Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Sandvika på torsdag 15. desember 2022, klokken 09:54
Sitat fra: emurof på tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:484680-
og ha bedre ytelse.
Hvor har du lest dette? Ikke så mye peil, men forstår at den blir billigere å produsere, men bedre ytelse forstår jeg ikke.

Se Battery Day.

emurof

Sitat fra: dundun på tirsdag 20. desember 2022, klokken 13:13Ja, men når han velger å selge aksjer i Tesla på elendig kurs for å investere dem i Twitter - er det et tegn på at Musk tror Tesla er i ferd med å ta av igjen?

Han har vel ikke noe valg. Og så tror jeg ikke han bryr seg så voldsomt siden han uansett har så mange aksjer i Tesla.

SitatEnten har han lite tro på at Tesla skal bli mye verdt igjen, eller så har Tesla en irrasjonell hovedeier/CEO. Vet ikke hva som er verst for aksjonærene.

Eller så trenger han pengene fordi Twitter brenner penger.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på tirsdag 20. desember 2022, klokken 18:04
Synes det var deprimerende å se Musk sammen med Ken Griffin, største sponsoren av republikanerne og styrtrik hedgefond-forvalter, og Jared Kushner på vm-finalen. Kjøpte han twitter for å få til republikansk styre neste valg? Demokratene truer kanskje de styrtrike?

Ja, er nettopp det jeg og tenker, i tillegg til at han synes det er kult å ha sitt eget talerør (ala Trump).
Tror han ble ganske langsint da demokratene ikke ville la han produsere biler i California under den tidlige fasen av Corona.
Tesla Model Y                         2021-

kodax

Hvordan startet egentlig det dårlige forholdet mellom Musk og Biden/demokratene?
Med at Musk gjorde mye for å unngå (hindre?) at arbeiderne å organisere seg, og Biden da ignorerte Tesla som elbil-produsent i diverse sammenhenger fordi han er avhengig av støtte fra fagforeningene?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Motorwatt

Og at Musk nektet å stenge fabrikken i Fremont under Covid19-pandemien til tross for pålegg fra myndighetene i California som er demokratisk. Det hevdes også at dette var en av grunnene til flytting til Texas.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

ToWalkOrDrive

Sitat fra: kodax på onsdag 21. desember 2022, klokken 08:17
Hvordan startet egentlig det dårlige forholdet mellom Musk og Biden/demokratene?
Med at Musk gjorde mye for å unngå (hindre?) at arbeiderne å organisere seg, og Biden da ignorerte Tesla som elbil-produsent i diverse sammenhenger fordi han er avhengig av støtte fra fagforeningene?

Ja, stemmer det. Det med corona-restriksjonene var vel heller dråpen som fikk de til å pakke sakene fra demokratenes California.
Men så var det ikke bare godord fra Trump heller:
https://nymag.com/intelligencer/article/donald-trump-elon-musk-feud-history.html
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Dette som nå skjer er ikke bra for Tesla kursen! Twitter er jo mer brød & sirkus ift Tesla som produserer biler.

Electric cars in Norway

Bra at nasse futtene er i pluss da.... Enn så lenge... jeg har en dårlig følelse i dag.... Just saying

Blir det kjøp så går jeg uansett ut før helgen... alt kan skje. Husk SL!

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 20. desember 2022, klokken 11:05
Og nå over 150 i pre, men det har lite å si.

Var jo nede på 145 så jeg kjøpte noe,.....

Nice move!  Jeg tror du fikk en grei inngang. Sitter du over helgen? Jeg tør ikke det.

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 21. desember 2022, klokken 09:04
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 20. desember 2022, klokken 11:05
Og nå over 150 i pre, men det har lite å si.

Var jo nede på 145 så jeg kjøpte noe,.....

Nice move!  Jeg tror du fikk en grei inngang. Sitter du over helgen? Jeg tør ikke det.
Ikke en Nice move
137 nå og dårlige utsikter.

Jeg daytrader ikke selv om jeg går inn og ut.

Motorwatt

Nå tar Musk en "Trump", og indikerer at resultatet av pollen om hans avgang kan ha blitt rigget....

https://electrek.co/2022/12/20/elon-musk-back-out-twitter-poll-voting-him-out/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 21. desember 2022, klokken 14:30
Nå tar Musk en "Trump", og indikerer at resultatet av pollen om hans avgang kan ha blitt rigget....

https://electrek.co/2022/12/20/elon-musk-back-out-twitter-poll-voting-him-out/
Med all respekt mr. Motorwatt: Det er vesentlig mindre kontroll (les ingen) på en twitter-avstemming enn det amerikanske valget. Her sammenligner du mygg og elefant.
Og i motsetning til Herr Hitler Trump så vil nok ikke Musk oppildne til storming av noe som helst. Han trekker seg som sjef i Twitter.
https://www.nrk.no/urix/forskar-om-musk-exit_-_-kjem-framleis-til-a-trekkje-i-tradane-1.16228870 
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Motorwatt

Takk for opplysningen om Trump vs Musk. Den var veldig nyttig .....

Har oversatt den, og sendt den til Electrek som også hadde dette helt feil:

It's sad, but Musk is starting to sound more and more like Trump. When the results don't match his expectations, they are rigged. Then he starts agreeing to comments talking about the "deep state"?

Tesla S75D - 09/2018

Electric cars in Norway

SitatIkke en Nice move
137 nå og dårlige utsikter.

Jeg daytrader ikke selv om jeg går inn og ut.

Counter...... det er innafor.... Ikke mulig å treffe planken på tsla. Det vet alle som har traidet i den.

Electric cars in Norway

Counter... Inne nå... trolig ute før 22

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA