Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

Tor Ping

Det er litt skuffende hvis den eneste grunnen til at Audi blir billigere enn Jaguar er at den leveres med mindre batteripakke. Da blir den varslede overraskende prisen litt "lureri".

Jeg vil gjerne ha største batteripakke og håper prisen på den kan konkurrere med I-pace, men det er kanskje for mye å håpe på.

Gnilre

Jeg betalte 20.000 for en reservasjon av Audien i dag. Bare sånn for sikkerhets skyld, i tilfelle bilen blir så rimelig at jeg angrer på at jeg ikke har noen reservasjon. Regner med at jeg får Niroen jeg har reservert i desember, Audien vil jeg egentlig ikke ha før i 2020. Til den tid vet vi vel mer om Skoda Vision E også. En elbil med firehulsdrift med takrails uten hengerfeste er det jeg er ute etter og det skal ikke være Tesla. Jeg fikk forøvrig reservasjonsnummer rett over 3300 i dag.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Tor Ping på torsdag 01. februar 2018, klokken 11:22
Det er litt skuffende hvis den eneste grunnen til at Audi blir billigere enn Jaguar er at den leveres med mindre batteripakke. Da blir den varslede overraskende prisen litt "lureri".

Jeg vil gjerne ha største batteripakke og håper prisen på den kan konkurrere med I-pace, men det er kanskje for mye å håpe på.

Jaguar tar et solid «Norgestillegg» sammenliknet med f.eks Nederland, dermed er det slettes ikke utenkelig at Audi kan gi en positiv prisoverraskelse mot både Jaguar og Tesla.
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=37650.0
(Av en eller annen grunn ser det ut til at potensielle I-Pace kjøpere rett os slett er godt fornøyd med at bilen blir dyr)

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Tellus

Norgestillegg ?

Det er da ikke noe særlig norgestillegg å snakke om. Tar du utgangspunkt toppmodellen First Edition på 106.0000 Euro. Trekk fra 21% VAT. Legg på litt for mye dyrere frakt til Norge så ender du vel opp med en eurokurs på rundt 9.70-9.80. Når vi vet at det norske kostnadsnivået er litt høyere enn det nederlandske så er det vel ikke så mye å si på prisen.

lr-80

Enig med Tellus. Med dagens eurokurs koster i-Pace FE 23.000 mer enn i Nederland. Norgestillegget er altså et påslag på snaut 3%. Men om man vil fraskrive seg norske forbrukerrettigheter og hente bil selv for 23.000 minus transportkostnader, så gjerne for meg.

Edit: Regnet på nederlandsk mva 19%. Med 21% blir differansen svimlende 9600 kr og ca 1% påslag.
2015 KTM 1190 Adventure R
2017 BMW i3 Fully Charged
2019 Jaguar i-Pace S, Caesium Blue 22"
1951 Landrover Serie 1 80"

Counterpointer

Sitat fra: Finnøy på torsdag 01. februar 2018, klokken 18:40
(Av en eller annen grunn ser det ut til at potensielle I-Pace kjøpere rett os slett er godt fornøyd med at bilen blir dyr)
Hvor i allverden har du fått det inntrykket!??

Sitat fra: knut.aulie på torsdag 01. februar 2018, klokken 19:47
Sitat fra: Finnøy på torsdag 01. februar 2018, klokken 18:40
Hvor i allverden har du fått det inntrykket!??
Sjekk kommentarene som forsvarer Jaguar sin prising + innleggene på I-Pace delen hvor man skal lete lenge etter noen som synes prisen er i meste laget ;) ;)

Counterpointer

Ikke veldig lenge. Du fant meg med en gang.
Eneste jeg har sett (tror jeg leser det meste både her og på fb) er at prisen er lavere enn en viss amerikaner........

For å holde oss til topik for denne tråden så er det spennende å se hvor Audi lander. De lover overhode ikke noe, kommer bare med intetsigende floskler.
Jeg tippet 750 for jaguar og traff rimelig greit med det. Tipper Audi legger seg 20-30 tusen under Jaguar, men med  mye dyrt utstyr du bare «må» ha.

Uansett kan både Jag og Audi komme unna med hva som helst da toppspekket X koster 1,2 mill

Counterpointer

Sitat fra: Siggen på torsdag 01. februar 2018, klokken 19:42
Sjefen for ELbil i Audi har vært en tur i Oslo i dag og DN har tatt en prat med han:

https://www.dn.no/privat/2018/02/01/1932/Motor/audis-elbil-sjef-er-ganske-sikker-pa-at-han-klarer-a-levere-bilen-over-3000-nordmenn-star-i-ko-for
Veldig lite tillitsvekkende at han avviser hengerfeste «tror» han skal levere og er generelt bråkjekk

Sitat fra: lr-80 på torsdag 01. februar 2018, klokken 19:26
Enig med Tellus. Med dagens eurokurs koster i-Pace FE 23.000 mer enn i Nederland. Norgestillegget er altså et påslag på snaut 3%. Men om man vil fraskrive seg norske forbrukerrettigheter og hente bil selv for 23.000 minus transportkostnader, så gjerne for meg.

Edit: Regnet på nederlandsk mva 19%. Med 21% blir differansen svimlende 9600 kr og ca 1% påslag.
Sjekk prisen på Tesla og gjerne andre elbiler (jeg hadde allerede samlet sammenlignbare salgspriser i den ene linken). Da vil man se at Jaguar har et solid Norgestillegg.

Tellus

Sitat fra: Finnøy på torsdag 01. februar 2018, klokken 20:46
Sitat fra: lr-80 på torsdag 01. februar 2018, klokken 19:26

Sjekk prisen på Tesla og gjerne andre elbiler (jeg hadde allerede samlet sammenlignbare salgspriser i den ene linken). Da vil man se at Jaguar har et solid Norgestillegg.

Du kommer stort sett bare med sprøyt Finnøy. Kom med ditt eget regneeksempel på First Edition. De andre modellene er forøvrig ikke sammenlignbare da utstyret ikke er identisk (mangler panorama på de nederlandske modellene).

Counterpointer

Sitat fra: Siggen på torsdag 01. februar 2018, klokken 19:42
Sjefen for ELbil i Audi har vært en tur i Oslo i dag og DN har tatt en prat med han:

https://www.dn.no/privat/2018/02/01/1932/Motor/audis-elbil-sjef-er-ganske-sikker-pa-at-han-klarer-a-levere-bilen-over-3000-nordmenn-star-i-ko-for
700 kg batteripakke er nødt for å være 105 kWh ?

Eller er det mer? Mener 100 kWh til Tesla veier 600 kg (uten å ha sjekket)

150 kW DC lading er godkjent

Stikkkontakt

Mitt tips:
70kwh 529.900. Lokkepris med "tankmåler og taklys"
90kwh 650.000 med noe mer utstyr.
105kwh 750.000 med enda mer utstyr.
Tipper alle får LED, navi og litt assistentsnacks. 18" minste felger. Når man ser på tyske biler i denne klassen så er det noe mer utstyr enn før. Ta f.eks nye 5-serie. VAG-konsernet har også hatt mer utstyr på plug-in-biler enn på vanlige. F.eks e-Golf.

Amatøren

Audi har jo hevdet minst........ i rekkevidde.

Har det vært for å ikke røpe for konkurrentene hva de virkelig strekker seg etter, men ha et tall som pirrer og får mulige kunder på hold? 
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA