Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

Megaoctane

Har kjøpt nytt hus men ikke hatt overtagelse. Selgeren har fortalt at det er en Easee ladestasjon i garasjen på 25A 3 fas. Men at det skal være enkelt å gjøre det om til 1 FAS.
Det jeg lurer på, jeg kan vel lade min E300de pluginhybrid på denne uten å endre til 1 FAS?
Og hvor kan man justere Ladeeffekt på boksen? Egen app?
Er det noe selger må gjøre på boksen/appen ved overtagelse?

srd

Easee har egen app der du kan sette 1-fase, 3-fase eller automatisk bytting mellom 1- og 3-fase. Du kan også sette maks ladestrøm i appen, men bilen vil ikke trekke mer strøm enn den klarer (så du trenger ikke å sette ned maks ladestrøm).

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


pberg

Sitat fra: Megaoctane på torsdag 18. juni 2020, klokken 06:56
Har kjøpt nytt hus men ikke hatt overtagelse. Selgeren har fortalt at det er en Easee ladestasjon i garasjen på 25A 3 fas. Men at det skal være enkelt å gjøre det om til 1 FAS.
Det jeg lurer på, jeg kan vel lade min E300de pluginhybrid på denne uten å endre til 1 FAS?
Og hvor kan man justere Ladeeffekt på boksen? Egen app?
Er det noe selger må gjøre på boksen/appen ved overtagelse?

Du trenger ikke gjøre noe som helst. Dette skal bare virke.
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Counterpointer

Sitat fra: srd på torsdag 18. juni 2020, klokken 07:04
Easee har egen app der du kan sette 1-fase, 3-fase eller automatisk bytting mellom 1- og 3-fase.
Måtte få Easee kundeservice til å bytte fra enfas til trefas på en av mine bokser. Han på kundeservice kunne ikke forklare hvor han gjorde det i menyen.
Dvs han sa det var under strømstyring, men det er ikke noe sted der å stille det.






Kunne du vist med et bilde hvor i appen det er ?

Amatøren

Det er vel ikke i app. 🤔

Sjekket direkte i lokalt WEB grensesnitt?

Aktiver Easee WiFi og logg på (hvordan: Se her) for å sjekke der.

VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Counterpointer

Sitat fra: Amatøren på torsdag 18. juni 2020, klokken 17:14
Det er vel ikke i app.
Han påsto det som jobbet i brukerstøtte i Easee og som endret innstillingen i min boks.

Det er ikke helt oversiktlig når en har både Tibber og Easee apper samt kan koble seg på lokal wifi i boksen.........

Har hatt påloggingsproblemer i garasjen direkte mot boksene (har to), det gikk greit ved oppstart men har siden trøblet. Har ikke styrt noe med det siden ting ordnes greit fra apper og overvåkes av Puls.

srd

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 18. juni 2020, klokken 16:47
Sitat fra: srd på torsdag 18. juni 2020, klokken 07:04
Easee har egen app der du kan sette 1-fase, 3-fase eller automatisk bytting mellom 1- og 3-fase.
Måtte få Easee kundeservice til å bytte fra enfas til trefas på en av mine bokser. Han på kundeservice kunne ikke forklare hvor han gjorde det i menyen.
Dvs han sa det var under strømstyring, men det er ikke noe sted der å stille det.






Kunne du vist med et bilde hvor i appen det er ?
"Strømstyring" under start-knapp I appen.

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk


Counterpointer

Sitat fra: srd på torsdag 18. juni 2020, klokken 18:11
Sitat fra: knut.aulie på torsdag 18. juni 2020, klokken 16:47
Sitat fra: srd på torsdag 18. juni 2020, klokken 07:04
Easee har egen app der du kan sette 1-fase, 3-fase eller automatisk bytting mellom 1- og 3-fase.
Måtte få Easee kundeservice til å bytte fra enfas til trefas på en av mine bokser. Han på kundeservice kunne ikke forklare hvor han gjorde det i menyen.
Dvs han sa det var under strømstyring, men det er ikke noe sted der å stille det.






Kunne du vist med et bilde hvor i appen det er ?
"Strømstyring" under start-knapp I appen.

Sent fra min Nokia 9 via Tapatalk
Takk

Det er to steder det står strømstyring som skapte uklarheten

Lars C. Krogenæs

Antagelig vil det fungere uten å endre noen ting. Hvis det ikke fungerer, så kan det enkelt fikses. Ikke noe å bekymre seg over.
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

emurof

Sitat fra: knut.aulie på onsdag 17. juni 2020, klokken 01:19V2G på CCS kommer snart, antagelig også på Tesla

Vil Easee kunne benytte seg av dette da?

cra

Jeg vil tro det må installeres "noe" i sikringsskapet eller et annet sted før man kan benytte seg av slik V2G hjemme, på samme måte som at selv om man har solceller så går strømmen i huset når strømmen i nettet går, og så må man "koble seg av" nettet før solcellene kan kobles inn og man karn fortsette å se TV (dette kan selvsagt automatiseres).

Huset må jo være frakoblet nettet når man produserer egen strøm/bruker fra batteri slik at personell som jobber på nettet ikke kan få strøm.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Counterpointer

Sitat fra: emurof på fredag 26. juni 2020, klokken 02:28
Sitat fra: knut.aulie på onsdag 17. juni 2020, klokken 01:19V2G på CCS kommer snart, antagelig også på Tesla

Vil Easee kunne benytte seg av dette da?
Ser ingen grunn til at ikke Easee kan implementere samme software som Tesla. Men som Cra skriver så må det nok flere komponenter i ett sånt system for å tilfredstille krav om sikkerhet.

turfsurf

Sitat fra: knut.aulie på fredag 26. juni 2020, klokken 09:04
Ser ingen grunn til at ikke Easee kan implementere samme software som Tesla.

Tesla har ikke støtte for V2G (ryktet som gikk for litt siden ble tilbakevist). Og det må mere enn software til. Men
Tesla Backup Gateway burde jo kunne brukes til det.


https://www.tesla.com/sites/default/files/pdfs/powerwall/Backup_Gateway_2_Datasheet_en_GB.pdf
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HansG

Jeg har kjøpt Easee gjennom Circle K. Men den Circle K-appen har ikke vist noe info om ladeforbruk etc på mange uker. Tenkte derfor å registrere laderen i Tibber-appen, men får der beskjed om at det ikke er mulig siden den allerede er registrert hos en annen partner.

Hvis jeg velger å avregistrere laderen i Circle K-appen får jeg advarsel om at laderen vil slutte i fungere om jeg går videre. Er det noen som vet om dette stemmer?

sap_2000

#644
Hei. Har ikke lest gjennom hele tråden, men har noen spørsmål jeg skulle ha fått besvart før jeg ringer elektrikker.

Har hus med 230v IT anlegg med 3x56A på hovedinntaket.
Har 2 stk ladestasjoner på hver sin kurs i dag og skal på koblet opp en 3. på en ladesøyle på gårdsplassen, og lurer i den forbindelse på å bytte ut de 2 andre "dumme" boksene med Easee home i samme slengen.
Jeg tenker å koble 3-fas 230v IT til alle boksene.

Kan man stille maks ladestyrke enkelt i appen på hver enkelt boks?
Vil jeg kunne se forbruket pr boks i appen (er det målerfunksjon)? Ene boksen/ kursen vil antagelig bli brukt av leietager.
Jeg vil ha størst mulig kurs til hver boks og heller sette ned maks styrken i hver boks fra app i det daglige. Mulig og enkelt?
Vil 3 x Easee home på hver sin kurs kunne lastebalansere/ begrense i forhold til aktuell belastning på hovedinntaket (eller hverandre)? Hva skal i så fall til av "dingser" i skapet?
Er ikke umiddelbart klar for å bytte til Tibber.

Takker for svar :)
Mvh. SAP - Helelektrisk fra juni 2017
2021 VW ID4 1St Max
2021 VW ID.3
2020 Etron SB (Solgt)
2015 eGolf VP Still going strong :)
2017 eGolf FL 300 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA