Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Vhagar

Sitat fra: Vhagar på tirsdag 22. oktober 2019, klokken 13:01
Moderator

Men siden du stiller spørsmålet, så låner jeg litt plass i posten din til å uttrykke min frustrasjon.
Jeg har tatt bort alt som jeg mener kan ligne på personangrep i de overstående postene.
Det kan være at innleggene ikke er til å kjenne igjen.
Noen er strøket.
Men det er prisen.

MVH
Moderator

Denne måten å redigere innlegg på fører til at jeg ikke kan stå inne for hva som står igjen av meninger i mine innlegg. Det er mye bedre å slette hele innlegg enn å omformulere det og på den måten gjøre at min (og andres) innlegg står igjen som noe annet enn hva de var. En vesentlig grunn til å forlate forumet (men det er ikke noen sletteknapp her, så venter på å bli slettet av forumets admin).
Tesla Model X 75D, 2017

Bruker er p.t. ikke aktiv.

daktari

Kommenter gjerne overskuddet i q3 og 20% stigning $50 før markedet åpner. Hva skjer i dag, ser vi 280 eller 320? Kommer shortskvisen?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Espen Hugaas Andersen

Jeg tror kurshoppet i all hovedsak vedvarer. Om det går ned er det nok ikke snakk om mye, f.eks at det ender på 299,95. Og tror kanskje at det mest sannsynlige utfallet er noe ytterligere stigning, 0-5%.

Kvartalsrapporten og konferansesamtalen var noe av det beste jeg har sett hos Tesla. Egentlig ingenting negativt i kvartalsrapporten, og Zach er super på konferansesamtalene. Musk hadde et uheldig utsagn om at de kun produserer S/X for sentimentale grunner, men han innså feilen og fikk hentet seg inn en god del, og så kom Zach inn og hjalp en god del også.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

Den underliggende driften i Q3 viste klar bedring. Kontanstrømmen fra operasjonell virksomhet (justert for endringer i arbeidskapital) var større enn investeringer.

Dette er bra saker for de som er opptatt av andre ting en floskler som eksponesiell vekst.

Underliggende vekst har stagnert, men det var vel som forventet. Marginen ser overaskende bra ut gitt miksen av de tre modellene.

Ingen emisjonsspøkelser i horisonten.

Prisingen er en annen sak. Selskapet må komme tilbake med tosifret vekst i løpet av veldig kort tid for å forsvare dagens prising.

Øyvind.h

#1474
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:55
Jeg tror kurshoppet i all hovedsak vedvarer. Om det går ned er det nok ikke snakk om mye, f.eks at det ender på 299,95. Og tror kanskje at det mest sannsynlige utfallet er noe ytterligere stigning, 0-5%.

Kvartalsrapporten og konferansesamtalen var noe av det beste jeg har sett hos Tesla. Egentlig ingenting negativt i kvartalsrapporten, og Zach er super på konferansesamtalene. Musk hadde et uheldig utsagn om at de kun produserer S/X for sentimentale grunner, men han innså feilen og fikk hentet seg inn en god del, og så kom Zach inn og hjalp en god del også.
Har ikke lest rapporten eller hørt konferansesamtalen, men ble det guidet noe ift Model Y og pickup`en?
Model Y forventes å bli en solid volumdriver.
Og hva med nye markeder? Mange markeder hvor modellene ikke er på plass enda?

Og ikke minst - hva kommer etter Model Y og pickup`en :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Klykken

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:45
Og ikke minst - hva kommer etter Model Y og pickup`en :)
Refresh av X/S, roadster og lastebil er vel å vente.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Tellus på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:39Prisingen er en annen sak. Selskapet må komme tilbake med tosifret vekst i løpet av veldig kort tid for å forsvare dagens prising.
Ser ikke ut til å være et problem der. Om de øker produksjonen til 100.000 biler ved Fremont i Q4, og leverer 105.000 biler, for en total på 360.500 leveranser, og så neste år opprettholder 100.000/kvartal ved Fremont på S/X/3 nivået og legger til 100.000 ved GF3 og 75.000 Model Y ved Fremont, så kan de gå fra 360.500 leveranser i 2019 til 575.000 leveranser i 2020. Altså en vekst på 59,5% fra 2019 til 2020.

Kan godt hende dette er konservativt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:55Jeg tror kurshoppet i all hovedsak vedvarer. Om det går ned er det nok ikke snakk om mye, f.eks at det ender på 299,95. Og tror kanskje at det mest sannsynlige utfallet er noe ytterligere stigning, 0-5%.

Jeg vet ikke om det ble nevnt denne gang, men Musk har vel tidligere sagt at Q3 og Q4 i år ville bli bra, og at Q1 2020 kunne bli problematisk igjen. Sa de noe om dette?

Uansett vil et svakt Q1-20 vil kanskje føre til et mindre fall enn det gjorde i år, da Tesla har vist at det første kvartalet bare var et midlertidig tilbakeskritt (selv om det vel var vekst i forhold til samme kvartal i fjor, så markedet overreagerte nok en del).

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: emurof på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:52
Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på torsdag 24. oktober 2019, klokken 08:55Jeg tror kurshoppet i all hovedsak vedvarer. Om det går ned er det nok ikke snakk om mye, f.eks at det ender på 299,95. Og tror kanskje at det mest sannsynlige utfallet er noe ytterligere stigning, 0-5%.

Jeg vet ikke om det ble nevnt denne gang, men Musk har vel tidligere sagt at Q3 og Q4 i år ville bli bra, og at Q1 2020 kunne bli problematisk igjen. Sa de noe om dette?

Uansett vil et svakt Q1-20 vil kanskje føre til et mindre fall enn det gjorde i år, da Tesla har vist at det første kvartalet bare var et midlertidig tilbakeskritt (selv om det vel var vekst i forhold til samme kvartal i fjor, så markedet overreagerte nok en del).
De sa de forventer overskudd fremover, med unntak av når de introduserer/ramper opp produksjonen av nye produkter. Det kan tyde på at de forventer overskudd i Q1.

De har noen utestående betalinger fra Fiat som kan hjelpe, og så er det svært mye deferred revenue på lager. Så det virker overkommelig å kunne ha overskudd i Q1.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Espen Hugaas Andersen

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:45Har ikke lest rapporten eller hørt konferansesamtalen, men ble det guidet noe ift Model Y og pickup`en?
Ikke særlig guidance i forhold til Pickupen. Bare at Musk tror det er det beste kjøretøyet deres noensinne.

Volumproduksjonen av Model Y mot midten av 2020, med initiellt rundt 1000/uke. Mulig at det kan starte opp tidligere.

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 24. oktober 2019, klokken 10:45Og ikke minst - hva kommer etter Model Y og pickup`en :)
Semi kommer med små volum mot slutten av 2020. Tesla Energy får økende viktighet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MrBeery

Jeg tror dette kan være dagen vi sier RIP TESLAQ. Dere har gitt oss mer å le av enn NRK Humor.

emurof

Sitat fra: MrBeery på torsdag 24. oktober 2019, klokken 12:45
Jeg tror dette kan være dagen vi sier RIP TESLAQ. Dere har gitt oss mer å le av enn NRK Humor.

Si ikke det. For det første kan det komme flere "nedturer" som de vil bruke alt de kan, og for det andre klamrer deg seg fortsatt til halmstrået om at de totale inntektene er ned YoY.

Espen Hugaas Andersen

De klamrer seg også til halmstrået om at Tesla er en svindel. Virker faktisk som mange er helt sikre på at 10-Q vil vise at Tesla har trikset med tallene. (Akkurat som de trodde i Q3 2018.)

Men jeg er enig i at dette ikke nødvendigvis er slutten på TSLAQ. Det er litt sånn at når kursen har gått opp en del og dagens shorter har tapt nok penger til å gi opp, så kommer det inn nye shorts som ser at kursen er mye høyere enn den har vært og tenker selskapet er overpriset. Det blir en slags rullerende utradering.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

MrBeery

Sitat fra: emurof på torsdag 24. oktober 2019, klokken 12:47
Si ikke det. For det første kan det komme flere "nedturer" som de vil bruke alt de kan, og for det andre klamrer deg seg fortsatt til halmstrået om at de totale inntektene er ned YoY.
Så absolutt, derav 'jeg tror'. Jeg håper faktisk de lever videre så vi kan fortsette å få servert de villeste konspirasjonsteoriene som ikke engang månelandingsfornekterne er i stand til å utarbeide.

geear

Dagen startet godt med 21% opp i NAS, så nå er jeg spent på hva som skjer videre i TSLA.  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA