Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

indianrunner70

Sitat fra: nie på lørdag 27. april 2019, klokken 19:22
Anbefaler folk å lese feil og mangler-tråden for Model S.
Den handler stort sett om konkrete feil og mangler som ulike eiere opplever med bilene sine.

Denne tråden om Model 3 fremstår jo som en eneste lang sutre-tråd med lite fokus på konkrete feil og desto mer syting om hvor dårlig Tesla er på kundeservice og retting av feil.

Savner noen tunge grep med heftig opprydding fra Moderator.

Spot on. Det som er irriterende er at de samme personene går igjen på flere tråder med akkurat de samme sutrete kommentarene.. flere tråder er jo tilnærmet finsk fjernsynsteater etterhvert. Flere har ikke engang kjøpt TM3, men oppførselen bærer preg av å ha førstegangs kjennskap om hvilke problemer bilene har og hvilken elendig service Tesla utfører.  Støtter en heftig og brutal Moderator opprydding.

Ingeniøren

Sitat fra: nie på lørdag 27. april 2019, klokken 19:22
Anbefaler folk å lese feil og mangler-tråden for Model S.
Den handler stort sett om konkrete feil og mangler som ulike eiere opplever med bilene sine.


Denne tråden om Model 3 fremstår jo som en eneste lang sutre-tråd med lite fokus på konkrete feil og desto mer syting om hvor dårlig Tesla er på kundeservice og retting av feil.

Savner noen tunge grep med heftig opprydding fra Moderator.

Den har jeg lest, eller jeg ga meg etter 100 side for et par år siden. Videre har jeg en nabo, to arbeids kolleger som har TMS og 2xTM3 så jeg får førstehånds info der. Rich Rebuilds videoer gir jo og et godt innblikk i hvordan Tesla operere... Tesla her gode ideer, godt utbygd ladenettverk, men de kan ikke bygge biler med stabil og god kvalitet og er sære når det gjelder verksteder og deler, så ingen Tesla på meg.

Sjekker inn her for å se om det er rett, og det er det forsatt - beklageligvis... Med så mye rart med lakk så lurer jeg på hvordan disse bilene ser ut etter et par år i norsk saltsuppe vinter.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Strøm Tycoon

Gode nyheter, lakkdefekten jeg viser mot slutten av side 36, den har jeg nå funnet på begge dørene på førersiden, men i mindre grad.

Autowinder

Sitat fra: Philip Marlowe på lørdag 27. april 2019, klokken 19:15
Jeg synes denne tråden har blitt unødvendig lang. Lite om konkrete feil fra Model 3-eiere. Mye om hvor generelt dårlig Tesla-kvaliteten er.
Der er jeg helt enig med deg.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

lerkarls

Jeg oppdaget noen Nye feil med M3en. Håper noen kan hjelpe hvis det bare er snakk om justeringer:

1. Lys: Jeg oppdager til stadighet at fjernlys skrues seg på midt på dagen, av og på hele tiden (lyser disse grønne symbolene I dashboardet).

2. Vindusviskere: Når de star på auto vil de ikke starte selv med mye regn. De starter kun hvis jeg setter manuelt på spruten, og selv etter det må jeg over på manuelt mode igjen.

3. Internetttilgang: Reagerer på at ofte er musikkbiblioteket utilgjengelig når jeg starter bilen. Kommer ofte opp igjen om en stund, men virker som om den ikke klarer å ta inn signalene med en gang.


Tom

1.
Grønn er nærlys. Blå er fjernlys.
Så det du ser her er helt normalt.
Er det lyst nok ute er det kun kjørelys,ingen ikon for lys viser..

Upperpylon

Da jeg kjørte på E18 i går, kasta bilen plutselig opp følgende error message:

«12V battery disconnected
Vehicle may shut down unexpectedly»

All slags lyd var da borte, både radio og fra blinklysa.

Kom hjem, tok av dekselet i bakkant av frunken. Jaggu var ikke klemma på den ene batteripolen så løs at den kunne roteres fritt.

10mm fastnøkkel fiksa dette problemet. Hvem sa at det tar lang tid å få Teslaer reparert?  ;D

RuneW

Sitat fra: Upperpylon på mandag 29. april 2019, klokken 10:30
Da jeg kjørte på E18 i går, kasta bilen plutselig opp følgende error message:

«12V battery disconnected
Vehicle may shut down unexpectedly»

All slags lyd var da borte, både radio og fra blinklysa.

Kom hjem, tok av dekselet i bakkant av frunken. Jaggu var ikke klemma på den ene batteripolen så løs at den kunne roteres fritt.

10mm fastnøkkel fiksa dette problemet. Hvem sa at det tar lang tid å få Teslaer reparert?  ;D

Litt småskummelt, men bra du fikk fikset det!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Sitat fra: lerkarls på mandag 29. april 2019, klokken 08:00
2. Vindusviskere: Når de star på auto vil de ikke starte selv med mye regn. De starter kun hvis jeg setter manuelt på spruten, og selv etter det må jeg over på manuelt mode igjen.

3. Internetttilgang: Reagerer på at ofte er musikkbiblioteket utilgjengelig når jeg starter bilen. Kommer ofte opp igjen om en stund, men virker som om den ikke klarer å ta inn signalene med en gang.
Vindusviskere: Neppe noen justering. Dette har nok vært et problem lenge, men det har blitt betydelig bedre etter de siste software-oppdateringene.

TuneIn og Spotify: Også et kjent problem. Det du kan prøve er å skifte kilde til Radio, og så tilbake igjen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hawK

Ladeporten lar seg ikke åpne ved å trykke nederst på ladeporten. Er det noen spesiell metode/plassering som jeg bommer på, eller må jeg bare få det sjekket på SC?
Det fungerte sporadisk de første ukene med bilen.

Fungerer helt fint fra bilen/app, men den lukker seg litt fort (mulig fordi jeg lukker døra).

emurof

Sitat fra: Ingeniøren på lørdag 27. april 2019, klokken 10:40Amen. De har altså ikke blitt det døyt bedre på alle årene de har holdt på. Tror det har noe med kulturen i selskapet å kjøre. Slentrende, twittrende og samtidig arrogant overfor kundene. Kunne tenkt meg en Tesla, mest for morro skyld og ikke fordi jeg trenger ladenettverket som vel er av det som fungerer i motsetning til mye annet, men tror ikke det kommer til å skje. Litt av samme grunn som jeg ikke vil ha Apple...

Hva gjør du i denne tråden da? Eller dette forumet? Jeg mener, du sier jo at du ikke eier en Tesla engang.

Tom

Sitat fra: hawK på fredag 03. mai 2019, klokken 12:29
Ladeporten lar seg ikke åpne ved å trykke nederst på ladeporten. Er det noen spesiell metode/plassering som jeg bommer på, eller må jeg bare få det sjekket på SC?
Det fungerte sporadisk de første ukene med bilen.

Fungerer helt fint fra bilen/app, men den lukker seg litt fort (mulig fordi jeg lukker døra).
Min og fungerer sånn av og til..
Nevnte det da jeg var på service og fikk beskjed om å notere ned når det skjedde så di kunne gå tilbake i loggen å se..
Men er den dau så.er det vel bare å stikke innom sc.

Lynkjapp

Sitat fra: hawK på fredag 03. mai 2019, klokken 12:29
Ladeporten lar seg ikke åpne ved å trykke nederst på ladeporten.

Slik jeg har skjønt det så sitter det en liten magnet på innsiden av ladeporten, som bare ser ut som en svart plastbit, 2x2 cm. Hvis denne løsner og blir borte så slutter "åpne ved å trykke på ladeporten" å funke. Har ikke bilen ved siden av meg nå slik at jeg kan sjekke hvordan det ser ut på våre 2019-modeller, men det var tydeligvis et kjent problem i USA.

hawK

Sitat fra: Lynkjapp på fredag 03. mai 2019, klokken 16:07
Sitat fra: hawK på fredag 03. mai 2019, klokken 12:29
Ladeporten lar seg ikke åpne ved å trykke nederst på ladeporten.

Slik jeg har skjønt det så sitter det en liten magnet på innsiden av ladeporten, som bare ser ut som en svart plastbit, 2x2 cm. Hvis denne løsner og blir borte så slutter "åpne ved å trykke på ladeporten" å funke. Har ikke bilen ved siden av meg nå slik at jeg kan sjekke hvordan det ser ut på våre 2019-modeller, men det var tydeligvis et kjent problem i USA.

Denne sitter på plassen sin:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Supercharger

Noen som har fått fikset venstre baklys? Mitt sitter skjevt og har et svært mellomrom. Ser ut som at bakluken må justeres og. Spesielt irriterende når ladeluken skal åpnes. Begynner å miste litt tålmodigheten... Dere som har fått fikset dette, måtte hele lykten byttes eller var det en liten justeringssak?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA