Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

magnetic

#45
på min var det et par tynne småstriper i front, inntil grunning, og så var glasstaket litt for kort i bredden over forseter, så på ene siden var det flust/riktigt med bakre vindu, mens på andre siden var gapet en del større. Dagen etter oppdaget jeg en 15 cm lang fordypning, ca 1 cm breddde og halv centimeter dyp, i plastbeskyttelsen av kanalen under B stolpen / midten av bile,  så bilen har trolig tatt nedig ved på/av lossing på skipet.

Vesel

Lo godt da jeg så dette bildet på Facebook. Sånn går det når man outsourcer jobben med å montere skilter til noen som vanligvis jobber med Alfa Romeo.
Superfornøyd eier av en Tesla Model 3 siden mars 2019.
Long Range, AWD, blå, premium svart interiør, 19" Sport (sommer) + 18" Aero (vinter), AP + FSD.

Bydue 3.0 - el-sparkesykkel og hobbyprosjekt
Segway Minipro - selvbalanserende ståhjuling. Ta kontakt hvis du kan mekke kjettinger og snøplog til denne! 😂

Lynkjapp

Den bilen ble registrert 27. februar i Tønsberg. Hvem sto for klargjøring der?

hELgenen

Slurv med montering av skilt vitner om feil person er satt på den jobben. Trist når noen ødelegger en bil på den måten. Samme med for lange skruer slik at skilt slår inn i karosseri.

Lynkjapp

Sitat fra: JIB på tirsdag 05. mars 2019, klokken 17:18
Send det bildet++ til VG eller Dagbladet med link til tråden her... Kanskje de skjerper seg når det kommer en nyhetssak om slurvet.
Send det heller på en tweet til Elon. Da kommer det til noen som faktisk bryr seg. :)

Øggen

Første "designfeil" som kan bli til plage her vi kjøre mykje i snø, regn og drit.

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

mizzle


GOS

Sitat fra: anorway på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:41
Sitat fra: Øggen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 23:16
Første "designfeil" som kan bli til plage her vi kjøre mykje i snø, regn og drit.

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/

Dette er virkelig grunn til bekymring. Skummelt!

Om de ikke alt har fikset opp i dette, så fikser de dette og bytter ut den "bunnpate" med noe som har riktig design/drenering. Er ikke bekymret.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

cra

Sitat fra: Øggen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 23:16
Første "designfeil" som kan bli til plage her vi kjøre mykje i snø, regn og drit.

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/

Huseker at jeg hadde lignande problem på Thinken; det samla seg mye vann i støtfangeren bake, som skvulpet over og laget mye "suselyd" i krappe svinger, samt la igjen en bra dam. Husker jeg var ganske bekymra første gangen og så for meg defekt batteripakke og alt mulig annet dyrt. Løste det ved å borre et 10mm dreneringshull i bunnen av støtfangeren.  :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: mizzle på onsdag 06. mars 2019, klokken 07:26
Sitat fra: Øggen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 23:16
Første "designfeil" som kan bli til plage her vi kjøre mykje i snø, regn og drit.

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/

Det er dessverre ikke den eneste:
https://www.youtube.com/watch?v=hCv_Ha0oWjE

Angående vann i bagasjerommet så skjer ikke det med min Model 3. Kan være fordi jeg ikke har hatt på voks eller Rain X ennå, sånn at vannet ikke "klumper seg". Hos meg stopper vannet mot gummilisten rundt, og forsvinner i rennen, med tørt og fint bagasjerom...
Tesla Model Y                         2021-

anorway

Sitat fra: cra på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:40
Sitat fra: Øggen på tirsdag 05. mars 2019, klokken 23:16
Første "designfeil" som kan bli til plage her vi kjøre mykje i snø, regn og drit.

https://electrek.co/2019/03/05/tesla-model-3-design-flaw-underbody/

Huseker at jeg hadde lignande problem på Thinken; det samla seg mye vann i støtfangeren bake, som skvulpet over og laget mye "suselyd" i krappe svinger, samt la igjen en bra dam. Husker jeg var ganske bekymra første gangen og så for meg defekt batteripakke og alt mulig annet dyrt. Løste det ved å borre et 10mm dreneringshull i bunnen av støtfangeren.  :)

Fint du løste det på Think´en. Men i min verden så er det litt absurd at man må lage borre et dreneringshull i bunnen av støtfangeren på sin nye bil til en halv million+.

Men vi skal jo ikke bare se negativt på dette problemet. Det positivet er jo at bilen kan brukes som en "Strøbil" ved at den henter inn og slipper ut strøsand  :+1:

Model3B

hei jeg lurer på om dere som har mottatt bilen har noen kommentarer vedrørende varmeapparatet og fordelingen av luft på frontruten om vinteren. Går det greit å holde ruten og viskere rent for snø og is ? Det er jo et relativt spesielt system for å fordele luft i forhold til andre biler. Erfaringer så langt ?

Handyman

Sitat fra: Per Erland Nøkleby på onsdag 06. mars 2019, klokken 17:06
hei jeg lurer på om dere som har mottatt bilen har noen kommentarer vedrørende varmeapparatet og fordelingen av luft på frontruten om vinteren. Går det greit å holde ruten og viskere rent for snø og is ? Det er jo et relativt spesielt system for å fordele luft i forhold til andre biler. Erfaringer så langt ?
Lufta for frontruta kommer ut av en egen spalte langt fremme oppå dashbordet, og ikke ut av hvoedspalten som blåser mot passasjerer og sidevinduer.
Sjekket dette på utstillingsbilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

kTesla

Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.

Autowinder

Sitat fra: kTesla på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:49
Skulle fått bilen på lørdag. Bekreftet senest kl 10 i dag. En time senere ringer Tesla på nytt og sier bilen må på «teknisk test» så de vet ikke når bilen er klar. Noen som vet hva denne testen innebærer og hvorfor den må gjøres? Noen som har opplevd lignende? Frister uhyrlig lite å akseptere en bil som allerede no sliter med noe teknisk.


Lurer på om de som får sine utleveringer bråflyttet har sammenheng med funn på bilene som må utbedres...
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA