Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

fjongfasong

Sitat fra: Autowinder på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:44
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...

Jeg følger iallefall veldig nøye med på at det VIN nummeret jeg har fått, er det samme som står på bilen jeg får utlevert. Hvis dette endrer seg, skal jeg love deg at jeg stiller opp med lupe :)

kTesla

Sitat fra: fjongfasong på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Autowinder på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:44
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...

Jeg følger iallefall veldig nøye med på at det VIN nummeret jeg har fått, er det samme som står på bilen jeg får utlevert. Hvis dette endrer seg, skal jeg love deg at jeg stiller opp med lupe :)

Lupe blir det no uansett om VIN er det samme eller ei. Spørsmålet er jo hva denne tekniske feilen som må testes er. Med denne plutselige utsettelsen forventer jeg også en 100% strøken bil. 99% er ikke godt nok no. Var i godt humør og gledet meg stort før i dag. No er eg småsur og føler hele helgen er ødelagt. I tillegg har jeg no solgt bilen og har en leiebil frem til jeg får min. Denne ekstrakostnaden tenker jeg Tesla skal få kompensere på en eller annen måte, noe annet er for min del uhørt.

oxnel

Hentet bilen min på Lillestrøm kl 10 idag. Fant ingen vesentlige feil på den.  En ørliten ripe i lakken, men den var nesten ikke synlig så den syns jeg var greit.   Men da jeg kom hjem oppdaget jeg at aero hjuldekslene ikke lå i bilen.   Jeg ringte Tesla på 21514000 (sentralbord).   De var ikke sikre på om dekslene skulle følge med. Etter litt sjekking ringte de tilbake og sa at de skal følge med bilen hvis du har 18".  Så da får jeg dem nok om noen dager.  Ellers en herlig bil å kjøre hjem. :)..
oxnel...

zaltoz

Hentet bil kl 10 på Lillestrøm i dag. Alt så meget bra ut, sjekket lakken rimelig nøye uten noe å påpeke. Glasstaket ser også bra ut, og alle pakninger er slik de skal være.

Det eneste jeg fant var småriper på hardplasten i bagasjerommet, og noe som hadde rent ned på den ene høytalergrillen som de ikke klarte å få vekk når jeg var der. Ble fortalt at jeg skulle bli innkalt for å få den skiftet, men tror helt ærlig jeg skal klare å få den vekk med riktige remedier.

Gled dere folkens, helt rå bil. Det kan virke som alle bilene har feil, men husk at det gjerne er de misfornøyde kundene man hører best.
Tesla Model 3 LR m/AP

C_B_

Pakning feil på glasstak. Riper ol. i lakk. Gjennom lakken en plass dessverre. ..feil med lakk på nabobil også. Oioioi... jeg gikk bare lett over og er amatør på lakkarbeid.

Thob

Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:03
Sitat fra: fjongfasong på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Autowinder på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:44
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...

Jeg følger iallefall veldig nøye med på at det VIN nummeret jeg har fått, er det samme som står på bilen jeg får utlevert. Hvis dette endrer seg, skal jeg love deg at jeg stiller opp med lupe :)

Lupe blir det no uansett om VIN er det samme eller ei. Spørsmålet er jo hva denne tekniske feilen som må testes er. Med denne plutselige utsettelsen forventer jeg også en 100% strøken bil. 99% er ikke godt nok no. Var i godt humør og gledet meg stort før i dag. No er eg småsur og føler hele helgen er ødelagt. I tillegg har jeg no solgt bilen og har en leiebil frem til jeg får min. Denne ekstrakostnaden tenker jeg Tesla skal få kompensere på en eller annen måte, noe annet er for min del uhørt.

ROLIG folkens!
Det er nok snakk om teknisk kontroll, og ALLE bilene er innom ril det på lik linje med klargjøring. Dette er jo standard hos alle andre merker også. Det er kanskje lurt å vente med å hisse seg opp og klage til bilen har blitt hentet ut og det faktisk da er noe å klage på eventuelt. Min var strøken ihvertfall, selv om jeg ikke har gått over den med lupe slik jeg har inntrykk av at noen tenker å gjøre:)

kTesla

Sitat fra: Thob på torsdag 07. mars 2019, klokken 17:16
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 14:03
Sitat fra: fjongfasong på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:49
Sitat fra: Autowinder på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:44
Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...

Jeg følger iallefall veldig nøye med på at det VIN nummeret jeg har fått, er det samme som står på bilen jeg får utlevert. Hvis dette endrer seg, skal jeg love deg at jeg stiller opp med lupe :)

Lupe blir det no uansett om VIN er det samme eller ei. Spørsmålet er jo hva denne tekniske feilen som må testes er. Med denne plutselige utsettelsen forventer jeg også en 100% strøken bil. 99% er ikke godt nok no. Var i godt humør og gledet meg stort før i dag. No er eg småsur og føler hele helgen er ødelagt. I tillegg har jeg no solgt bilen og har en leiebil frem til jeg får min. Denne ekstrakostnaden tenker jeg Tesla skal få kompensere på en eller annen måte, noe annet er for min del uhørt.

ROLIG folkens!
Det er nok snakk om teknisk kontroll, og ALLE bilene er innom ril det på lik linje med klargjøring. Dette er jo standard hos alle andre merker også. Det er kanskje lurt å vente med å hisse seg opp og klage til bilen har blitt hentet ut og det faktisk da er noe å klage på eventuelt. Min var strøken ihvertfall, selv om jeg ikke har gått over den med lupe slik jeg har inntrykk av at noen tenker å gjøre:)

Jeg er rolig jeg. Men jeg aksepterer ikke en bil med feil og dårlig kundekommunikasjon. Ikke når det er snakk om godt over en halv million. Siden Tesla ikke kunne opplyse hva denne tekniske feilen er, så spurte jeg her om noen har opplevd tilsvarende. Og ja, alle biler blir kontrollert. Men ikke slik som «min» bil no skal, det bekreftet også Tesla. Men for all del, det kan ha vært en bagatell. Og det håper eg på, selvsagt. Men det må jeg vite FØR jeg aksepterer bilen.

Tesla ringte meg som sagt senest en time før denne utsettelsen og ba meg aktivere forsikring og ordne med betaling. Hadde jeg ikke hatt hendene fulle på jobb så kan det godt tenkes jeg hadde gjort det. Hva da? Dritkult å være flere hundretusner i manko på konto, aktivert billån og aktivert forsikring uten noe å vise til på ubestemt tid.

vifteovn

Hei, eg henta bilen i Drammen 2.3. I dag såg eg at litt av limet som held ei gummilist på plass i høgre bakdør har løsna. Skal eg berre lima det på plass sjølv eller kontakta service? Kanskje ein greit tilfellet å testa ut "mobile service"?

Eg la ved to bilete, ei av døra på høgre sida som har gått litt opp liminga, og ei på venstre side som er som den skal vera.



1000kwh

Sitat fra: vifteovn på torsdag 07. mars 2019, klokken 19:58
Hei, eg henta bilen i Drammen 2.3. I dag såg eg at litt av limet som held ei gummilist på plass i høgre bakdør har løsna. Skal eg berre lima det på plass sjølv eller kontakta service? Kanskje ein greit tilfellet å testa ut "mobile service"?

Eg la ved to bilete, ei av døra på høgre sida som har gått litt opp liminga, og ei på venstre side som er som den skal vera.



Har tatt sånne ting på service. Hvis det like gjerne kan vente.

Enlace

Er på jobb langt borte og har ikke vært inne her på en stund. Leste gjennom denne tråden og blir litt lei hele bilen. Har kontaktet Tesla på mail for å få mer informasjon om levering, ingen svarer på mailen. Rart.

Ringte, men det er innvalg og det fungerer ikke fra den telefonen jeg ringer på fra utlandet.

Det jeg ikke forstår er det er så mange forskjellige feil og mangler på en bil som har vært solgt i markedet i over et år. Det er heller ikke mulig å skylde på underleverandører. De skal kvalitetssikret.

Har kjøpt en del nye biler, men kan ikke se å ha lest om så mange tilsynelatende unødvendige kvalitetsikringsfeil.

Mer jeg leser her, mindre lyst får jeg til å hente ut bilen. Har ikke prøvekjørt!

Trolig er det bedre å vente på Mod Y og la Mazda CX 5 forsette et år til sammen med Opel Ampera E! Alternativet er å kjøpe en "ferdig reparert" Mod 3 brukt om 6 måneder og få den for en lavere pris.

Uansett, takk til dere som synliggjør feil og mangler!

Nickelilltroll

#70
Sitat fra: Enlace på fredag 08. mars 2019, klokken 09:43
Er på jobb langt borte og har ikke vært inne her på en stund. Leste gjennom denne tråden og blir litt lei hele bilen. Har kontaktet Tesla på mail for å få mer informasjon om levering, ingen svarer på mailen. Rart.

Ringte, men det er innvalg og det fungerer ikke fra den telefonen jeg ringer på fra utlandet.

Det jeg ikke forstår er det er så mange forskjellige feil og mangler på en bil som har vært solgt i markedet i over et år. Det er heller ikke mulig å skylde på underleverandører. De skal kvalitetssikret.

Har kjøpt en del nye biler, men kan ikke se å ha lest om så mange tilsynelatende unødvendige kvalitetsikringsfeil.

Mer jeg leser her, mindre lyst får jeg til å hente ut bilen. Har ikke prøvekjørt!

Trolig er det bedre å vente på Mod Y og la Mazda CX 5 forsette et år til sammen med Opel Ampera E! Alternativet er å kjøpe en "ferdig reparert" Mod 3 brukt om 6 måneder og få den for en lavere pris.

Uansett, takk til dere som synliggjør feil og mangler!

Bare å slappe av det. Du leser om 1-2% som er missfornøyde her. Kunne sikkert laga en tråd om "problemfrie km i min Tesla Model 3", men hade nok varet rart.

Reklamasjon og service fra Tesla har aldrig varet et problem for meg. De er meget flinke og ydmyke.

Når det er sagt så ser jeg og det er folk som henger seg opp i småting som ikke er relevant mot hva man betaler for. F eks. kromlister som ikke er i linje mot hverandre. Aldrig sett en Tesla siden 2013 som ikke har det. Det er IKKE en premiumbil uansett hvordan man vrider og vender på det. Det er et unikt merke, med masse teknologi som andre ikke har, men fortsatt en litt annnen standard vs BMW, Lexus og Mercedes.

Logistikk og finish kunde varet bedre helt klart, men det får vi ikke gjort noe med akkurat nå.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

eadie

Tok ut bil i går.
Var bra på paneler. Alignment var bra stort sett alle steder. Også glasstaket så bra ut.

Frontfender høyre side, ned mot frontlykt, der er det en "overlapp" mellom front fender og støtfangere. Dette var visst på alle biler, og innenfor spec i følge body spesialisten som var der under overleveringen.
Ellers noe lakkstøv i glipen mellom front fender og frontpanelet nede, som ble notert.

2 små riper på frontruten, utenfor synsfelt, men ble notert som en feil.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

fnatiC

#72
Sitat fra: Nickelilltroll på fredag 08. mars 2019, klokken 10:07
Når det er sagt så ser jeg og det er folk som henger seg opp i småting som ikke er relevant mot hva man betaler for. F eks. kromlister som ikke er i linje mot hverandre. Aldrig sett en Tesla siden 2013 som ikke har det. Det er IKKE en premiumbil uansett hvordan man vrider og vender på det. Det er et unikt merke, med masse teknologi som andre ikke har, men fortsatt en litt annnen standard vs BMW, Lexus og Mercedes.

Logistikk og finish kunde varet bedre helt klart, men det får vi ikke gjort noe med akkurat nå.

Synes det er helt på jordet å skrive noe slikt som dette. Kjøper man en bil til 500k++ så FORVENTER man at den ser ny ut og ikke satt sammen av en tiåring og herjet med. Kjøper man en NY bil så skal den se ny ut. Mulig du gir faen men det er ingen unnskyldning overhodet for å få en bil med slike feil som flere har beskrevet i denne tråden her utlevert.

Tesla får aldri forbedret finishen eller logistikken om folk bare godtar slikt. Det å skylde på at det ikke er en premiumbil er bare latterlig.

hemi

Skulle gjerne visst prosentandelen som faktisk har feil

hittil er vi ca 50% i vennegjengen av de som har fått lakkfeil/riper og ikke.

alle med tidlig utlevering har fått bra, og rett vinge

Alle med sen har hatt issues med lakk, støv, og feilmontert vinge

tgmachine

Hvis man oppdager en feil med bilen etter levering, så er det jo naturlig å kontakte Tesla med epost med bilder og tekst.

Er det noen som har en epost adresse til Teslas sentrale verksted eller noe?

Å sende til DeliveryNO@tesla.com blir vel egentlig litt feil?
Har kun funnet kontakt-skjema på tesla.com og inne på kontoen. Men ingen tillater å kunne legge ved bilder.

-tgmachine

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA