Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

hawK

Sitat fra: hawK på fredag 03. mai 2019, klokken 16:13
Sitat fra: Lynkjapp på fredag 03. mai 2019, klokken 16:07
Sitat fra: hawK på fredag 03. mai 2019, klokken 12:29
Ladeporten lar seg ikke åpne ved å trykke nederst på ladeporten.

Slik jeg har skjønt det så sitter det en liten magnet på innsiden av ladeporten, som bare ser ut som en svart plastbit, 2x2 cm. Hvis denne løsner og blir borte så slutter "åpne ved å trykke på ladeporten" å funke. Har ikke bilen ved siden av meg nå slik at jeg kan sjekke hvordan det ser ut på våre 2019-modeller, men det var tydeligvis et kjent problem i USA.

Denne sitter på plassen sin:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fungerer plutselig helt fint i kveld.. testet flere ganger etter å ha tørket litt over området, tja.. var ikke møkkete, men får se hvordan den er fremover.


Sent from my iPhone using Tapatalk

M3P

Min Model 3 Performance manglet, som sikkert veldig mange andre, spoiler når den ble levert.
Har noen fått påmontert spoiler i etterkant av utlevering de siste ukene?

Forstod det slik at det var mangel på spoiler i Europa.

ganton

Oppdaget at bilen ikke oppdager at passasjer foran ikke har på belte. Ikke noe big loss men er kanskje krav om det.
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19)

Ingeniøren

Sitat fra: Supercharger på fredag 03. mai 2019, klokken 16:21
Noen som har fått fikset venstre baklys? Mitt sitter skjevt og har et svært mellomrom. Ser ut som at bakluken må justeres og. Spesielt irriterende når ladeluken skal åpnes. Begynner å miste litt tålmodigheten... Dere som har fått fikset dette, måtte hele lykten byttes eller var det en liten justeringssak?

Ser ut som det er delen i bakluka som trenger justering. Mulig du kan ta av panel i bakluka innvendig, løsne noen skruer og justere det selv ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Roy_Bergen

Sitat fra: Upperpylon på mandag 29. april 2019, klokken 10:30
«12V battery disconnected

Her fortjener Tesla ros for veldig presis feilmelding.   

hawK

Noen som har mailadressen til service Tesla Grorud/Nord? Klarer ikke finne den, og booking gjennom Tesla.com ser ikke ut til å fungere(enda?).

chargedup

EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

hawK

Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
OsloNorth_Service@tesla.com
Lykke til med å få svar derfra ;)

Hehe, takk!
Er noen mindre saker jeg ønsker å få sjekket ut, men forsøker mail før tlf/oppmøte.

Forøvrig problemene jeg ønsker utbedret:
-høyfrekvent uling/piping fra motor ved svakt pådrag i «alle» hastigheter
-ustabil klikke-åpning av ladeluke

A.Mario

Da har jeg endelig fått time hos Tesla (Oslo), men dog ikke før i September.

Har en rekke mangler som skal rettes opp i blant annet førersetet som "beveger" på seg ved akselerasjon.

Har også meldt inn til bodyshop uten å ha hørt noe fra etter 2 måneder. 

Krysser fingrene for at de tar kontakt snart!
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

Klykken

Sitat fra: hawK på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:13
Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
OsloNorth_Service@tesla.com
Lykke til med å få svar derfra ;)

Hehe, takk!
Er noen mindre saker jeg ønsker å få sjekket ut, men forsøker mail før tlf/oppmøte.

Forøvrig problemene jeg ønsker utbedret:
-høyfrekvent uling/piping fra motor ved svakt pådrag i «alle» hastigheter
-ustabil klikke-åpning av ladeluke
Slik er det i vår TMS85D og BMW i3. Altså "motorlyd" ved pådrag og regen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

hawK

Sitat fra: Klykken på torsdag 09. mai 2019, klokken 08:09
Sitat fra: hawK på onsdag 08. mai 2019, klokken 18:13
Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
OsloNorth_Service@tesla.com
Lykke til med å få svar derfra ;)

Hehe, takk!
Er noen mindre saker jeg ønsker å få sjekket ut, men forsøker mail før tlf/oppmøte.

Forøvrig problemene jeg ønsker utbedret:
-høyfrekvent uling/piping fra motor ved svakt pådrag i «alle» hastigheter
-ustabil klikke-åpning av ladeluke
Slik er det i vår TMS85D og BMW i3. Altså "motorlyd" ved pådrag og regen.

Skal se om jeg får gjort et opptak av lyden.
Har hatt både e-golf og leaf tidligere, kjørt flere TMS og TMX, men aldri merket denne lyden.

hawK

Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
OsloNorth_Service@tesla.com
Lykke til med å få svar derfra ;)

Fikk svar  :) og time om en måneds tid :+1:

chargedup

Sitat fra: hawK på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:56
Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
OsloNorth_Service@tesla.com
Lykke til med å få svar derfra ;)

Fikk svar  :) og time om en måneds tid :+1:

Tydelig at de behandler feil som var på bilen ved levering (lakk/karosseri) annerledes enn feil som har oppstått etter salg. Sendte de mail for over to måneder siden (og fylt ut skjema på nett) og har fortsatt ikke hørt noe...
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

hawK

Sitat fra: chargedup på torsdag 09. mai 2019, klokken 13:45
Sitat fra: hawK på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:56
Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
OsloNorth_Service@tesla.com
Lykke til med å få svar derfra ;)

Fikk svar  :) og time om en måneds tid :+1:

Tydelig at de behandler feil som var på bilen ved levering (lakk/karosseri) annerledes enn feil som har oppstått etter salg. Sendte de mail for over to måneder siden (og fylt ut skjema på nett) og har fortsatt ikke hørt noe...

Kan godt tenkes det.
Men kan være forskjellig kapasitet for verkstedet i forhold til feilene.

Forøvrig sitter jeg nå med en mistanke om at ladeluka er brukerfeil fra min side. Tror bilen har låst seg litt kjapt før jeg rekker å åpne luka, og selv med mobilen i lomma vil den ikke åpne seg.

chargedup

Sitat fra: hawK på torsdag 09. mai 2019, klokken 13:55
Sitat fra: chargedup på torsdag 09. mai 2019, klokken 13:45
Sitat fra: hawK på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:56
Sitat fra: chargedup på onsdag 08. mai 2019, klokken 14:37
Forøvrig sitter jeg nå med en mistanke om at ladeluka er brukerfeil fra min side. Tror bilen har låst seg litt kjapt før jeg rekker å åpne luka, og selv med mobilen i lomma vil den ikke åpne seg.
Et tips er å skru på tutelyd i bilen når den låser seg, finnes i innstillingene i bilen. Da vet du om bilen faktisk er låst eller ikke. Bilen kan låse seg mens man åpner frunk, mens andre ganger må du gå 15m unna bilen. Med tutelyd på vet man om den har låst seg eller ikke.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA