Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kart over planlagte Ionity hurtigladere (150 - 350 kW)

Startet av mkaut, mandag 12. mars 2018, klokken 15:04

« forrige - neste »

Otkristo

Neste Ionity stasjon kommer til Circle K Klett, Tromdheim.
Søknad inne nå.

RJK

#391
Burde få inn lynladerne til BKK her, og gjerne og lynladerne fra de andre og.. Virker som BKK er på "oppdrag Østlandet og fjella mellom" nå, og stadig putter opp ladere. De vil vel ha sin del av kaka når vestlendingene skal inn til hovedtaden.

Greit med alternativer til Ionity nå som de har signalisert at de ikke vil ha andre enn milslukerne som kjører bil fra "egne" merker, og viser fingeren til oss som ikke reiser rundt hver eneste uke, selv om vi kjører "riktig" merke. Med det tenker jeg både VW/Audi-kunder som er ferdig med gratis-årsmedlemsskapet sitt, og de av oss som har bil fra partnere som ikke er fullt ut innlemmet ennå (Kia/Hyundai-elbilister).

EDIT: Ser det er egne tråder for de forskjellige leverandørene, så innlegget mitt blir derved litt malplassert.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rollep

Bygging har startet i Elverum. Det blir Ionity stasjon nummer 15 i Norge :)

Tellus

Har aldri helt forstått rekkefølgen på utbygging til Ionity. I og med at det allerede er en Ionitstasjon Nord for Oslo så ville det vært mer nyttig å bygge en rundt Alvdal eventuelt rundt Lillehammer slik at Oslo - Trondheim ville fått brukbar dekning. Det er 357 km mellom Elverum og Trondheim og 335 km mellom Oslo og Dombås (318km via Rv4).

Litt langt i hvert fall vinterstid for de fleste elbiler.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Otkristo på mandag 17. februar 2020, klokken 18:15
Neste Ionity stasjon kommer til Circle K Klett, Tromdheim.
Søknad inne nå.
Betyr det at det kan være mange som er på vei, som ikke vises som "på vei" i kartet?
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på tirsdag 13. mars 2018, klokken 08:38
Sitat fra: Amatøren på tirsdag 13. mars 2018, klokken 08:28Mener å ha lest at det er litt tynt (eller var det fraværende) med super ladere for Tesla i Finnmark til tross for flere års forsprang.

For å investere utenfor der de tror det største behovet kommer vil man ha et visst kundegrunnlag for å få startet en viss inntjening.
Ja, fortsatt ingen hurtigladere i Finnmark. Verken superladere, CCS eller CHAdeMO.

Det er så liten befolkning der, og svært få av disse igjen eier elbil, så det er ikke lett å få økonomien til å gi mening. Hovedgrunnen for å sette opp superladere eller raske CCS må være turismen. Og for at det skal være et grunnlag på denne basisen, så trenger man en betydelig bilpark med langtrekkende elbiler som passer seg til ferieturer. Selv Tesla er ikke helt der ennå, selv om de har levert 23k biler bare i Norge.

Holy Crap!
Game, Set, Match til Tesla i Nord-Norge. Mens Ionity skrur opp prisene på ladestasjonene kjører Tesla på i Nord-Norge. Tror jeg ville valgt Tesla om jeg bodde lengst opp i nord, og kjørte mye rundt forbi....Kommer utrolig mange superladere!
Tesla Model Y                         2021-

Stikkkontakt

I følge mange som bor der nord vil elbil aldri funke for de. Det er 800 km til nærmeste butikk og ingen elbiler går mer enn 150 km når temperaturen nærmer seg nivået der all molekylær aktivitet opphører. Slik som det er der oppe minst 9 måneder i året.

Kristian O

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. februar 2020, klokken 14:58
I følge mange som bor der nord vil elbil aldri funke for de. Det er 800 km til nærmeste butikk og ingen elbiler går mer enn 150 km når temperaturen nærmer seg nivået der all molekylær aktivitet opphører. Slik som det er der oppe minst 9 måneder i året.
...og ifølge dei få som eg har lest om med Tesla i Finnmark (trur ikkje eg har lest om andre elbiler) så fungerer det heilt utmerket. Mulig dei som kjører fossilt veit meir om problema med elbil enn dei som faktisk har elbil  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Stikkkontakt

Sitat fra: Kristian O på lørdag 22. februar 2020, klokken 16:27
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. februar 2020, klokken 14:58
I følge mange som bor der nord vil elbil aldri funke for de. Det er 800 km til nærmeste butikk og ingen elbiler går mer enn 150 km når temperaturen nærmer seg nivået der all molekylær aktivitet opphører. Slik som det er der oppe minst 9 måneder i året.
...og ifølge dei få som eg har lest om med Tesla i Finnmark (trur ikkje eg har lest om andre elbiler) så fungerer det heilt utmerket. Mulig dei som kjører fossilt veit meir om problema med elbil enn dei som faktisk har elbil  ;)

Ja, nettopp.
Sterkt fremskredet rekkeviddeangst finner man som oftest hos fossilsjåfører som AAAALDRI skal ha elbil. (Min erfaring)

JorgenM

Mens jeg var på vinterferie leste jeg et sted at det er planlagt Ionity-lader i Trondheims-området.
Det passer i alle fall meg bra :)
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Vollis47

Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. februar 2020, klokken 14:58
I følge mange som bor der nord vil elbil aldri funke for de. Det er 800 km til nærmeste butikk og ingen elbiler går mer enn 150 km når temperaturen nærmer seg nivået der all molekylær aktivitet opphører. Slik som det er der oppe minst 9 måneder i året.

Fortell meg om et sted som har 800 km til nærmeste butikk.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

Kristian O

Sitat fra: HVolland på søndag 23. februar 2020, klokken 18:23
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. februar 2020, klokken 14:58
I følge mange som bor der nord vil elbil aldri funke for de. Det er 800 km til nærmeste butikk og ingen elbiler går mer enn 150 km når temperaturen nærmer seg nivået der all molekylær aktivitet opphører. Slik som det er der oppe minst 9 måneder i året.

Fortell meg om et sted som har 800 km til nærmeste butikk.
Det er herfra de kommer de som må ha bil som kan kjøre 2000 km uten stopp, mens de sleper 5 tonn tung henger formet som en låvedør  ;)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

jkirkebo

Sitat fra: HVolland på søndag 23. februar 2020, klokken 18:23
Sitat fra: Stikkkontakt på lørdag 22. februar 2020, klokken 14:58
I følge mange som bor der nord vil elbil aldri funke for de. Det er 800 km til nærmeste butikk og ingen elbiler går mer enn 150 km når temperaturen nærmer seg nivået der all molekylær aktivitet opphører. Slik som det er der oppe minst 9 måneder i året.

Fortell meg om et sted som har 800 km til nærmeste butikk.

Jeg mistenker at det var like ironisk ment som referansen til -273 grader ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hemi

Med ladeprisene ionity har er det jo mer enn plan C enn plan A.


Panduck

Blir vanskelig å følge med på planlagte ionity-ladere når topic blir hvor flott Tesla er og hvor langt det er til butikken :/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA