Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: Tips og råd for el.opplegg m/ladeboks i garasje  (Lest 1500 ganger)

Olepo

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
Sv: Tips og råd for el.opplegg m/ladeboks i garasje
« Svar #30 på: Mandag 08. Juni 2020, klokken 18:39 »
Kan jo komme med en liten oppdatering her. Elektriker har levert kabel, de besluttet å bruke TFXP MR Flex 4G6. Jeg trodde det skulle bli 4G10, men de mener 4G6 er tilstrekkelig. MR Flex skal visstnok tåle høyere belastning/temperatur enn PFXP. MR Flex var iallefall en fryd å håndtere i forhold til grå PFXP som som jeg har vært borti tidligere :).

Jag har gravd grøft, og det var akkurat like mye stor stein i traséen som jeg fryktet... Jeg la kabelen i et enkelt 50mm trekkerør for ekstra beskyttelse. Kabel er trukket fra sikringsskap og inn i garasje, og grøften er nå fylt igjen.

Elektriker kommer førstkommende onsdag for å utføre installasjon, og skal sette opp litt utebelysning på garasjen samtidig.

Etter flere anbefalinger har jeg valgt å droppe Folkeladeren til fordel for Easee. Da tror jeg at jeg vil få en mer fremtidsrettet løsning, samtidig som jeg får mulighet til å utnytte kapsiteten jeg har tilgjengelig. Prisdifferansen mellom de 2 er 2000 kr.