Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

emurof

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. mars 2020, klokken 22:48
Sitat fra: daggad på fredag 27. mars 2020, klokken 22:29
Mulig jeg tar feil her !

Tror dessverre du har rett. Skjønner ikke helt at man kan ha priset inn det vi ser nå siden det er i en kontinuerlig utvikling, og INGEN vet hvor det ender. Jeg ville ha solgt unna det jeg hadde av aksjer, og håpe på bedre tider da man kan begynne å se en oppgang igjen. Alternativt investere i helserelaterte aksjer.

Tesla vipper mellom svak oppgang og svak nedgang i førhandelen. Nasdaq Futures er svakt opp akkurat nå, og har også vippet litt. Jeg er "redd for" at markedet nok vil holde seg oppe en god stund til. Så får vi se om det krakker igjen, noe jeg egentlig ser som uunngåelig, men så skjønner jeg heller ikke noe av at markedet faktisk gikk opp i forrige uke heller. Det må være priset inn ekstremt mye negativt nå, siden det ikke bare går rett ned.

Motorwatt

Kilde: Sandefjords Blad

Høyre sikret seg 58 prosent oppslutning ved lokalvalget i Bø i Vesterålen i høst. Deretter fikk ordfører Sture Pedersen gjennomslag for å senke formuesskatten, og trekke rikinger til Norges svar på Monaco. Einar A. Sissener biter på agnet.

Han har de siste årene vært hjemmehørende i Oslo, men hatt sitt daglige virke med eiendomsgiganten A/S Thor Dahl og Mo Gård i Sandefjord.

Melder flytting til Vesterålen
Fra tirsdag denne uka er Sissener igjen formelt bosatt i Sandefjord, etter å ha solgt leiligheten i hovedstaden, der han er født og oppvokst.

I løpet av høsten melder den kjente profilen med 40 års næringsvirksomhet i Sandefjord folkeregistrert flytting til Bø i Vesterålen.

Der har kommunen senket den kommunale delen av formuesskatten fra 0,7 til 0,2 prosent, i et forsøk på å gjøre seg lekker for folk med penger og virkelyst.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: emurof på mandag 30. mars 2020, klokken 13:44
.....Så får vi se om det krakker igjen, noe jeg egentlig ser som uunngåelig, men så skjønner jeg heller ikke noe av at markedet faktisk gikk opp i forrige uke heller. Det må være priset inn ekstremt mye negativt nå, siden det ikke bare går rett ned.
Det er vel mulig at TSLA er så sterk at den faktisk oppfattes som underpriset selv på over 500 dollar. Det er ganske mange som har solgt, både på vei opp over 900 og på veien ned igjen.
Jeg lurer på om lanseringen av Y holder prisen oppe en god del mer enn en skulle tro.
Det kan hende at uten sammenbrudd i verdensøkonomien og pandemi så ville kursen ha ligget på 1500.

Det er nok først reelle tall 24.04 ( hvis jeg husker riktig dato) som kan drive kursen vesentlig.

geear

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 31. mars 2020, klokken 12:05
Kilde: Sandefjords Blad

Høyre sikret seg 58 prosent oppslutning ved lokalvalget i Bø i Vesterålen i høst. Deretter fikk ordfører Sture Pedersen gjennomslag for å senke formuesskatten, og trekke rikinger til Norges svar på Monaco. Einar A. Sissener biter på agnet.

Han har de siste årene vært hjemmehørende i Oslo, men hatt sitt daglige virke med eiendomsgiganten A/S Thor Dahl og Mo Gård i Sandefjord.

Melder flytting til Vesterålen
Fra tirsdag denne uka er Sissener igjen formelt bosatt i Sandefjord, etter å ha solgt leiligheten i hovedstaden, der han er født og oppvokst.

I løpet av høsten melder den kjente profilen med 40 års næringsvirksomhet i Sandefjord folkeregistrert flytting til Bø i Vesterålen.

Der har kommunen senket den kommunale delen av formuesskatten fra 0,7 til 0,2 prosent, i et forsøk på å gjøre seg lekker for folk med penger og virkelyst.

Bosted skal vel være der man oppholder seg mest i løpet av året, så han får kose seg i Vesterålen.. ;)

DagfinnN

Riktig - ikke nok kun å melde flytting.
Det er opp til skattebetaleren og dokumentere hvor han har bodd dersom det blir stilt spørsmål om det.
Typisk dokumentasjon er utskrift fra nettbanken som viser at man har handlet jevnlig lokalt.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Counterpointer

Nå vil en jo også risikere koronalovbot på 20 000kr for å oppholde seg utenfor egen bostedskommune i fritidsbolig.

Men dette har neppe noe med aksjer å gjøre.

Ser ut som lanseringen av Y holder kursen oppe, den steg faktisk i går.

Tiger123

#2586
Sitat fra: Tiger123 på søndag 01. mars 2020, klokken 15:40
Jeg tror: Jeg tror viruset blir noe helt annet enn det jeg hørte statsministeren vår fortelle sentralstyret på tv sendt tale, i dag. Hvor hun forteller at det ikke er farlig for vanlige folk, og at det kun er de gamle som er syke fra før av som dauer. Husk å hoste i armhule, desinfeksjoner hender osv. var neste oppmuntring fra øverstkommanderende.

Etter de tallene jeg ser så ser det mye skumlere ut med en dødelighetsrate på 2,3-2,4%? Jeg så også hvordan Sør-Korea hadde reagert på dette med titusenvis av tester, og sms`er som gikk ut i hver kommune med oppdatert info.
Får håpe vi har nok senger til alle som blir syke.

Sett bort ifra viruset så tror jeg first-demand tidene avtar for Tesla. Ser i Norge at det er "normalt" at det er i siste mnd av kvartalet det leveres biler.
Men har vi noen "normal" ennå, når første leveringsmåned var februar i fjor?
Tror som tidligere skrevet det går mot et nullår for Tesla med cirka like mange biler solgt i 2020 som 2019. Og det er ikke så ille det.
Mye av 2019s bilsalg for Tesla var fra en 3 års venteliste for Model 3.
Hvor mange biler/bilkjøpere kan det ha vært? Og når den blir borte så trekker det ned, sammen med viruset.
Men når Y kommer allerede nå, så kan den demme opp mye.

Endelig traff jeg riktig med spådommen, desverre.

Jeg tror som sist (1. mars, kurs ca 740) at kursen skal noe ned før det snur. Kanskje ned til 280-300. Salgstallene i Norge sier kanskje ikke så mye, men de er begredelige i Q1.

Counterpointer

Hvor langt ned tror folk kursen går nå?

Jeg tenker at det er både teoretisk og praktisk mulig at den kan falle ned mot laveste pris i 2019, men at den burde være en del høyere grunnet både nye fabrikker og lansering av Model Y.

178 var laveste kurs i 2019
352 var laveste kurs den 18. Mars
475 er kursen akkurat nå

GOS

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 02. april 2020, klokken 17:47
Hvor langt ned tror folk kursen går nå?

Jeg tenker at det er både teoretisk og praktisk mulig at den kan falle ned mot laveste pris i 2019, men at den burde være en del høyere grunnet både nye fabrikker og lansering av Model Y.

178 var laveste kurs i 2019
352 var laveste kurs den 18. Mars
475 er kursen akkurat nå

Funding secured= 420
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019


z4rd

(Reuters) - Tesla Inc <TSLA.O> on Thursday fell short of Wall Street estimates for first-quarter vehicle deliveries, due to the production disruptions and shutdowns caused worldwide by the coronavirus pandemic.

The company delivered 88,400 vehicles in the first quarter, below estimates of 93,399 vehicles, according to IBES data from Refinitiv.


Ikke så galt mht estimert.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

GOS

Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 02. april 2020, klokken 22:17
https://ir.tesla.com/news-releases/news-release-details/tesla-q1-2020-vehicle-production-deliveries

Produsert    102,672
Levert    88,400

Det var absolutt i øvre sjikt av se mest optimistiske. Blir vel økning i aksjekursen da.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Counterpointer

Ser ut som den er vesentlig opp i ettermarkedet.

emurof

En pen liten sammenligning i Q1-salg YoY:

Tesla: +40%
GM: -7%
Toyota: -9%
Ford: -12%
Nissan: -30%

Flere her.

Angrer selvsagt ørlite grann på at jeg ikke kjøpte flere aksjer under 500, men jeg får beholde posisjonen jeg har nå og så regner jeg med at Q2 ikke blir like lystig lesning.

PF

vil tro introduksjonen av Y på amerikanske markedet bidrar en del her, samt at USA først nå merker Corona.
Dessverre redd for at impacten i markedet virkelig kommer nå etter påske. Selv om Kina frem til nå har klart å gjøre skjule de virkelige tallene, så vil ikke vestlige tall holde antall dødsfall skjult. Så er redd for at lock down osv. kommer til å vare lenge fremover.
Man ser det på store norske selskaper nå som permitterer over en lav sko, det er for å møte en turbulent tid fremover, ikke at de har tapt penger i tre uker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA