Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Motorwatt

For meg var det i tillegg nytt at Tesla bare selger 1/3 av produksjonen i hjemlandet, og at Kina selger flere enn i USA. Fordi som ikke ser igjennom skylappene, så stod tallene om Ford i svak skrift som for de opplyste menes at det er off-topic.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 02. april 2021, klokken 22:42
Fordi som ikke ser igjennom skylappene, så stod tallene om Ford i svak skrift som for de opplyste menes at det er off-topic.
I Tapatalk som mange bruker (meg innkludert) vises ikke font endring. Det står helt likt for oss.

Har skrevet det veldig mange ganger i denne tråden, at relevans til aksjen bør tydeliggjøres i posting.

Uansett er det temmelig unødvendig å påpeke at fossilsalg er større enn bev. det er det stort sett i hele verden enda, men den utviklingen er jo i ferd med å snu.

Hersketeknikker som «skylapper» og «de opplyste» kan du gjerne spare deg, det er bare slitsomt.

emurof

Du tabbet deg ut, Motorwatt. Bare å innrømme det.

Hva med at man holder seg til tema heretter, og hvis man skal komme med slengkommentarer bør man i det minste være konkret på hva man ønsker å få frem?

Sandvika

Råsterke tall fra Tesla! Spørsmålet nå er hvor lenge de klarer å  opprettholde denne vekstakten.

Counterpointer

Sitat fra: Sandvika på søndag 04. april 2021, klokken 22:54
Råsterke tall fra Tesla! Spørsmålet nå er hvor lenge de klarer å  opprettholde denne vekstakten.
Med et par nye stooore fabrikker i året så er grunnlaget for de neste årene godt vil jeg si.

Klykken

Knalltall! Blir moro igjen nå, forhåpentligvis 🚀
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Sandvika

Sitat fra: Counterpointer på søndag 04. april 2021, klokken 22:57
Sitat fra: Sandvika på søndag 04. april 2021, klokken 22:54
Råsterke tall fra Tesla! Spørsmålet nå er hvor lenge de klarer å  opprettholde denne vekstakten.
Med et par nye stooore fabrikker i året så er grunnlaget for de neste årene godt vil jeg si.
Ja, men prisingen i dag forutsetter stadig at disse kommer på nett uten store forsinkelser og at de klarer ramp-up uten store problemer.

Counterpointer

Sitat fra: Sandvika på mandag 05. april 2021, klokken 14:13
Sitat fra: Counterpointer på søndag 04. april 2021, klokken 22:57
Sitat fra: Sandvika på søndag 04. april 2021, klokken 22:54
Råsterke tall fra Tesla! Spørsmålet nå er hvor lenge de klarer å  opprettholde denne vekstakten.
Med et par nye stooore fabrikker i året så er grunnlaget for de neste årene godt vil jeg si.
Ja, men prisingen i dag forutsetter stadig at disse kommer på nett uten store forsinkelser og at de klarer ramp-up uten store problemer.
He he prisingen i dag er 661$ tipper den er vesentlig høyere når markedet åpner. Er 48$ over dette i premarket allerede.

Hva som er kalkulert inn er ikke lett å si.

emurof

Sitat fra: Sandvika på søndag 04. april 2021, klokken 22:54Råsterke tall fra Tesla! Spørsmålet nå er hvor lenge de klarer å  opprettholde denne vekstakten.

Det er ingenting som tilsier at de ikke skal klare det.

Sandvika

Sitat fra: emurof på tirsdag 06. april 2021, klokken 13:52
Sitat fra: Sandvika på søndag 04. april 2021, klokken 22:54Råsterke tall fra Tesla! Spørsmålet nå er hvor lenge de klarer å  opprettholde denne vekstakten.

Det er ingenting som tilsier at de ikke skal klare det.
Vi snakker fortsatt eksponensiell vekst. Lista legges høyere og høyere. Så det går også ann å si at det ikke er noe som tilsier at de skal klare det. Elon Musk kan ikke slå opp campingsenga si i alle fabrikkene på en gang  :)

Espen Hugaas Andersen

Selv med ganske forsiktig oppstart ved Austin, Berlin og den nye produksjonslinjen i Shanghai bør 1 mill i 2021 og 1,5 mill i 2022 være fint oppnåelig. Spørsmålet er egentlig hva som skjer fra 2023 og utover. Med fabrikkene som Tesla har på gang nå ser jeg ikke helt at de skulle klare særlig mer enn 2 mill/år, så om de skal klare 50% vekst fra 2022 til 2023 trenger de å få spaden i jorda på flere fabrikker. Og 50% vekst fra 2023 til 2024 blir enda mer utfordrende.

Jeg tenker det er omkring 2023/2024 at veksten går under 50% per år, og blir der.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

turfsurf

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 07. april 2021, klokken 09:28
Med fabrikkene som Tesla har på gang nå ser jeg ikke helt at de skulle klare særlig mer enn 2 mill/år, så om de skal klare 50% vekst fra 2022 til 2023 trenger de å få spaden i jorda på flere fabrikker.
Stage 2 i Berlin er vel planlagt for ca 2 millioner biler...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

magnetic

#4152
sprikende påstander her ja.  :laugh:

Tesla Stock Could Surge 51% to $1,000 According to This Analyst
https://www.fool.com/investing/2021/04/06/tesla-stock-could-surge-51-to-1000-according-to-th/

Tesla's Stock Is Way Overblown and Only Worth $150, Analyst Says
https://www.fool.com/investing/2021/04/07/tesla-valuation-is-way-overblown-and-only-worth-15/

Klykken

Ganske sprikende ja, men føler at det er mest positivt likevel. Men uansett spådom, hva vet vel en analytiker om fremtiden?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

THE

$150 som et laveste estimat på aksjekurs tilsvarer jo uansett $750 før split. Må jo si at det er en ganske bra utvikling uansett. Det er jo ikke mer enn ca to år siden det var mange her inne som frydet seg over nedgang i aksjepris, og spådommer om at aksjen skulle ned godt under $200 (tilsvarer at kursen skulle gått under $40 nå). Noen var jo også ganske sikre på at eneste sannsynlige utvei var at Tesla til og med ville gå konkurs.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA