Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Øyvind.h

Ja det er veldig spennende farvann vi beveger oss inn i nå. Når Trump hevder økonomien skal være i gang igjen før påske kan en jo lure på hvordan han tenker å løse det. Der de har fått dette i sjakk i Kina er det ganske strenge tiltak, blant annet tiltak som går kraftig ut over personvern.
Samtidig har jeg troen på at en kan få ned smitte på et akseptabelt nivå uten å kjøre full lockdown og portforbud.

Det blir en heftig drakamp mellom økonomi og helse. Børsene i USA er opp nå, men jeg har ikke helt troen på at de ikke skal mer ned de nærmeste ukene.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

geear

Jeg klarer ikke tro på at tallene fra Kina har vært reelle, eller at de har hatt kontroll. Dette har spredd seg for mye til at de har hatt kontroll. Tror bare det er propaganda. Akkurat som i Thailand, mørketall som er helt hinsides.

Counterpointer

Uansett hva som er riktig så fortsetter aksjen å stige også i ettermarkedet. Er på 530 nå og når børsen stengte var den 505.

Når kommer første tall fra Q 1?
Regner med at det vil stadig komme Twitter nyheter om både Model Y og Battery day frem til det.

Snesopp

24 april kommer kvartalrapporten

emurof

Jeg skjønner ikke at markedet fortsetter oppover. Greit nok at Trump signaliserte ønske om åpning før påsken, men USA er ikke i nærheten av å ha kjent på konsekvensene av viruset. Tesla er opp nye 5+% i dag også.

Jeg kan ikke skjønne annet enn at markedet settes opp for en massiv kollaps når virkeligheten kommer.

Men på den annen side kan jeg ikke skjønne hvordan markedet kan gå så solid oppover i flere dager slik situasjonen er nå heller, så kanskje neste kollaps aldri kommer.

Counterpointer

Mulig vi må være åpne for at markedet mente det er riktig med der kursen var på mellom 7- 900 slik at en korrigert kurs på rundt 5- 600 tar høyde for korona og svekket marked?

Men jeg tar ikke sjansen på at «den eneste veien er opp» gjelder nå. Tror det blir mer uro og store muligheter fremover.

Var en som sa noen poster opp at det er når det ser mest usikkert ut at det er de største mulighetene. Det gjelder sikkert nå også, men stor oppside gir også mulighet for stor nedside.

Muligheten i mai i fjor når kursen var på 180 var mye tydeligere enn den er nå med 550.

geear

Jeg tror ikke virkeligheten rundt Corona har truffet amerikanerne skikkelig enda, men det er naturlig med et par dager med oppgang etter redningspakke på helt ubegripelige summer med dollars. Dessuten er det nok alltid noen som ønsker å utnytte alle nyheter/hendelser for å få svingninger i aksjemarkedet.

Espen Hugaas Andersen

Solgte litt igjen. Jeg tror vel egentlig også dette blir verre før det blir bedre.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Tellus

SP500 sluttet på 2475 i går. Dette er faktisk litt høyere enn sluttkursen 21. desember 2018. Med andre ord har USA ikke engang gitt bort 15 måneders oppgang. Kan knapt kalles korreksjon etter min mening.

Nedsiden er formidabel herfra og med en president som drømmer om at han kan ignore den pågående pandemien ser det veldig stygt ut.

Nå er alle virkemidlene snart brukt (ref enigheten om den siste pakken i USA) og ingen flere positive triggere er igjen.

Ville heller hatt pengene i norske aksjer fremover hvis jeg måtte velge. Heldigvis slipper jeg å velge....

arvid44

Enig , det kommer til å bli stygt i US. Tipper neste fall blir dypt .   Solgte TSLA $745 men vurderer å gå inn igjen når den har falt under $350 ish.

Sent from my iPhone using Tapatalk

emurof

Jeg lurer på om markedet har tatt inn over seg hvor elendig Trump har håndtert situasjonen.

Det vil si, ikke bare Trump, men delstatene også, særlig New York. Så sent som tidlig i mars oppfordret ordfører de Blasio til å gå ut til tross for koronaviruset:

https://twitter.com/wesyang/status/1243033118044499975

Samtidig ser jeg en analytiker i en av storbankene på CNBC snakke om hvordan bunnen nok er nådd og hvordan de ser mange gode investeringer som de kjøper seg inn i nå.

Counterpointer

Hvordan skal en egentlig bestemme seg for en pris å kjøpe på? Blir litt tenk på et tall i mitt hode.

Nå som markedet er åpent så stiger kursen 552 akkurat nå

emurof

Jeg tror arbeidsledighetstallene var omtrent som forventet, og derfor priset inn. Det kan virke som det må ganske dårlige og uventede nyheter til nå for å markedet til å falle igjen.

Det virker som større profesjonelle investorer ser på prisene der ute nå som attraktive selv etter at risiko er tatt med i betraktningen, og dermed blir det ikke noe fall.

Counterpointer

Tror det trengs en utløserfaktor for å starte en reaksjon. Tror ikke nødvendigvis den må være så stor. Stigningen etter Q4 tallene ble veldig selvforsterkende, det kan en nedgang bli også.

Men nå har jeg i et par uker trodd at fallet skulle forsterke seg, i stedet har vi fått en ikke ubetydelig oppgang. Så ikke hør på meg

Counterpointer

Dollar er forøvrig litt over 10kr etter å ha vært på 12kr. Uten at det er direkte kobling mellom kursforskjeller på valuta og aksjer, slik jeg forstår det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA