Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Panduck på mandag 24. februar 2020, klokken 18:01
Blir vanskelig å følge med på planlagte ionity-ladere når topic blir hvor flott Tesla er og hvor langt det er til butikken :/

Beklager det. Men nå som Ionity har priset seg som de gjør, og bare dekker sør-Norge, er det noen annen CCS-tilbydere som tilbyr 90+ kW ladere til non-Tesla? Er det en app som viser kun lyn-ish-ladere, utenom betalapper?
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 18:10
Sitat fra: Panduck på mandag 24. februar 2020, klokken 18:01
Blir vanskelig å følge med på planlagte ionity-ladere når topic blir hvor flott Tesla er og hvor langt det er til butikken :/

Beklager det. Men nå som Ionity har priset seg som de gjør, og bare dekker sør-Norge, er det noen annen CCS-tilbydere som tilbyr 90+ kW ladere til non-Tesla? Er det en app som viser kun lyn-ish-ladere, utenom betalapper?

Følg trådene til BBK og Circle K sine utbygginger. De leverer greit med ladere nå, og flere plasser minst like mange på et sted, eller mere, enn det Ionity gjør.

Planlegg gjerne reisen med abetterrouteplanner.com (også app nå), som er relativt god, selv om den kanskje ikke er lynrask (pun intended...) på å få inn de aller siste, så er den blant de bedre. Dog ikke sikker på hvor god den er til å kjøre etter.

Ellers synes jeg, basert på egen bil først og fremst, at det er tungvindt å legge inn ladestasjoner som annet enn egne POI's, der jeg helst ville lagt de inn som ladestasjoner.

Har prøvd å koble til mobilen via både wifi hotspot og som Android Auto-enhet til å jobbe mot Android Auto i bilens system, men føler ikke den reelt sett funker til å få inn flere ladestasjoner. søkefunksjonen i bilen er ikke brukbar om du ikke vet hva stasjonen heter der, om den er lagt til, også etter forsøk på oppdatering.

Lettere å finne ved et rent googlesøk, hente den opp i google maps (må avslutte android Auto på telefonen) og søke den i kartet. Deretter kan man finne stoppet via Google Maps via Android Auto, men skal man bruke bilens nav-enhet, så må man søke opp adressen manuelt der.

Kort sagt, bilens nav-enhet og Android Auto jobber ikke sammen, men som to adskilte system. Skjønner ikke at man kan få disse til å jobbe sammen, sømløst.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

evtronDK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på mandag 24. februar 2020, klokken 18:10
Sitat fra: Panduck på mandag 24. februar 2020, klokken 18:01
Blir vanskelig å følge med på planlagte ionity-ladere når topic blir hvor flott Tesla er og hvor langt det er til butikken :/

Beklager det. Men nå som Ionity har priset seg som de gjør, og bare dekker sør-Norge, er det noen annen CCS-tilbydere som tilbyr 90+ kW ladere til non-Tesla? Er det en app som viser kun lyn-ish-ladere, utenom betalapper?

Ja, download chargeEV app'en til iOS, og konfigurer den til at bruge goingelectric.de som source. Da kan den sættes op til kun at vise CCS ladere samt Fast Charging Power = over 100kw. Dertil sætter man et filter som viser FastChargers only......
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

Orbit

Du må også slå av "access control" for å få opp BKK og GK sine ladere i Norge.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

evtronDK

Chargemap kan noget tilsvarende, og der kan man se om standerne er ledige. Det kræver dog oprettelse af en bruger (gratis).
Audi e-tron 55 Quattro 2020 model fra 08/2019.

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Rollep

2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

RJK

De burde satt opp en i området Lillehammer-Ringebu. Den på Dal er egentlig for nært Oslo, og den på Dombås er for langt unna for enkelte. Dessuten har vi ikke alle samme utgangspunkt eller rekkevidde, så hadde neppe gjort noe om det etterhvert kom 2 stykk i mellom her.

Og for Riksvei 3, så burde det kommet ihvertfall en på Alvdal, alternativt en ved Røros og en ved Skai. I tillegg, få på plass en nord for Trondheim, f.eks. Levanger eller Steinkjer, og fortsett gjerne med noen stasjoner enda lengre nordover.

Men aller først, fiks prisene...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

goggo

Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 11:18
Sitat fra: JorgenM på fredag 27. mars 2020, klokken 13:59
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.

Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.

Men det var faktisk en Jaguar som ladet på Ionity Lillesand for et par dager siden, antagelig en som regnet med det var mindre sjans for Corona smitte på de 8 Ionity laderne som aldri er i bruk enn på GK sin enslige lader som er i bruk nesten hele tiden.

Jeg er innom denne CK stasjonen omtrent hver dag, og tipper at det er i størrelsesorden 1 ladesession pr Ionity stolpe pr uke her i Lillesand.

Pris, Ionity!  Pris!!

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

geear

Her er sikkert forklaringen på at det fortsatt hender står en i-Pace på Ionity:

https://elbilforum.no/index.php?topic=51235.0

Samme pris som før i appen deres.

Rollep

#415
Sitat fra: goggo på lørdag 28. mars 2020, klokken 14:42
Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 11:18
Sitat fra: JorgenM på fredag 27. mars 2020, klokken 13:59
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.
Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.
Denne tråden omhandler planlagte Ionity ladere, syting over prisene finnes det andre tråder som tar seg av.

Men når du nå først er her kan du gjerne fortelle oss hvor mye vi skattebetalere har betalt for Ionity utbyggingen?
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

goggo

Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 19:28
Sitat fra: goggo på lørdag 28. mars 2020, klokken 14:42
Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 11:18
Sitat fra: JorgenM på fredag 27. mars 2020, klokken 13:59
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.
Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.
Denne tråden omhandler planlagte Ionity ladere, syting over prisene finnes det andre tråder som tar seg av.

Men når du nå først er her kan du gjerne fortelle oss hvor mye vi skattebetalere har betalt for Ionity utbyggingen?
Mulig jeg tar feil, men jeg trodde Ionity hadde fått betydelig bidrag fra EU?  Mener å ha lest at det er 50 millioner euro eller no sånt som de har fått i støtte.
Og du har rett i at det er off topic, beklager det :)

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Rollep

Sitat fra: goggo på lørdag 28. mars 2020, klokken 20:43
Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 19:28
Sitat fra: goggo på lørdag 28. mars 2020, klokken 14:42
Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 11:18
Sitat fra: JorgenM på fredag 27. mars 2020, klokken 13:59
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.
Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.
Denne tråden omhandler planlagte Ionity ladere, syting over prisene finnes det andre tråder som tar seg av.

Men når du nå først er her kan du gjerne fortelle oss hvor mye vi skattebetalere har betalt for Ionity utbyggingen?
Mulig jeg tar feil, men jeg trodde Ionity hadde fått betydelig bidrag fra EU?  Mener å ha lest at det er 50 millioner euro eller no sånt som de har fått i støtte.
Godt mulig de har fått bidrag fra EU men det plager overhode ikke meg som norsk skattebetaler ;)
2020 Porsche Taycan Turbo
2016 BMW i3
2017 Porsche 911 Carrera 4 GTS (Solgt)
2014 Porsche Macan Turbo (Solgt)

RJK

Sitat fra: Rollep på søndag 29. mars 2020, klokken 14:33
Sitat fra: goggo på lørdag 28. mars 2020, klokken 20:43
Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 19:28
Sitat fra: goggo på lørdag 28. mars 2020, klokken 14:42
Sitat fra: Rollep på lørdag 28. mars 2020, klokken 11:18
Sitat fra: JorgenM på fredag 27. mars 2020, klokken 13:59
Ionity Elverum er nå under bygging i følge ionity.eu
Bagn er nå også under bygging.
Da blir det snart 2 nye Ionity ladestasjoner som blir stående ubrukt bortsett fra kanskje et par timer på de største utfartsdagene. 
Makan til firma med dårlig ledelse og sløsing med skattebetalernes penger har jeg ikke sett siden Ishavsveien / Arctic Roads.
Denne tråden omhandler planlagte Ionity ladere, syting over prisene finnes det andre tråder som tar seg av.

Men når du nå først er her kan du gjerne fortelle oss hvor mye vi skattebetalere har betalt for Ionity utbyggingen?
Mulig jeg tar feil, men jeg trodde Ionity hadde fått betydelig bidrag fra EU?  Mener å ha lest at det er 50 millioner euro eller no sånt som de har fått i støtte.
Godt mulig de har fått bidrag fra EU men det plager overhode ikke meg som norsk skattebetaler ;)

Med tanke på det gode bidraget vi betaler inn til felleskassa der, så kan du godt klappe deg på skuldra og gratulere med dit lille bidrag inn i dette. Vi er alle med på dette bidraget via våre EU-midler.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

geear

Rollep er Porsche-eier, han ønsker høyest mulig pris for å få laderne helt i fred for e-Up-er, i3er og andre biler som hvermansen eier, slik at de er tilgjengelige akkurat når han trenger det. Du skal lete godt for å finne et innlegg der han har vært kritisk til noe som har kommet fra Porsche eller Ionity.  :P

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA