Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Fush

Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

Handyman

Sitat fra: Fush på onsdag 29. mai 2019, klokken 13:47
Sitat fra: RuneW på onsdag 29. mai 2019, klokken 11:17
Hvilket bittelille glasstriangel er det du mener?
Det er bare en sort plastbit som sitter utenpå gummi. Det er tett bak.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: Fush på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:45
Sitat fra: emurof på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:34
Har du en kilde på disse? Særlig det med folie.

Setene er vel ikke forandret siden de ble forbedret for en del måneder siden?
Kompis hentet ut en M3 forrige uke i Drammen, (grå metallic) den hadde klar folie på kanalen bak foran hjulbuene på begge sider. Har sett kommentarer på forumet her om det samme også. Om det er gjengs prosedyre for klargjøring eller Tesla-bingo vet jeg ikke.

Folien går langs kanalen i hele lengden mellom for- og bakhjulne. Har ikke hørt noe om folie ved hjulbuene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Fush

Sitat fra: Handyman på onsdag 29. mai 2019, klokken 14:10
Sitat fra: Fush på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:45
Sitat fra: emurof på onsdag 29. mai 2019, klokken 10:34
Har du en kilde på disse? Særlig det med folie.

Setene er vel ikke forandret siden de ble forbedret for en del måneder siden?
Kompis hentet ut en M3 forrige uke i Drammen, (grå metallic) den hadde klar folie på kanalen bak foran hjulbuene på begge sider. Har sett kommentarer på forumet her om det samme også. Om det er gjengs prosedyre for klargjøring eller Tesla-bingo vet jeg ikke.

Folien går langs kanalen i hele lengden mellom for- og bakhjulne. Har ikke hørt noe om folie ved hjulbuene.

Ok, jeg ble bare fortalt "folie på kanalen foran hjulbue" - hele lengden er jo flott :)
Hvit Volkswagen E-Up! siden 7. november 2014 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model S 85D siden 18. mai 2015 [Solgt mai 2019]
Hvit Tesla Model 3 LR AWD siden 6. juni 2019 [Solgt februar 2022]
Mamba Green Taycan 4 Cross Turismo

hawK

Jeg har ikke brukt auto-fold av speil basert på lokasjon så mye, men testet å aktivere den i går da jeg parkerte på jobb (utendørs).
I dag da jeg kom kjørende inn på parkeringsplassen la speilene seg inn med en gang jeg svingte inn på plassen her (testet 2 ganger)..

Er dette slik det fungerer? Skulle tro det var mest praktisk å vente til bilen står i park...

DagfinnN

Sitat fra: hawK på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:21
Jeg har ikke brukt auto-fold av speil basert på lokasjon så mye, men testet å aktivere den i går da jeg parkerte på jobb (utendørs).
I dag da jeg kom kjørende inn på parkeringsplassen la speilene seg inn med en gang jeg svingte inn på plassen her (testet 2 ganger)..

Er dette slik det fungerer? Skulle tro det var mest praktisk å vente til bilen står i park...
I så fall ville dette jo IKKE virke om du har autfold pga trang garasje man skal inn i. Dette er vel noe av hensikten?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hawK

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:50
Sitat fra: hawK på tirsdag 04. juni 2019, klokken 13:21
Jeg har ikke brukt auto-fold av speil basert på lokasjon så mye, men testet å aktivere den i går da jeg parkerte på jobb (utendørs).
I dag da jeg kom kjørende inn på parkeringsplassen la speilene seg inn med en gang jeg svingte inn på plassen her (testet 2 ganger)..

Er dette slik det fungerer? Skulle tro det var mest praktisk å vente til bilen står i park...
I så fall ville dette jo IKKE virke om du har autfold pga trang garasje man skal inn i. Dette er vel noe av hensikten?

Ja ok, jeg ser det behovet der, så mulig det er innstilling jeg har gått glipp av.

I utgangspunktet vil jeg kun at den legger inn speilene når jeg parkerer på jobb, men da burde man vel heller bruke funksjonen som legger inn speilene når bilen låser seg.

autostadt

Fikk rød T på min UMC for to uker siden, ble testet og funnet defekt. Ingen tilgjengelig for utlån og vet ikke når det dukker opp en ny. Flaks det er 10 minutter til nærmeste SC.

Svolar

Det ser slik ut etter regnvær i taket på bilen.

Dette er vel lekkasje, fra glassruten over?

MadAss

Opplevde etter en grundig vask av bilen at det skvulpet inne i bagasjeluken når det ble løftet opp. Piplet litt vann ut nede i hjørnene gjennom noe som ser ut som dårlig sveising. Fant et par steder til hvor det ser ut som det er brent hull ved sveising. Tømmer seg greit hvis jeg tar ut to små plastplugger nederst, men kan jo ikke holde på sånn. Antar at hele luken må byttes. Flere som har opplevd det samme? Gjør meg jo generelt litt skeptisk til sveisingen gjort ellers på bilen, men foreløpig ikke lagt merke til noe mer.

TM3P - 11500km. Hentet 30/3-19

EV-FTW

Heftig ventetid og ikke minst pris for en tilsynelatende liten bulk på bakluken.

https://youtu.be/QlJ7lPdazyw
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

1000kwh

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 12. juni 2019, klokken 10:36
Heftig ventetid og ikke minst pris for en tilsynelatende liten bulk på bakluken.

https://youtu.be/QlJ7lPdazyw

Spesielt at man velger "kasko" forsikring for en splitter ny bil.

Videre så knoter jo dette verkstedet dette til ved å knuse glass og styre på.

Thomas Parsli

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:11
Videre så knoter jo dette verkstedet dette til ved å knuse glass og styre på.

Glasset er vistnok festet med lim og det er ikke uvanlig at det blir skadet/knust.
Jeg har fulgt TFLcar en stund og synes verkstedet virker fornuftige, problemet er rigide regler for bestilling av deler og lang leveringstid fra Tesla.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Counterpointer

Sitat fra: Thomas Parsli på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:37
Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:11
Videre så knoter jo dette verkstedet dette til ved å knuse glass og styre på.

Glasset er vistnok festet med lim og det er ikke uvanlig at det blir skadet/knust.
Jeg har fulgt TFLcar en stund og synes verkstedet virker fornuftige, problemet er rigide regler for bestilling av deler og lang leveringstid fra Tesla.
Tror ikke jeg ville akseptert av noe verksted at de ødela ruter for 10 tusenvis og belastet meg for det. Uansett hvordan det er festet.

Autowinder

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 12. juni 2019, klokken 11:11
Spesielt at man velger "kasko" forsikring for en splitter ny bil.
Jeg er usikker på hva annet du mener en skal velge av forsikring på en ny bil ?
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA