at elbil ikke er så mye tap ;)

Jevnt over godt fornøyd med bilen, men liker også å bytte ofte :p
Det blir mye verditap på topputgavene av alle biler. Ikke sikkert det er så mye som du tror, det er jo ikke mange som selger sine M3.

Gå inn og sjekkverditapene på Ipace. Det er til å få tårer i øynene av. Det er snakk om 100000,- i tap på biler som knapt er kjørt hjem!

Dyr Ipace er kanskje det værste elbilkjøpet man kan gjøre nå.

hawK

Hei

Har hatt min LR siden mars, og er storfornøyd etter 15.000km dersom noen skulle lure.

Men, jeg opplever en irriterende høyfrekvent pipelyd ved svakt pådrag. Hadde bilen inne på SC for noen uker siden, men de mente dette var normalt. Jeg tror ikke dette stemmer, da hadde jeg garantert lest om det på forum eller fb-gruppa. Sannsynligheten er større for at de ikke traff riktig frekvens.

Lyden merkes alltid ved svakt pådrag/svak berøring av "gass"-pedalen.
Grunnet støy merkes den naturligvis best ved lavere hastigheter, rundt 30km/t.

Har utelukket klimaanlegg som mulig årsak.

Forsøkte å gjøre et opptak med mobilen.
https://www.dropbox.com/s/a9wyyb74r2pking/Kjeppestadveien.m4a?dl=0

hemi

Det som desverre genererer ekstra potensielt verditap er originale 20" vinter og FSD, virker som folk ikke forstår forskjellen på ræva vinterdekk på urund replica felg uten skikkelig sentrering vs org.

FSD.. yeah foreløpig er jo det 50k i støtte til mr musk og lite mere ;)  wildcardet her er jo om det faktisk blir brukbart til noe, da kan man potensielt få igjen pengene eller deler av det... iaf noen kroner.

Som andre sier, man vet ikke enden på visa før man har solgt, potensielt kan jeg få mer ved å selge vinterdekk løst, mange annonser mangler jo nettop vinterhjul

JFa

Sitat fra: hawK på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 15:32
Hei

Har hatt min LR siden mars, og er storfornøyd etter 15.000km dersom noen skulle lure.

Men, jeg opplever en irriterende høyfrekvent pipelyd ved svakt pådrag. Hadde bilen inne på SC for noen uker siden, men de mente dette var normalt. Jeg tror ikke dette stemmer, da hadde jeg garantert lest om det på forum eller fb-gruppa. Sannsynligheten er større for at de ikke traff riktig frekvens.

Lyden merkes alltid ved svakt pådrag/svak berøring av "gass"-pedalen.
Grunnet støy merkes den naturligvis best ved lavere hastigheter, rundt 30km/t.

Har utelukket klimaanlegg som mulig årsak.

Forsøkte å gjøre et opptak med mobilen.
https://www.dropbox.com/s/a9wyyb74r2pking/Kjeppestadveien.m4a?dl=0
Synes det lignet veldig på ulyden i min EL Mercedes B-klasse 2015, som har Tesla Drive Unit. Lyden ble gradvis sterkere etter som tiden gikk.
Motor ble byttet på garanti etter ca. 80Kkm

hawK

Sitat fra: JFa på onsdag 30. oktober 2019, klokken 10:02
Sitat fra: hawK på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 15:32
Hei

Har hatt min LR siden mars, og er storfornøyd etter 15.000km dersom noen skulle lure.

Men, jeg opplever en irriterende høyfrekvent pipelyd ved svakt pådrag. Hadde bilen inne på SC for noen uker siden, men de mente dette var normalt. Jeg tror ikke dette stemmer, da hadde jeg garantert lest om det på forum eller fb-gruppa. Sannsynligheten er større for at de ikke traff riktig frekvens.

Lyden merkes alltid ved svakt pådrag/svak berøring av "gass"-pedalen.
Grunnet støy merkes den naturligvis best ved lavere hastigheter, rundt 30km/t.

Har utelukket klimaanlegg som mulig årsak.

Forsøkte å gjøre et opptak med mobilen.
https://www.dropbox.com/s/a9wyyb74r2pking/Kjeppestadveien.m4a?dl=0
Synes det lignet veldig på ulyden i min EL Mercedes B-klasse 2015, som har Tesla Drive Unit. Lyden ble gradvis sterkere etter som tiden gikk.
Motor ble byttet på garanti etter ca. 80Kkm

Interessant det du skriver, jeg føler også at min har forverret seg over tid.
I tillegg av det jeg har klart å søke opp virker det som å komme fra motoren ja.

elbilnett

Har den samme ulyden på min bil. Ulyden kom i Juli, den var ikke hørbar da jeg hentet ut bilen i mars. Ikke akkurat det største irritasjonsmomentet med bilen da, men kan se at lyden kan bli irriterende på langturer.

hawK

Sitat fra: elbilnett på onsdag 30. oktober 2019, klokken 22:43
Har den samme ulyden på min bil. Ulyden kom i Juli, den var ikke hørbar da jeg hentet ut bilen i mars. Ikke akkurat det største irritasjonsmomentet med bilen da, men kan se at lyden kan bli irriterende på langturer.

Nei, følte ikke jeg at dette var noe spesielt problem i starten heller, men føler nok at det har blitt verre over tid. Derfor jeg ventet så lenge med å ta det med Tesla.
Har ikke så mange andre irritasjoner med denne nydelige bilen, så noe må jeg jo klage på :)

Autowinder

Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 17:20
Det som desverre genererer ekstra potensielt verditap er originale 20" vinter og FSD, virker som folk ikke forstår forskjellen på ræva vinterdekk på urund replica felg uten skikkelig sentrering vs org.
Jeg er så enig. Kjøpt felger én gang på annet sted enn av bilforhandler. Felger med kast fra jallafabrikk i India eller Kina. Fire lørdagsturer Oslo-Moss-Oslo for å finne andre brukbare felger. Og de korroderte etter 5 vintre. Don't go down that alley again.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hemi

Sitat fra: Autowinder på fredag 01. november 2019, klokken 08:54
Sitat fra: hemi på tirsdag 29. oktober 2019, klokken 17:20
Det som desverre genererer ekstra potensielt verditap er originale 20" vinter og FSD, virker som folk ikke forstår forskjellen på ræva vinterdekk på urund replica felg uten skikkelig sentrering vs org.
Jeg er så enig. Kjøpt felger én gang på annet sted enn av bilforhandler. Felger med kast fra jallafabrikk i India eller Kina. Fire lørdagsturer Oslo-Moss-Oslo for å finne andre brukbare felger. Og de korroderte etter 5 vintre. Don't go down that alley again.
Betalte akkuratt for nye custom felger til ene kosebilen, smidde fra billet :D koster mer enn FSD..... men da får man noe for penga.

Andre kosebilen som også går på vinter fikk nye Enkei (4x4 og turbo)

Felger og dekk er det som gjør at du ikke drar av veien, men overaskende mange sparer der :o

Handyman

Sitat fra: hemi på fredag 01. november 2019, klokken 11:42
.....Felger og dekk er det som gjør at du ikke drar av veien, men overaskende mange sparer der :o
Mener bestemt at det er aktpågivende sjåfør og riktig avpasset fart som hindret folk å dra av veien.
Sjelden at punktering eller sammenbrudd i felg er årsaken tror jeg, selv om jeg tror jeg skjønner hva du mener ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA