Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Easee / Tibber ladestasjon

Startet av Nordlands, lørdag 29. september 2018, klokken 22:38

« forrige - neste »

rerell

Sitat fra: yrune på fredag 22. mars 2019, klokken 23:38
Det ser ikke ut som det er noe valg for å deaktivere laderen. Det skulle jeg gjerne hatt da min er montert ute og tilgjengelig for hvem som helst når jeg ikke er hjemme.
Jag skulle också gärna haft den möjligheten i Tibber-appen. Man kan skruva ner strömstyrkan till 4A, då ska iaf strömtjuven ha god tid.

Det jobbas aktivt med Tibber-integrationen har jag förstått. Kanske deaktiveringsfunktionen kommer senare.

Joltus

Cirkle k kjører kampanjer med easee også snart.

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: rerell på lørdag 23. mars 2019, klokken 01:16
Sitat fra: yrune på fredag 22. mars 2019, klokken 23:38
Det ser ikke ut som det er noe valg for å deaktivere laderen. Det skulle jeg gjerne hatt da min er montert ute og tilgjengelig for hvem som helst når jeg ikke er hjemme.
Jag skulle också gärna haft den möjligheten i Tibber-appen. Man kan skruva ner strömstyrkan till 4A, då ska iaf strömtjuven ha god tid.

Det jobbas aktivt med Tibber-integrationen har jag förstått. Kanske deaktiveringsfunktionen kommer senare.

Velger man 4A er det ingen elbil som får ladet... (Dog mulig Tesla kan lade på det..)
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

jkirkebo

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 23. mars 2019, klokken 12:53
Sitat fra: rerell på lørdag 23. mars 2019, klokken 01:16
Sitat fra: yrune på fredag 22. mars 2019, klokken 23:38
Det ser ikke ut som det er noe valg for å deaktivere laderen. Det skulle jeg gjerne hatt da min er montert ute og tilgjengelig for hvem som helst når jeg ikke er hjemme.
Jag skulle också gärna haft den möjligheten i Tibber-appen. Man kan skruva ner strömstyrkan till 4A, då ska iaf strömtjuven ha god tid.

Det jobbas aktivt med Tibber-integrationen har jag förstått. Kanske deaktiveringsfunktionen kommer senare.

Velger man 4A er det ingen elbil som får ladet... (Dog mulig Tesla kan lade på det..)

Neppe, minste lovlige pilotsignal er jo 6A. Tesla kan lade på 5A om man stiller ned i bilen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

rerell

#259

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på lørdag 23. mars 2019, klokken 12:53
Velger man 4A er det ingen elbil som får ladet... (Dog mulig Tesla kan lade på det..)

Det var jag inte klar över. Kan bekräfta att e-UP inte laddar om man har valt 4A på Easee.
Då kan man ju i praktiken låsa laddaren från Tibber-appen ändå, om man har behov för det innan RFID/NFC är på plats.

Radiobil1

Sitat fra: rerell på fredag 22. mars 2019, klokken 11:13
Tibbers Easee power-up är nu operativ, om det var någon som inte hade fått det med sig.

Mulig det fungerer på Android, men på IOS får jeg fortsatt melding om at det kommer i mars 2019.

rerell

Sitat fra: Radiv på mandag 25. mars 2019, klokken 09:08
Sitat fra: rerell på fredag 22. mars 2019, klokken 11:13
Tibbers Easee power-up är nu operativ, om det var någon som inte hade fått det med sig.

Mulig det fungerer på Android, men på IOS får jeg fortsatt melding om at det kommer i mars 2019.

Det rullas visst ut över tid förstog jag efteråt. När jag såg att det var aktivt hos mig trodde jag att det gällde alla. Har editerat inlägget nu.

Dyreborg

Hei,

Er det noen som vet hvor mye man som ikke elinstallatør kan gjøre selv med en Tibber?
Skjønner at selve plugning av kabel i bakplaten krever en elinstallatør, men å skrue fast bakplaten til alderen og konfigurere den burde vel gå greit uten å være elektriker?

Tunk

Jeg trakk kabel i trekkerør, klamret og skrudde opp bakplaten. Programmeringen gjorde jeg med elektrikeren ved siden av meg. Betalte for 3 timer elektriker for jobben og papirarbeid. Kom unna med kr. 9350,- for lader, jobb og matriell.(Kjøpte kabelrest på Finn og sikring på elektroimportøeren.)

Tunk

Da har jeg fått Easee appen opp på Tibbersiden min. Ikke alle funsjonaliteter ennå. Bruker så langt smartlading via Tesla appen på Tibber som funker fint. Har foreløpig 32 amp enfas, men 3 fas it-nett rulles ut via en oppdatering i løpet av 5 uker.

oStoreBil

Er det slik å forstå at hvis man har noe underdimensjonert kapasitet i huset for lading av elbil, kan bruke Pulse til å regulere Easee slik at vi få mest mulig til lading uten å overbelaste husets kapasitet?

Cral

Sitat fra: oStoreBil på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:43
Er det slik å forstå at hvis man har noe underdimensjonert kapasitet i huset for lading av elbil, kan bruke Pulse til å regulere Easee slik at vi få mest mulig til lading uten å overbelaste husets kapasitet?

Det er en av funksjonende de har lovet, men om den er på plass enda, tør jeg ikke love.
~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Lars C. Krogenæs

Ja, og det er vel på plass allerede...
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

hemi

sist jeg snakket med de, målte de bare totalforbruk, og ikke fase, så sånnsett ikke helt på plass.

oStoreBil

Sitat fra: hemi på onsdag 27. mars 2019, klokken 09:58
sist jeg snakket med de, målte de bare totalforbruk, og ikke fase, så sånnsett ikke helt på plass.

Jeg er ingen elektriker, så jeg må spørre: hva er forskjellen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA