Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

advale

50-80 % av inntektene har forsvunnet fra Twitter. Twitter/Elon betaler 1 billion dollar i renter hvis jeg husket riktig. Så ikke rart noen har fått kalde føtter. Tror nok det blir fort flere brannsalg av Tesla-aksjene.

Magnus Hansen

Jeg var aksjonær når Musk beskyldte denne dykkeren formå være pedofil. Får litt samme følelse nå. Han graver stadig dypere hull for seg selv med oppførselen sin. Mulig han er veldig stresset over det han rotet seg inn i.

Counterpointer

150 er ny årslaveste!

Vi trengte ikke vente til nyttår.

Jeg sa jo egentlig at 150 var et greit sted å kjøpe seg inn igjen, men er blitt usikker på om det kommer ytterligere stor nedgang.

Markedsverdi er langt over halvert med 474 B akkurat nå. Og det er egentlig ikke store utsikter til oppsving på en stund.....

Noen gode argumenter for den ene eller det andre?

Klykken

Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. desember 2022, klokken 01:32
150 er ny årslaveste!

Jeg sa jo egentlig at 150 var et greit sted å kjøpe seg inn igjen, men er blitt usikker på om det kommer ytterligere stor nedgang.

Markedsverdi er langt over halvert med 474 B akkurat nå. Og det er egentlig ikke store utsikter til oppsving på en stund.....

Er du usikker venter du til pilene peker opp før du tar en ny vurdering.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

daktari

Storaksjonær Leo Koguan på twitter: https://mobile.twitter.com/koguanleo/status/1603022448416407553

Elon abandoned Tesla and Tesla has no working CEO

Tesla needs and deserves to have working full time CEO

What Tesla BOD should do, do nothing? Elon will find his own successor under BOD independent supervision
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Counterpointer

Sitat fra: Klykken på lørdag 17. desember 2022, klokken 09:28
Sitat fra: Counterpointer på lørdag 17. desember 2022, klokken 01:32
150 er ny årslaveste!

Er du usikker venter du til pilene peker opp før du tar en ny vurdering.
Det er et fornuftig råd.

En variant av det er jo å kjøpe tilbake samme antall aksjer som jeg solgte på 310, nå til 150 og avvente med den andre delen til å se hvordan trenden går.
Husker ikke hvem som sa det, men «det er når blodet flyter at en gjør de beste kjøpene» oversatt at når markedet er på full fart ned er tiden for å handle.

Counterpointer

Sitat fra: daktari på lørdag 17. desember 2022, klokken 12:01
Storaksjonær Leo Koguan på twitter: https://mobile.twitter.com/koguanleo/status/1603022448416407553

Elon abandoned Tesla and Tesla has no working CEO

Tesla needs and deserves to have working full time CEO

What Tesla BOD should do, do nothing? Elon will find his own successor under BOD independent supervision
Temmelig ironisk å poste på Twitter

goggo

Vel, nå ser det ut som Elon sparker seg selv som sjef for twitter, så spørs det om han kommer til å gjøre enda større skade for Tesla når han får mere tid til å være sjef der igjen.... 
Spennende tider :)

Mvh
Hugo

Du kan ikke vise dette vedlegget.
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

goggo

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

goggo

Og legg merke til (nederst i NRK artikkelen) hvem han feiret med i natt.

Mvh
Hugo

Motorwatt

Vanskelig å tro at han gjør det. Ihvertfall ikke umiddelbart. Tar nok lang tid før han finner en person som vil og kan overta, og som skal være med å forvalte hans investering på 50 milliarder USD.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

goggo

Sitat fra: Motorwatt på mandag 19. desember 2022, klokken 10:41
Vanskelig å tro at han gjør det. Ihvertfall ikke umiddelbart. Tar nok lang tid før han finner en person som vil og kan overta, og som skal være med å forvalte hans investering på 50 milliarder USD.

Jack Dorsey tar en «Steve Jobs» og kommer tilbake?
Han og Elon ser jo ut til å være på talefot, og han har tildels forsvart Musk sine sprell den siste tiden.

Mvh
Hugo

Motorwatt

En uriaspost. Hen må da være klar for å bli scrapegoat hvis/når det går galt.
Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Det er hvertfall tydelig at det ikke er bare bare å være Elon om dagen.
Ser ut som TSLA i premarket er positiv til situasjonen, opp nesten 5% at the moment

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA