Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Emandero

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 09. oktober 2019, klokken 17:12
Bilen min hadde oppskrapet lakk under frontleppa som ble oppdaget under delivery.

Jeg booket time for å fikse dette gjennom appen for 3 uker siden, og har time neste uke.

Fikk i dag sms om at min servicetime var en såkalt ventetime / inspeksjonstime..

Så det betyr at jeg må belage meg på minst 2 turer til tesla for å fikse en feil de allerede har dokumentert. Da de  tydeligvis må se skaden en gang til før de kan gi meg tidspunkt for oppretting.

Surrete opplegg..

Fikk levert bil i september. Liten bulk venstre bak. Ingen lakk skade. Fikk time 1 uke senere, og ble kjørt rett på oppretting. Jobbet med den i10 dager,  så klar. Lang oppretting for liten bulk, men ikke noe ekspert på det. Men fikk ordnet fort ialefall. Sc drammen

Hadde annen bil selv jeg har fikset lik bulk som de bare maserte ut fort over 2 dager. Så hva de gjorde i 10 dager er ukjent. Men de var støtt og stadig inni bilen ref app.

MyMuffin

Sitat fra: MyMuffin på onsdag 09. oktober 2019, klokken 17:12
Bilen min hadde oppskrapet lakk under frontleppa som ble oppdaget under delivery.

Jeg booket time for å fikse dette gjennom appen for 3 uker siden, og har time neste uke.

Fikk i dag sms om at min servicetime var en såkalt ventetime / inspeksjonstime..

Så det betyr at jeg må belage meg på minst 2 turer til tesla for å fikse en feil de allerede har dokumentert. Da de  tydeligvis må se skaden en gang til før de kan gi meg tidspunkt for oppretting.

Surrete opplegg..

Nå får jeg rette meg selv, Tesla "ordnet" faktisk opp i skrammen på denne timen (2 timer vel og merke).
Men jeg synes det var en dårlig løsning.

Dette var en skramme på lakkert flate (pearl white), Tesla valgte å kline på en slags hvit masse, som de da mente var godt nok.
Fargeforskjellen er naturligvis ganske stor, og dette gjaldt ett par flekker.

Ettersom at dette var på ett ikke synlig sted, så valgte jeg å godta dette.
Å ta en ny runde med Tesla service / paint shop for å få denne jobben gjort skikkelig ville tatt lang tid, og jeg har ferdig betalt for Stek Dynoshield på frontfangern, som jeg ikke ønsker å utsette noe mer da steinsprutsesongen er rett rundt hjørnet.



2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

rlnd

Noen som har opplevd at det utvendige "dørhåndtaket" ikke går inn av seg selv? Har skjedd et par ganger nå på passasjersiden, når døren lukkes går den ikke i lås, må ut og fysisk dytte det inn igjen  :-\
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)


Tafsern

Sitat fra: rlnd på mandag 21. oktober 2019, klokken 09:18
Noen som har opplevd at det utvendige "dørhåndtaket" ikke går inn av seg selv? Har skjedd et par ganger nå på passasjersiden, når døren lukkes går den ikke i lås, må ut og fysisk dytte det inn igjen  :-\

Kan bekrefte at kameraten min har dette problemet. Man må i tillegg smelle døren så hardt igjen at man er redd noe skal løsne. Bilen er vel typ 4 måneder gammel.

Han har forøvrig nå også blitt så heldig at ryggekameraet hans bruker 40 sekunder på å aktiveres, dvs. når han er ferdig med å rygge for lengst, en regnsensor som er ubrukelig og en livsfarlig ACC.

Virker å ha satt en ørliten demper på gleden siden kjøp. 

Handyman

Du virker nesten skadefro mellom linjene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Olings

Sitat fra: rlnd på mandag 21. oktober 2019, klokken 09:18
Noen som har opplevd at det utvendige "dørhåndtaket" ikke går inn av seg selv? Har skjedd et par ganger nå på passasjersiden, når døren lukkes går den ikke i lås, må ut og fysisk dytte det inn igjen  :-\

Det skjedde meg på førersiden. Jeg meldte det inn og bestilte time via appen. Det kom en mobil Tesla service hjem til meg og byttet det ut i løpet av et par dager. Jeg satt og spiste middag med familien mens han svettet og holdt på.  :) Ikke noe stress og det nye fungerer helt utmerket.

RuneW

Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:23
Du virker nesten skadefro mellom linjene.

Han får finne glede der han klarer. Hver sin smak...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

CorsoDante

Sitat fra: Handyman på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 19:23
Du virker nesten skadefro mellom linjene.

Sikkert en av disse eierne som sitter på et ikke-realisert, ekstraordinært tap på ca. 50-100.000 grunnet introduksjonen av mer moderne elbiler, især Model 3, som omtrent egenhendig omformet mange elbiler fra å være bestillingsvare med lang leveringstid til å være en del av overskuddslageret. Har bemerket meg litt bitterhet blant mange av disse (som ikke har leaset...).
TM3P "FSD"

hemi

TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...

Nickelilltroll

Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 21:12
TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...

Jepps!! Ser det initielle prisraset på bilerne er skremmendes :o For meg som har mye lån og litt egenandel så håper jeg det stopper opp litt snart >:( At performance detter hardt har jeg lært meg fra min forrige Tesla, derfor valgte jeg bort detta nå....
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

jkirkebo

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 24. oktober 2019, klokken 09:54
Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 21:12
TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...

Jepps!! Ser det initielle prisraset på bilerne er skremmendes :o For meg som har mye lån og litt egenandel så håper jeg det stopper opp litt snart >:( At performance detter hardt har jeg lært meg fra min forrige Tesla, derfor valgte jeg bort detta nå....

Ikke på vanlig Long Range AWD ihvertfall. Jeg følger litt med på slike da det kan være aktuelt å kjøpe en tidlig modell uten AP. Men modeller registrert i mars med 15-20kkm på telleren står typisk på finn.no til 490-510k mens en splitter ny en med vinterdekk koster 491k...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nickelilltroll

#777
Du må legge på ganske mye for eap/ fsd og 19" sommer og vinter, ikke bare litt....myyyye. Men er mange på finn som ikke skriver noe om det, tolker det som at de kun har ap og vanlige 18"....

Prøvekonfigurerte eksakt min bil nå og den har gådd opp 10k i pris, ny fra Tesla(563 000k).
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

CorsoDante

#778
Sitat fra: hemi på onsdag 23. oktober 2019, klokken 21:12
TM3P med alt er jo ned 100k'ish fra det jeg kjøpte den for å våres...

Stemmer. Tesla straffer de som er først ute. Enten med masse feil, eller en prisreduksjon. Eller en deilig kombo... De som ventet litt har neppe et (urealisert) større verditap, men det kommer nok for alvor med introduksjonen av Y m.fl.
TM3P "FSD"

jkirkebo

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:39
Du må legge på ganske mye for eap/ fsd og 19" sommer og vinter, ikke bare litt....myyyye. Men er mange på finn som ikke skriver noe om det, tolker det som at de kun har ap og vanlige 18"....

Prøvekonfigurerte eksakt min bil nå og den har gådd opp 10k i pris, ny fra Tesla(563 000k).

EAP/FSD og 19" er ikke noe vi vil ha, så jeg har ikke sett på de bilene som har dette. Forskjellen mellom biler som har dette og de som ikke har det ser dog ut til å være helt minimal, så de som krysset av for mye ekstrautstyr taper (som vanlig) en del ekstra på det.

Jeg venter nok til vi kan få en AWD LR uten AP og med 18" for under 400k. Evt. kjøper ny SR om Tesla får ut fingeren og får lansert den i Europa.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA