Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

daktari

Synes VW XL1 ligner mer på Robocab enn Rimac sin. Uansett går det 13 på dusinet av slike robo-konsepter.

XL1 hadde faktisk plass til 4, men en 2-seter er bare dust. At Rimac har en bedre kupé enn Robocab er bra, men bøter ikke på problemet.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Counterpointer

Sitat fra: daktari på tirsdag 15. oktober 2024, klokken 21:57Synes VW XL1 ligner mer på Robocab enn Rimac sin. Uansett går det 13 på dusinet av slike robo-konsepter.

XL1 hadde faktisk plass til 4, men en 2-seter er bare dust. At Rimac har en bedre kupé enn Robocab er bra, men bøter ikke på problemet.
Dette blir jo helt uvesentlig når Model 3 og Y kan brukes som robotaxi. Og det kommer jo lenge før denne litt merkelige prototypen de viste på showet sitt.

I følge Elon skal jo det starte i Texas og California neste år.......

Har nå sett videoen til Marquees Brownlee fra showet og han har en god del interresante betraktninger om det.
Vel verd å se. Han har 19,6 millioner følgere og er en reflektert influenser som Tesla bruker selv. Han var jo en av de få som fikk eksklusiv tilgang til Cybertruck før lanseringen, det var det bare hardcore positive influensere som fikk.

Robovan sier han rett ut at aldri kommer til produksjon. Og mye mer....

What-a-watt

Går Musk tom for penger?  :)

Radial

Tror Harris har denne uansett hvor mye penger som puttes i dette.
Hun representerer ganske store minoriteter, OG er i tillegg kvinne... Mange av disse gruppene sitter på gjerdet, men kan tenke seg å avgi en stemme på henne.

Må si det river litt i sjela at Musk donerer penger fra mine bilkjøp til Trump, men sånn er nå verden.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Counterpointer

Sitat fra: What-a-watt på mandag 21. oktober 2024, klokken 21:35Går Musk tom for penger?  :)

Cash kanskje, men verdier har han jo mer enn nok av!
Av interesse for denne tråden er jo om han selger seg ytterligere ned i Tesla!

Counterpointer

Sitat fra: Radial på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 09:22Må si det river litt i sjela at Musk donerer penger fra mine bilkjøp til Trump, men sånn er nå verden.
😏

hELgenen

Sitat fra: Radial på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 09:22Tror Harris har denne uansett hvor mye penger som puttes i dette.
Hun representerer ganske store minoriteter, OG er i tillegg kvinne... Mange av disse gruppene sitter på gjerdet, men kan tenke seg å avgi en stemme på henne.

Må si det river litt i sjela at Musk donerer penger fra mine bilkjøp til Trump, men sånn er nå verden.

Det kan bikke begge veier. Også i USA er det mange sofavelgere og nå driver Musk å prøver å kjøpe dem.

Gitt at Trump vinner så er jeg ikke så sikker på at Elon får det slik han vil. Kanskje i starten,men Donald er en opportunistist og han vet jo at så fort valget er vunnet trenger han ikke bry seg om Elon særlig lenge. Mao kan Elon fort oppleve å bli sparket og selv fremstå som en strategisk idiot gitt at Donald vinner.

Det er nesten litt utrolig at Elon beveger seg inn i politikken på denne måten der man tilsynelatende faktisk kjøper velgere..mao viser man helt tydelig at man er korrupt i sitt tankesett og støtter korrupte metoder.

Electric cars in Norway

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 12:19
Sitat fra: Radial på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 09:22Tror Harris har denne uansett hvor mye penger som puttes i dette.

Det er nesten litt utrolig at Elon beveger seg inn i politikken på denne måten der man tilsynelatende faktisk kjøper velgere..mao viser man helt tydelig at man er korrupt i sitt tankesett og støtter korrupte metoder.

Enig. Helt utrolig

Ellemelle

Helt utrolig at dere ikke vet hva dette går ut på.

Det eneste kravet for å delta i denne trekningen er at man er en registrert velger og signerer en underskriftskampanje (petition) om ytringsfrihet og retten til å bære våpen.

Det spiller ingen rolle hvilket parti du stemmer på eller om du i det hele tatt stemmer.

daktari

Aftenposten forklarer på en måte som alle forstår:
https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/qPm14m/hva-i-all-verden-driver-du-med-elon-musk

Spørsmålet nå er om Musk faktisk kjøpte Twitter for å påvirke valget. Har dette vært en langvarig og kompleks plan kanskje?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA