Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Ellemelle

Du legger ut en link til en artikkel bak en betalingsmur som et svar på mitt innlegg hvor jeg i detalj forklarer hvordan dette fungerer.

Det eneste kravet for å delta i trekningen er som sagt at de er registrerte velger og skriver under på følgende petition:

"The First and Second Amendments guarantee freedom of speech and the right to bear arms. By signing below, I am pledging my support for the First and Second Amendments."

Øyvind.h

Mtp hvem dette treffer, i vippestater, er det åpenbart hva hensikten er.
Og med slik gråsone-handling vil Musk og Trump naturligvis høste enda mer oppmerksomhet og tillit i sin følgerskare fordi de kan slippe unna med det og utnytte kritikken til å gå til nye angrep på media og spre enda mer mistro til media.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

What-a-watt

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 23. oktober 2024, klokken 12:21Mtp hvem dette treffer, i vippestater, er det åpenbart hva hensikten er.
Og med slik gråsone-handling vil Musk og Trump naturligvis høste enda mer oppmerksomhet og tillit i sin følgerskare fordi de kan slippe unna med det og utnytte kritikken til å gå til nye angrep på media og spre enda mer mistro til media.

Han gjør iallfall garantert ikke dette for å øke den generelle valgdeltakelsen.

Counterpointer

Det er stilt store spørsmål om lovligheten av dette.
Passer jo helt til modus operandi for både Musk og Trump, bevege seg helt på grensen eller til og med klart over grensen for det lovlige. De beskyttes av rikdom som gir dem tilgang til advokater og påvirkning av både systemet og opinionen. Det er helt andre lover i praksis for de ultrarike.

Litt vemodig å tenke tilbake til 2016 hvor Musk ble utpekt til et presidetutvalg. Da var det mange blodfans som erklærte gledesstrålende lykke når Musk trakk seg fra dette utvalget. De sa da «der kan dere se Musk kan ikke sitte i utvalg for Trump!»
Det var tider det!

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 23. oktober 2024, klokken 17:37Det er stilt store spørsmål om lovligheten av dette.
Passer jo helt til modus operandi for både Musk og Trump, bevege seg helt på grensen eller til og med klart over grensen for det lovlige. De beskyttes av rikdom som gir dem tilgang til advokater og påvirkning av både systemet og opinionen. Det er helt andre lover i praksis for de ultrarike.

Litt vemodig å tenke tilbake til 2016 hvor Musk ble utpekt til et presidetutvalg. Da var det mange blodfans som erklærte gledesstrålende lykke når Musk trakk seg fra dette utvalget. De sa da «der kan dere se Musk kan ikke sitte i utvalg for Trump!»
Det var tider det!
He he ja det var tider det....

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Ellemelle

Her er teksten fra NTB:
"Det er rart at de brukes i Philadelphia og i Maricopa-fylket i Arizona, men ikke så mange andre steder, sa Tesla-toppen.
Dominion påpeker i en uttalelse at deres maskiner slettes ikke brukes i Philadelphia."

Her er det Musk faktisk sa:
"It is weird that, I think, they were used in Philadelphia and in Maricopa County but not in a lot of other places."

NTB utelot bevisst "tror jeg" delen fra artikkelen, siden det ville fått en annen betydning da.

What-a-watt

Blir vel snart en fulldagsjobb å lete etter feil andre har gjort i forbindelse med deres omtale av Musk. Mye lettere å lete etter beviselige usannheter fra samme person...

Ellemelle

Sitat fra: What-a-watt på torsdag 24. oktober 2024, klokken 10:57Blir vel snart en fulldagsjobb å lete etter feil andre har gjort i forbindelse med deres omtale av Musk. Mye lettere å lete etter beviselige usannheter fra samme person...
Så lenge sånne som deg utelukkende bruker journalister som kilde til sin oppfatning av personer og selskaper, er det veldig viktig at det journalistene skriver er sannferdig og i riktig kontekst.
Min oppfatning av hva Musk sier og gjør er ikke basert på hva en journalist skriver at han sier og gjør, men basert på hva jeg hører Musk sier og hva jeg ser Musk gjør.

Da jeg leste denne artikkelen fra NTB-journalisten visste jeg umiddelbart at det var feil fordi jeg hadde hørt denne talen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 24. oktober 2024, klokken 14:21
Sitat fra: What-a-watt på torsdag 24. oktober 2024, klokken 10:57Blir vel snart en fulldagsjobb å lete etter feil andre har gjort i forbindelse med deres omtale av Musk. Mye lettere å lete etter beviselige usannheter fra samme person...
Så lenge sånne som deg utelukkende bruker journalister som kilde til sin oppfatning av personer og selskaper, er det veldig viktig at det journalistene skriver er sannferdig og i riktig kontekst.
Min oppfatning av hva Musk sier og gjør er ikke basert på hva en journalist skriver at han sier og gjør, men basert på hva jeg hører Musk sier og hva jeg ser Musk gjør.

Da jeg leste denne artikkelen fra NTB-journalisten visste jeg umiddelbart at det var feil fordi jeg hadde hørt denne talen.

Ganske kult å bare hive inn "think" når en bevisst vil spre galle uten å ønske å kunne bli tatt for det.

I "think" the jews..... I "think" the Mexicans.....

Trump gidder ikke moderere seg. Hans sier bare:

"They're eating the dogs"
"They're eating the cats"

....mens Muske-gutten står og klapper og jubler, og sier: "jeg skal brenne sankthansbål, så jeg slipper å tenke på hvalene når jeg dumper rakettene i sjøen"

https://youtu.be/3BrCvZmSnKA?si=ubvV61wIF86620Ot
Tesla Model Y                         2021-

Ellemelle

<Forklarer at det er viktig at nyheter er sannferdige og gir eksempel på ren løgn>

Forumskrullinger:
RASISTER! NAZISTER! RAKETTER!

<Legger på latterlig irrelevant youtube-musikk-video>

What-a-watt

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 24. oktober 2024, klokken 09:35Det han faktisk sa var: "It is weird that, I think, they were used in Philadelphia and in Maricopa County"
Men i din oversettelse har de beleilig nok utelatt "tror jeg"-delen av den setningen.

:o  :o

And I think we are completely confident at this point that it will be achieved. And my personal guess is that we'll achieve Full Self-Driving this year, yes, with data safety level significantly greater than present.

Og jeg tror vi er helt sikre på dette punktet på at det vil bli oppnådd. Og min personlige gjetning er at vi vil oppnå Full Self-Driving i år, ja, med datasikkerhetsnivå som er betydelig høyere enn dagens.

daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Kilden til hva Musk sier og skriver er for min del alltid han selv. Og det er blitt stadig drøyere uttalelser om politikk og alltid forbehold på alt mulig annet. 🤷🏻

Fanboys av Musk som alltid skal bortforklare alt mulig han lirer av seg samtidig som de angriper mest mulig personlig de som ikke er enig er bare trist.

Nå skyter aksjen i været btw, det har ingenting med Musk å gjøre, men alt med bedre leveringstall å gjøre enn markedet forventet. Det gjorde opp for We robot «temapark» eventet som førte til ett lite fall i kursen.

For egen del synes jeg det er litt både rart og ulogisk at det snart er like greit å kjøpe en kinesisk bil som en ny Tesla om en skal tenke etikk og optikk.

Vaduz

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 24. oktober 2024, klokken 20:08Kilden til hva Musk sier og skriver er for min del alltid han selv. Og det er blitt stadig drøyere uttalelser om politikk og alltid forbehold på alt mulig annet. 🤷🏻

Fanboys av Musk som alltid skal bortforklare alt mulig han lirer av seg samtidig som de angriper mest mulig personlig de som ikke er enig er bare trist.

Nå skyter aksjen i været btw, det har ingenting med Musk å gjøre, men alt med bedre leveringstall å gjøre enn markedet forventet. Det gjorde opp for We robot «temapark» eventet som førte til ett lite fall i kursen.

For egen del synes jeg det er litt både rart og ulogisk at det snart er like greit å kjøpe en kinesisk bil som en ny Tesla om en skal tenke etikk og optikk.

Model Y og 3 lages i Shanghai, så du kan gjøre begge deler:) Fantastiske biler!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA