Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: mack_ på torsdag 28. februar 2019, klokken 19:24
Jeg får ikke Homelink til å fungere. Bruker samme metode og håndsender som på Model x, men bilen blinker ikke med lysene tilbake. Står i manualen at man må holde inn knappen i inntil 3 minutter(!) 15cm til venstre for logoen foran på fangeren. Noen andre som har prøvd?

Sliter med det samme, men har ikke prøvd å holde i mer enn 30 sekund slik bilen sier.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

mack_

Sitat fra: GOS på torsdag 28. februar 2019, klokken 22:55
Sitat fra: mack_ på torsdag 28. februar 2019, klokken 19:24
Jeg får ikke Homelink til å fungere. Bruker samme metode og håndsender som på Model x, men bilen blinker ikke med lysene tilbake. Står i manualen at man må holde inn knappen i inntil 3 minutter(!) 15cm til venstre for logoen foran på fangeren. Noen andre som har prøvd?

Sliter med det samme, men har ikke prøvd å holde i mer enn 30 sekund slik bilen sier.
See på FB at flere har lyktes med å holde senderen inn under skiltet. Må prøves i morgen.

Fjorden Baby!

#32
Når jeg trykker på døråpnerknappen på førersiden spretter døra et lite stykke ut og kan så åpnes helt.

På de tre andre dørene spretter dørene kun minimalt ut og låses igjen nesten med en gang i en mellomstilling. Man må da trykke på knappen en gang til og samtidig dytte med armen umiddelbart for å åpne døra helt.

Er dette slik det skal være på en Model 3?

Vesel

Sitat fra: Fjorden Baby! på fredag 01. mars 2019, klokken 00:33
Når jeg trykker på døråpnerknappen på førersiden spretter døra et lite stykke ut og kan så åpnes helt.

På de tre andre dørene spretter dørene kun minimalt ut og låses igjen nesten med en gang i en mellomstilling. Man må da trykke på knappen en gang til og samtidig dytte med armen umiddelbart for å åpne døra helt.

Er dette slik det skal være på en Model 3?

Jeg opplevde noe lignende på ihvertfall den ene bakdøra på en av utstillingsbilene. Trodde det var noe feil med den, men hvis det er sånn med alle bortsett fra førerdøra på bilen din kan det hende det skal være slik. Barnesikring eller noe. Ville hørt med Tesla.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Saamodt

Fikk min bil mandag 25. Februar. Det jeg har oppdaget så langt:
- Chromelista på førerdøra er ikke på linje med den på bakdøra. Notert ved overtakelse.
- Lakkskade på bakluka a la steinsprut selv om det sikkert er en annen årsak. Notert ved overtakelse.
- Bakluka har litt ujevne panel gaps, men ikke noe kritisk.
- Glasstaket er skjevt montert, står helt inntil bakruta på ene siden.
- Mangler to bolter for å holde på plass en plate under matta i front trunken.
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

Tom

Sitat fra: Fjorden Baby! på fredag 01. mars 2019, klokken 00:33
Når jeg trykker på døråpnerknappen på førersiden spretter døra et lite stykke ut og kan så åpnes helt.

På de tre andre dørene spretter dørene kun minimalt ut og låses igjen nesten med en gang i en mellomstilling. Man må da trykke på knappen en gang til og samtidig dytte med armen umiddelbart for å åpne døra helt.

Er dette slik det skal være på en Model 3?
Er vel kun pakningen som dytter døra ut..
Hva med å holde knappen litt lenger mens du dytter opp døra?
Som du må på en vanlig bil..Holde håndtaket til du har åpnet døra..

C_B_

Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
Fikk min bil mandag 25. Februar. Det jeg har oppdaget så langt:
- Chromelista på førerdøra er ikke på linje med den på bakdøra. Notert ved overtakelse.
- Lakkskade på bakluka a la steinsprut selv om det sikkert er en annen årsak. Notert ved overtakelse.
- Bakluka har litt ujevne panel gaps, men ikke noe kritisk.
- Glasstaket er skjevt montert, står helt inntil bakruta på ene siden.
- Mangler to bolter for å holde på plass en plate under matta i front trunken.
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.

Hmm. Ikke bra. De burde vel klare å ordne slikt under klargjøringen. Virker som om de spekulerer i at den gj. snittelige kunden ikke oppdager feil. Jeg får en "uggen" følelse iforb. at jeg skal hente min på torsdag. Skal man kreve prisavslag eller hva?

Klykken

Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
Hmm. Ikke bra. De burde vel klare å ordne slikt under klargjøringen. Virker som om de spekulerer i at den gj. snittelige kunden ikke oppdager feil. Jeg får en "uggen" følelse iforb. at jeg skal hente min på torsdag. Skal man kreve prisavslag eller hva?
Nei, du skal enten ikke ta imot bilen før det blir utbedret, eller ta imot bilen og få skriftlig at feilene må utbedres.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Asarin

Sitat fra: JIB på mandag 04. mars 2019, klokken 08:35
Hmm. Ikke bra. De burde vel klare å ordne slikt under klargjøringen. Virker som om de spekulerer i at den gj. snittelige kunden ikke oppdager feil. Jeg får en "uggen" følelse iforb. at jeg skal hente min på torsdag. Skal man kreve prisavslag eller hva?

Helt enig at dette er for dårlig. Jeg har tidligere hatt Model S, og har vært innom både salg/utlevering og service endel, snakket med mange forskjellige folk hos Tesla. Kan nesten garantere at det ikke er noe spekulasjon, det er rett og slett bare et enormt trykk på de så ting faller av og til mellom to stoler. Jeg er glad Tesla fortsatt ikke er fornøyd med sitt eget servicenivå og at de satser stadig mer for å få dette bedre - jeg tror dette ordner seg.

Min anbefaling, og som jeg selv har fått anbefalt, er å ha med en god overtakelsesprotokoll - som du enten kan finne her inne eller på /r/teslamotors om du er på Reddit. Da får du sjekket nesten 100% av bilen og kan få notert ned mangler til fiksing. Tesla rydder opp, selv om det av og til tar noe tid. Jeg hadde ikke hatt en uggen følelse, gled deg - bilen er fin å kjøre!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

bakskj

Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.

Hvordan fikk du sett dette/er det lett synlig fra en av sidene om man ser ovenfra/under skiltet?
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

C_B_

Overtakelsesprotokoller er noe jeg forbinder med kjøp av gamle boliger med div. mangler og ikke
nye biler. Vi skal ikke gjøre denne ubetalte sjekkjobben for selskapet.

Forbrukerrådet burde muligens kontaktes her slik at de kan gjøre noe forebyggende her i forb. den store
utleveringen i bl.a Lillestrøm.

Når en kunde finner 6 åpenbare feil er det noe som ikke henger på greip.

Saamodt

Sitat fra: bakskj på mandag 04. mars 2019, klokken 12:57
Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.

Hvordan fikk du sett dette/er det lett synlig fra en av sidene om man ser ovenfra/under skiltet?

Jeg så egentlig etter en løsning for å dempe skranglelyden som skiltet og skiltplatene lager når en lukker bakluka. Åpnet derfor bakluka delvis opp for å få en mer komfortabel stilling og tittet inn under skiltplata og så at den ikke lå så godt an mot selve luka. Så dermed skruene som stod med spissene i spenn inn mot metallet.
Lørenskog:
- Model 3 Performance EAP, 25. Februar 2019.
- e-Golf med VP, 27. Januar 2015.

bno

Dette er en mangel som går på ikke optimal lakkering. Den hører hjemme her i samletema.

"Har fått levert Model 3 longe range awd den 1/3-19. Sjekket litt rundt om på bilen,ser at lakkering i bunn,innvendig i fremkant av dører er mangelfull. Der kan man se at det mangler litt lakk,grunningsfarge er synlig. Er egentlig slik på samme sted på alle 4 dører. Det er ikke synlig før man lukker opp dørene og går ned i knestående og kikker. Ser også noe mangelfull lakkering under panseret,frunk,.... "

https://elbilforum.no/index.php?topic=44716.msg774523#msg774523
https://elbilforum.no/index.php?topic=44716.msg774524#msg774524

TheFarSide

Hentet min i går. Fantastisk bil på alle måter! Jeg har glist meg gjennom 150 km allerede  :D

Noen feil/mangler jeg har opplevd allerede:

Ved utlevering
- et par småriper på panser og ved høyre sidespeil
- i overkant stort avvik mellom frontrute og glasstak (sammenlignet med flere andre biler på stedet)
- sideputen mellom dør og sete, på høyre side bak, var delvis løsnet. Dette hadde Tesla-representanten aldri opplevd før.
- Det hadde kilt seg fast en liten stein mellom frontrute og A-stolpe. Ble fisket opp av Tesla-representanten.

Alle avvik ble notert av Tesla-representanten og blir rapportert til et servicesenter.


Etter utlevering
- Etter å ha plugget ut hurtiglader skjedde noe merkelig med stereoen. Samtlige høyttalere mistet all bass og mellomtone og spilte kun diskant, samtidig som det kom en høy og überirriterende knatrelyd, ala morsekode, som spilte kontinuerlig dersom jeg ikke satte volumet til 0. Det er visst flere som har opplevd det samme i følge google. Problemet forsvant etter å ha restartet bilen 4-5 ganger, samt fiklet en del med diverse lydinnstillinger. Usikker på hva som faktisk løste problemet.


Alt i alt opplever jeg dette som bagateller og ikke noe som ødela gleden over å endelig kunne sette seg bak rattet i min egen Model 3. Litt må man regne med, og jeg føler meg trygg på at Tesla vil utbedre både ripene og sideputen. Avviket mellom frontrute og glasstak derimot vet jeg ikke om de får fiksa. Uansett, det kan jeg leve med.



hpe

Sitat fra: Saamodt på mandag 04. mars 2019, klokken 14:49
Sitat fra: bakskj på mandag 04. mars 2019, klokken 12:57
Sitat fra: Saamodt på søndag 03. mars 2019, klokken 23:07
- Skiltholderen (den ytterste) på bakluka var montert med to skruer som var så lange at de gikk gjennom den innerste holderen og stod med skruespissene i spenn mot metallet på bakluka. De har laget to små bulker og hull i lakken.

Det siste punktet bør dere sjekke siden den skiltholderen sikkert har blitt montert i Norge og ikke nødvendigvis er så lett å oppdage. Min bil ble for øvrig utlevert i Drammen så det kan være en lokal spesialitet.

Hvordan fikk du sett dette/er det lett synlig fra en av sidene om man ser ovenfra/under skiltet?

Jeg så egentlig etter en løsning for å dempe skranglelyden som skiltet og skiltplatene lager når en lukker bakluka. Åpnet derfor bakluka delvis opp for å få en mer komfortabel stilling og tittet inn under skiltplata og så at den ikke lå så godt an mot selve luka. Så dermed skruene som stod med spissene i spenn inn mot metallet.

Du er ikke alene

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA