Skrevet av Emne: Feil og mangler på modell 3  (Lest 113294 ganger)

Toalmar

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Feil og mangler på modell 3
« Svar #15 på: tirsdag 26. februar 2019, klokken 23:19 »
En liten sjekk i manualen sier alt:
Tesla model 3 LR - VIN224XXX Svart

Milo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #16 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 08:49 »
Etter oppdatering av software fikk jeg nullstilt TPMS under en kjøretur. Men fortsatt virker ikke LTE i bilen min. Jeg har prøvd å resette bilen ved å holde inne bremsepedal og begge scroll hjul på rattet.

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #17 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 10:01 »
Etter oppdatering av software fikk jeg nullstilt TPMS under en kjøretur. Men fortsatt virker ikke LTE i bilen min. Jeg har prøvd å resette bilen ved å holde inne bremsepedal og begge scroll hjul på rattet.
Dette ber de deg gjøre via telefon hvis du har problemer med bilen:
Prøv å gå inn i car settings -> safety & security og velg power off.
Ikke rør bremsepedal, dørhåndtak, ratt eller noe annet i >2min mens du sitter i bilen.
Se om det hjelper.

Hvis ikke, ring Tesla Roadside Assistance, 800 11 093, så kan de sjekke om det er noe feil i loggene og komponentene i bilen (ha bilen tilkoblet wifi), og forbered deg på å snakke engelsk. De kan også be nærmeste SC om å ta deg inn på dropin.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

lintho

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #18 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 13:36 »
Er det noen som har opplevd problemet med at det er mye varmere luft i baksetene enn fremme?
TM3 LR AWD, Blå, Sort interiør

Klykken

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #19 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 14:00 »
Er det noen som har opplevd problemet med at det er mye varmere luft i baksetene enn fremme?
https://elbilforum.no/index.php?topic=44618.0
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

joac

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #20 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10 »
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Dani3l

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #21 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 17:28 »
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Min én dag gamle bil har ikke fått denne feilen, men en annen "feil" er at jeg ikke får Spotify til å funke. Får logget inn, deretter laster ingenting. Skal forsøke en reboot etterpå.

TPMS-feilmeldingen gikk bort etter litt kjøring, som forventet.
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/EAP

Svein Erik

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #22 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 18:40 »

Har også fått denne. I følge SC (Trondheim) er det en løs ledning. Fikk time om 6 uker for reparasjon  :(

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #23 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 18:50 »

Min én dag gamle bil har ikke fått denne feilen, men en annen "feil" er at jeg ikke får Spotify til å funke. Får logget inn, deretter laster ingenting. Skal forsøke en reboot etterpå.

TPMS-feilmeldingen gikk bort etter litt kjøring, som forventet.

Prøv først å logge inn med Tesla konto, kjør reset, logg så ut, kjør reset, og logg så inn med din egen Spotify konto. Etter det så har det funket i en god uke for min del:-)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #24 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 18:57 »

Vet du noe om hva den feilen er?
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

joac

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #25 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 19:01 »

Nei, men jeg har fått time i morgen eller mandag for å rette på det. Hvis det ikke gir seg da. Jeg har ringt og avbrutt mødoppringing, og restartet maskinen. Så får vi se...

mack_

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #26 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 19:24 »
Jeg får ikke Homelink til å fungere. Bruker samme metode og håndsender som på Model x, men bilen blinker ikke med lysene tilbake. Står i manualen at man må holde inn knappen i inntil 3 minutter(!) 15cm til venstre for logoen foran på fangeren. Noen andre som har prøvd?

HCO

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #27 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 20:10 »

Jeg synes denne feilen (og enkelte andre som rapporteres her) tyder på telemetri-feil. Har de glemt å putte europeiske sim-kort i bilene...?
2018 Renault Zoe 400 Life Grå Titanium
2019 Tesla Model 3 LR AWD Solid Black

bno

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #28 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 20:20 »
Jeg får ikke Homelink til å fungere. Bruker samme metode og håndsender som på Model x, men bilen blinker ikke med lysene tilbake. Står i manualen at man må holde inn knappen i inntil 3 minutter(!) 15cm til venstre for logoen foran på fangeren. Noen andre som har prøvd?

Dette er vel kanskje gammelt nytt.
https://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil
Reservert Prolestar 2 Sept. 2019
VW ID.3 ST Reservert Kansellert

Dani3l

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #29 på: torsdag 28. februar 2019, klokken 22:12 »

Prøv først å logge inn med Tesla konto, kjør reset, logg så ut, kjør reset, og logg så inn med din egen Spotify konto. Etter det så har det funket i en god uke for min del:-)

Tipp topp. Logg ut, reset, logg inn (egen konto), så funka det ja. Forskjellen var altså å ikke resette mens man er innlogga..  Fikk forøvrig opp eCall-feilmeldingen etter første reset, men senere på kvelden når jeg prøvde Spotify reset så forsvant denne igjen.
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/EAP