Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 21. desember 2022, klokken 15:02
Takk for opplysningen om Trump vs Musk. Den var veldig nyttig .....

Har oversatt den, og sendt den til Electrek som også hadde dette helt feil:

It's sad, but Musk is starting to sound more and more like Trump. When the results don't match his expectations, they are rigged. Then he starts agreeing to comments talking about the "deep state"?
Det hender at jeg er så dum at jeg går på et slikt "click bait", men til nå har jeg ikke vært så dum at jeg har linket det videre.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. desember 2022, klokken 11:05
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 21. desember 2022, klokken 09:04
Sitat fra: Counterpointer på tirsdag 20. desember 2022, klokken 11:05
Og nå over 150 i pre, men det har lite å si.

Var jo nede på 145 så jeg kjøpte noe,.....

Nice move!  Jeg tror du fikk en grei inngang. Sitter du over helgen? Jeg tør ikke det.
Ikke en Nice move
137 nå og dårlige utsikter.

Jeg daytrader ikke selv om jeg går inn og ut.

Counter, her er det bare å snitte seg ned  :+1: for den ser sterkere ut i dag... Jeg økte enda mer nå siden før i dag. SL&TP er trimmet ut dagen. Tror den 136dippen 15,41 bare var et blaff - tipper opp ut dagen nå... parogførti kansje....

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 21. desember 2022, klokken 17:49
Counter, her er det bare å snitte seg ned  :+1: for den ser sterkere ut i dag... Jeg økte enda mer nå siden før i dag. SL&TP er trimmet ut dagen. Tror den 136dippen 15,41 bare var et blaff - tipper opp ut dagen nå... parogførti kansje....
Næhhhhh

Tror jeg ligger på vinden jeg

Litt opp eller ned er ikke trend.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Counterpointer på onsdag 21. desember 2022, klokken 20:35
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 21. desember 2022, klokken 17:49
Næhhhhh

Tror jeg ligger på vinden jeg

Litt opp eller ned er ikke trend.

Ja jeg bomma der...men dt viktigste er at nasse slutta opp med 1,4% det er da hvertfall noe...TA melder stay short

musk mayhem   :-(    - https://finance.yahoo.com/video/tesla-investor-elon-musk-twitter-204400184.html?.tsrc=rss

Zelenskiy, Biden to Hold News Conference From US Pressekonf nå live og kansje det løfter nasse i morgen...   

https://www.bloomberg.com/live/europe

LIVE NOW

Electric cars in Norway

Litt av en utfordrende dag for alle i TSLA med Day's Range 122.26 - 136.60. Og enda er det noen timer igjen.

Counterpointer

På lang sikt tror jeg det uansett inngangsnivå nå er det en gylden sjanse til å kjøpe seg inn i TSLA. Forutsetter at en vil være long en god stund.

Det store spørsmålet nå er hvor lavt går det?

Det er etter min oppfatning tre ting som drar nedover.
1. generelt marked i resesjon
2. klart svekket etterspørsel (siden Tesla har innført tiltak for å øke den, vervekampanje med 10 000 miles, rabatter og mer kommer antagelig)
3. Musk og hans oppførsel på og med Twitter

Nr 1 kommer til å endre seg
Nr 2 kan de gjøre mye med og vil også endre seg
Nr 3 er et kjempestort spørsmålstegn

Jeg er på hold for egen del og kommer nok til å øke posisjon noe etterhvert.

Electric cars in Norway

Sitatlang sikt tror jeg det uansett inngangsnivå nå er det en gylden sjanse til å kjøpe seg inn i TSLA. Forutsetter at en vil være long en god stund.

:+1: Enig og det gjelder alle de store på nasse som har falt mye feks fra 40% og mer. Enten det er meta, amd Tsla....osv

Det er neg. makro pol. forhold samt rentenivå som nå styrer nasse.... Det vil snu...

Electric cars in Norway

Shorterne tjener big buck nå.... Se dagens fra Yahoo

https://finance.yahoo.com/news/teslas-largest-ever-decline-has-short-sellers-sitting-on-15-billion-in-profits-morning-brief-110021261.html

Er sissner inne fortsatt på short gjerdet eller datt han ned før Tsla skrellen kom? Jeg husker ikke....

Btw nasse futtene er grønne

Electric cars in Norway

Edit: åpen nå 122.53-2.82 (-2.25%)

Pre-Market:
126.45 +1.10 (+0.88%)

Og en ekstra bonus under :-)
Gårsdagens Elon quote: 

Teslas vd Elon Musk sade på torsdagen att han inte kommer att sälja fler aktier i elbilstillverkaren på ungefär två år, enligt medieuppgifter.
"Jag kommer inte sälja aktien på, jag vet inte, ungefär två år från nu. Definitivt inte nästa år under några omständigheter and antagligen inte året därefter heller", sade Elon Musk enligt Reuters.

Teslaaktien fick en skjuts uppåt av kommentaren. Kursen hade fallit 9 procent i torsdagens ordinarie börshandel men steg 3 procent i efterhandeln på Elon Musks uttalande.

Electric cars in Norway

Alle innenfor EV sektorene er ned mye.... ikke bare TSLA.

Se bilde og dagens video

https://finance.yahoo.com/video/santa-claus-rally-focus-tech-141843142.html

Electric cars in Norway

Bunnet ut i går tenker jeg. La oss håpe på et aldri så lite jule rally fremover :laugh:

emurof

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 21. desember 2022, klokken 08:50Og at Musk nektet å stenge fabrikken i Fremont under Covid19-pandemien til tross for pålegg fra myndighetene i California som er demokratisk. Det hevdes også at dette var en av grunnene til flytting til Texas.

Vet ikke om akkurat den hendelsen hadde så mye med det å gjøre. Det er lenge siden. Men det kan ha bidratt til det. Bare enda en måte han følte seg angrepet på.

Lokale myndigheter ignorerte jo føderal lovgivning og instruks om hvilke typer bedrifter som ble ansett som kritiske og derfor måtte få holde åpne. Dette omfattet blant annet bilfabrikker. Så mens alle de andre bilfabrikker fikk åpne, ble Tesla tvunget til å holde stengt. Dette til tross for at de allerede hadde åpnet fabrikken i Kina uten problemer, og hadde mange tiltak for å begrense spredning av Covid.

emurof

Sitat fra: kodax på onsdag 21. desember 2022, klokken 08:17Hvordan startet egentlig det dårlige forholdet mellom Musk og Biden/demokratene?
Med at Musk gjorde mye for å unngå (hindre?) at arbeiderne å organisere seg, og Biden da ignorerte Tesla som elbil-produsent i diverse sammenhenger fordi han er avhengig av støtte fra fagforeningene?

Det virker som det ble mer og mer hat mot Musk etter hvert som formuen hans steg. Det ble ikke bedre av at han reagerer dårlig på angrep, og gjerne angriper tilbake. Så da ble det flere og flere angrep frem og tilbake. Etter hvert ble det bare ekstremt mange falske anklager og løgner slengt mot ham fra Demokrater og venstresiden generelt.

Da tror jeg han følte seg mer velkommen på høyresiden, der han ikke ble demonisert i like stor grad. Dessverre. Han fant noen som aksepterte ham, og som ikke hele tiden angrep og løy om ham. Han følte støtte han antakelig ikke hadde følt på lenge.

Han er bare et menneske. Og som del av dette kan det godt være han ble manipulert av høyrevridde til å ta til seg flere av standpunktene deres.

Dette er slett ikke uvanlig. Det er mange dokumenterte tilfeller av mennesker som føler seg utenfor, og som finner trygghet i ekstreme grupper.

Venstresidens problem er at den i stor grad er ekskluderende, mens høyresiden er mer inkluderende, i det minste hvis man er litt villig til å innta deres standpunkter.

Counterpointer

Elon er helt på høyden om dagen, siste jeg hørte (har avinstalert Twitter selv). Var at han støttet eller publiserte #prosecute Fauci. Da har du virkelig falt ned i ormehullet

https://www.niaid.nih.gov/about/director

Electric cars in Norway

SitatElon er helt på høyden om dagen, siste jeg hørte (har avinstalert Twitter selv)

Ser den  :+1: men da går du glipp av mye moro for på Twitter er det Elon trolling og mye artig tull. De fleste ser ikke det store bildet her. Elin er en smart kar.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA