Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

z4rd

Personlig tenker jeg at NOK skal styrke seg på lengre sikt. Det er uansett OK nå, kontra noen dager siden når krona var enda svakere.

Eksempelvis:

Kjøpe TSLA på kurs 600 (runder opp NOK/USD opp til 11)

Selger TSLA på kurs 1000 i fremtiden (NOK/USD på 9)

1 aksje vil da gi kr 2 400,- i gevinst, altså 36,3% avkastning roughly... hadde NOK/USD holdt seg på 10 f.eks ved salg, da ville man ha sittet igjen med 51,5% gevinst. Så valutaen har veldig mye å si på potensiell avkastning og dette kan være greit for den enkelte å ta med i regnestykket ifm kjøp av utenlandske aksjer nå om dagen...
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Snesopp

På tide med en ny avisartikel om sissener og shorting  :D

Counterpointer

Sitat fra: Snesopp på torsdag 26. mars 2020, klokken 17:11
På tide med en ny avisartikel om sissener og shorting  :D
Hvorfor det?

Hørte et intervju med han nylig og da sa han faktisk ikke et ord om Tesla, men mye generelt fornuftig om økonomien og bekymring for den.

Han har jo en negativ hang up, som han holder fast ved både når det går opp og ned. Men han sikrer seg og både øker og minsker Teslashorten, tror ikke det er lett å anslå nøyaktig hvor mye han taper og tjener siden det slåes sammen med resten av Canopus fondet.

emurof

Nå er plutselig Tesla 4% ned, mens Nasdaq er 3-4% opp...

z4rd

#2569
Vet ikke om det har direkte relasjon, men fører nok til usikkerhet da det har kommet nyheter om at to Tesla-ansatte har fått påvist covid19.

https://www.businessinsider.com/leaked-email-reveals-two-tesla-employees-tested-positive-covid-19-2020-3?r=US&IR=T
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

OlaM

Sitat fra: emurof på torsdag 26. mars 2020, klokken 18:37
Nå er plutselig Tesla 4% ned, mens Nasdaq er 3-4% opp...

Den er jo opp ganske kraftig siden mandag, bare litt reversion to the mean.
'21 3LR

Counterpointer

Sitat fra: OlaM på torsdag 26. mars 2020, klokken 19:21
Sitat fra: emurof på torsdag 26. mars 2020, klokken 18:37
Nå er plutselig Tesla 4% ned, mens Nasdaq er 3-4% opp...

Den er jo opp ganske kraftig siden mandag, bare litt reversion to the mean.
Zoomnivå er viktig! Her er siste fem dager.



Klart grønn

daggad

Mulig jeg tar feil her !
Men, jeg synes det virker helt usannsynlig at ikke TSLA skal langt lenger ned. At Musk vil lage ventilatorer er vel og bra, men de tjener ikke penger på det. Og Covid 19 er en fryktelig sykdom som endrer livene våre her på planeten.
Da er ikke lekre, praktiske men dyre elbiler langt nede på listen på prioritetslisten. Og USA er uansett det viktigste markedet. Og der borte er de bare såvidt begynt på denne tragedien.
Tiden vil gi fasit !
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

emurof

Musk sier at de vil donere bort alle ventilatorene de produserer.

Jeg tror USA og markedet undervurderer viruset ja. Men mye elendighet virker å være priset inn, så det er ikke mye positivt som har måttet skje før markedet går opp.

Og merkelig nok så er Fear and Greed Index på feil vei, dvs. bort fra Fear og mot Greed:

https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/

Den var nede på 8 for en uke siden som du ser.

Rasjonelt sett tror jeg markedet vil gå på en gigantisk smell. Men man vet aldri. Jeg hadde ikke trodd det ville komme flere dager på rad med solid oppgang heller.

Motorwatt

Sitat fra: daggad på fredag 27. mars 2020, klokken 22:29
Mulig jeg tar feil her !

Tror dessverre du har rett. Skjønner ikke helt at man kan ha priset inn det vi ser nå siden det er i en kontinuerlig utvikling, og INGEN vet hvor det ender. Jeg ville ha solgt unna det jeg hadde av aksjer, og håpe på bedre tider da man kan begynne å se en oppgang igjen. Alternativt investere i helserelaterte aksjer.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på fredag 27. mars 2020, klokken 22:48
Alternativt investere i helserelaterte aksjer.
Eventuelt smittevernutstyr.

Motorwatt

Skal ikke se bort fra at slikt blir fremtidens påkledning.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sånn sett så er jo Tesla litt i forkant med Bioweapon defence mode.

De kunne jo begynne med ansiktsmasker med teslalogo, men det er kanskje ikke det beste produktet å ha litt vilkårlig fit and finish på

kodax

Solcelledrevede Teslamasks med infotainment og premium lyd!
Det er vel forøvrig ikke usannsynlig at Tesla kan oppnå noen fordeler med dette bidraget til smittevernutsyr.
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Ellemelle

Mens de andre bilprodusentene har stengt ned fabrikkene (ihvertfall i USA), produserer Tesla 3500 biler i uken i Shanghai.
Tesla har fortsatt mindre enn 1% av bilmarkedet, og dermed et enormt potensiale til å stjele markedsandeler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA