Hei!
Jeg er bare vant med E-Up og forvarming når tilkoblet en Charge-Amps Aura. Der scannet man RFID, også har man strøm til bilen kobles fra, dette selv om man har ladet til 100% og så deretter starter forvarming.
Det virket da som strøm kom fra lader og ikke batteri. Programmet varte lengre, og bilen var alltid mye varmere.
Nå tester jeg med Easee og en IONIQ. Den var fulladet, og når jeg startet klima via app, så begynte varme som normalt, men så begynte laderen å gå, på 32A. Jeg fikk så varsel om at måltemperatur ville nås innen 5 min. Noen minutter etter fikk jeg beskjed om at lading var fullført fra Bluelink, og samtidig fra Easee at lading var stoppet.
Betyr dette at klima trekker fra batteri og bilen lades, eller gikk det faktisk «forbi» batteri og ga 32A til oppvarming?
Jeg ser det er en «strøm alltid på» innstilling under ladeanlegg hos Easee, men denne gir kun 6A, og virker mer tiltenkt de som har RFID kort for å starte ladeøkten. Evt for å reservere 6A fra lastbalanseringen?
Hva er deres erfaringer? Jeg har latt den innstillingen vært av, da e-Up trekker 16A under forhåndsvarming når den står på lader.