Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Rollep

Enda mer salg av TSLA på gang?

https://www.finansavisen.no/nyheter/teknologi/2022/12/19/7970291/musk-har-sendt-jared-birchall-pa-desperat-pengejakt?internal_source=sistenytt

Onsdag solgte Musk aksjer i Tesla igjen, selv om han tidligere lovet å slutte med nettopp det.

goggo

Sorry for å gå offtopic her (eller ?), men det ligger en fantastisk podcast serie på NRK som heter «gal og genial». Jeg venter bare på episoden om Elon der :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

serenejet

Han kvalifiserer åpenbart ikke.
2025 ID.Buzz GTX

goggo

Sitat fra: dundun på mandag 19. desember 2022, klokken 14:21
Han kvalifiserer åpenbart ikke.
Nei, ikke ennå. Men er han på vei?

Jeg håper inderlig ikke det men synes det ser litt stygt ut for tiden, det er jo grenser for hva man kan utrette i business verdenen med et sterkt ego som sin største asset.

Uansett, jeg HODLer både mine gjenværende BTC og mine TSLA.
Mye morsommere og sålangt betraktelig mer innbringende en mine "investeringer" hos Norsk Tipping :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Motorwatt

Selv etter EMs Twitter-løfte om å gå av fortsetter nedgangen på TSLA. Nå under 150 USD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

serenejet

Den mannens løfter er jo verdt mye...

Tror det beste for Tesla nå er å sparke ham ut. Han eier jo ikke så mye lenger og har åpenbart ikke tro på Tesla-aksjen siden han selger og heller investerer tid og penger i Twitter.
2025 ID.Buzz GTX

Counterpointer

Og nå over 150 i pre, men det har lite å si.

Var jo nede på 145 så jeg kjøpte noe, det kan jo på kort sikt gå mer ned å bli tap, men tror en så stor produsent som Tesla vil ta seg opp på lengre sikt?

Selv begynner jeg å skille TSLA fra Musk. Jeg har mer håp for det første.

Counterpointer

Sitat fra: dundun på tirsdag 20. desember 2022, klokken 07:09

Tror det beste for Tesla nå er å sparke ham ut. Han eier jo ikke så mye lenger og har åpenbart ikke tro på Tesla-aksjen siden han selger og heller investerer tid og penger i Twitter.
Uansett om han har solgt mye eide han over 420 millioner aksjer så sent som 16/12-22

Dette gir han 13,5% eierandel som er største i TSLA. Bezos har f.eks 9,7 % i Amazon.

https://www.investors.com/etfs-and-funds/etfs/sp500-heres-who-owns-tesla-now-that-elon-musk-is-selling-out/

Så han kan gjøre mye uten å miste majoritetspost.

DagfinnN

Sitat fra: dundun på tirsdag 20. desember 2022, klokken 07:09

Hvis du skal bruke tid på slenge dritt er det minste du må gjøre og sjekke fakta før du uttaler deg. Musk er fremdeles den suverent største eier i Tesla.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

serenejet

Ja, men når han velger å selge aksjer i Tesla på elendig kurs for å investere dem i Twitter - er det et tegn på at Musk tror Tesla er i ferd med å ta av igjen?

En rasjonell eier med tro på selskapet sitter stille i båten når kursen tryner fordi hen vet at den skal opp igjen. Når en så sentral insider som Musk velger å selge for å investere i andre ting er det ikke noe knallbra tegn.

Enten har han lite tro på at Tesla skal bli mye verdt igjen, eller så har Tesla en irrasjonell hovedeier/CEO. Vet ikke hva som er verst for aksjonærene.   
2025 ID.Buzz GTX

Motorwatt

Eller så vet han noe vi andre ikke vet. Kanskje erstatninger for de som aldri får FSD, eller gigantiske summer til ombyggninger av hundretusener av biler for å få det til.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

k1

Eller ikke noe annet valg for å få tak i kapital til Twittersluket...

daktari

Synes det var deprimerende å se Musk sammen med Ken Griffin, største sponsoren av republikanerne og styrtrik hedgefond-forvalter, og Jared Kushner på vm-finalen. Kjøpte han twitter for å få til republikansk styre neste valg? Demokratene truer kanskje de styrtrike?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Counterpointer

Jeg tror absolutt ikke Musk gir blaffen i Tesla, det er bare så fascinerende med det nye «leketøyet» Twitter.

Tesla er blitt «too big to fail» og det vet Musk godt.

Tror det er vanskelig for oss å vite hvordan det er å være så rik at du kan bruke 50 milliarder dollar på noe og det har egentlig ingen betydning for deg at du gjorde det.

Er det bra for TSLA? Absolutt ikke! Fallet fortsetter i dag med lav 140 kurs.
Fabrikkene står imidlertid der og merkevaren er utrolig sterk.
Storproduksjon av Cybertruck og stadig økende leveranser av Semi vil hjelpe kursen. Og hvis den famøse Model 2 kommer kan det bli interessant å se hvordan markedet reagerer. Det kan bli stort tror jeg. Da det vil åpne opp et helt nytt segment i markedet.

emurof

Sitat fra: advale på onsdag 14. desember 2022, klokken 12:11
Sitat fra: emurof på tirsdag 13. desember 2022, klokken 19:484680 vil bli billigere å produsere og ha bedre ytelse. Panasonic planlegger allerede å produsere 4680. Men den gode nyheten er at selv uten 4680 så vil Tesla klare å få tak i batteriene de trenger. 4680 gjør det bare billigere og bedre.

Nå skrev jeg "inhouse" for å presisere at det er Tesla som skal lage 4680, ikke Panasonic eller andre. Og du bekrefter også hva jeg sier, at betydningen av 4680 inhouse er marginalisert fordi de får tak i andre steder/LFP osv. Jeg ble angrepet i øst og vest når jeg påpekte dette for en lang tid tilbake..

Nei, 4680 er ikke marginalisert. Det vil muliggjøre mye lavere priser og annet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA