Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Reservasjon av Audi e-tron

Startet av Trond.m, fredag 21. april 2017, klokken 09:17

« forrige - neste »

daktari

Audi A6 sedan har dybde på bagasjerommet på ca 120 cm. M3 har ca 105 cm. Samme har e-tron. M3 er høyest til hattehyllen, men e-tron kan lastes til taket.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

stefse

Forbauser meg litt at noen kan være overbevist om bilers prestasjoner uten engang å ha prøvd disse.
Kollektiv avventning kan være lurt, det er ikke kult å betale for mye.
Og det hjelper ikke så mye med premium bil (uten internett på skjermen) når man står i ladekø bak masse ikke-premium biler.  Et viktigt poeng med privatbil er tross alt å komme fort fram, og en E-tron kan aldri bli et smykke på linje med Maserati, Aston, Ferrari osv.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

jorgen.jevne

Sitat fra: stefse på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:02
Forbauser meg litt at noen kan være overbevist om bilers prestasjoner uten engang å ha prøvd disse.
Kollektiv avventning kan være lurt, det er ikke kult å betale for mye.
Og det hjelper ikke så mye med premium bil (uten internett på skjermen) når man står i ladekø bak masse ikke-premium biler.  Et viktigt poeng med privatbil er tross alt å komme fort fram, og en E-tron kan aldri bli et smykke på linje med Maserati, Aston, Ferrari osv.

Klokeste jeg har lest på lenge. Hjelper lite å være #premium med 22" felger og skinnseter (uten setevarme for øvrig! *le eller gråte-emoji?!*) når man står i veikanten med 22mils rekkevidde midtvinters og har feilberegnet avstanden til hytta i -22 grader. Føler seg når heller ikke awesome når det dundrer inn 39kw fra CCS laderen når du endelig kommer frem i køen bak et par Leaf og i3-er (som paradoksalt vil gå ca. like langt med de nye batteripakkene).

2019 blir bilindustriens Kodakøyeblikk. Blir spennende å se hva Mercedes gjør. Eller ikke gjør. 

4Matic Fanatic

Sitat fra: jorgen.jevne på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:06
Blir spennende å se hva Mercedes gjør. Eller ikke gjør.
Hva kan spenningen ligge i når det gjelder EQC? Prisen?
Den dagen himmelen er dekket av flygende griser kommer kanskje BOS til å prise en MB lavt, så da vet jeg ikke helt hva som er igjen å lure på derfra.

Jalla

Sitat fra: jorgen.jevne på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:06
2019 blir bilindustriens Kodakøyeblikk.

Har du vært utenfor Norge de siste årene?
I EU og EFTA(Norge altså med) så utgjorde el-bil salget 1,25% i Q3 2018.
I Hellas ble det i Q3 solgt 13 el-biler, og i hele 2018 er tallet for Hellas 56 el-biler.
I Tyskland ble det i november 2018 solgt til sammen 121 Tesla S+X, og dette utgjorde en markedsandel på 0.044 %.

Noe helt annet enn her hjemme på fjellet med andre ord.

jkirkebo

Sitat fra: Jalla på onsdag 12. desember 2018, klokken 22:16
Sitat fra: jorgen.jevne på onsdag 12. desember 2018, klokken 07:06
2019 blir bilindustriens Kodakøyeblikk.

Har du vært utenfor Norge de siste årene?
I EU og EFTA(Norge altså med) så utgjorde el-bil salget 1,25% i Q3 2018.
I Hellas ble det i Q3 solgt 13 el-biler, og i hele 2018 er tallet for Hellas 56 el-biler.
I Tyskland ble det i november 2018 solgt til sammen 121 Tesla S+X, og dette utgjorde en markedsandel på 0.044 %.

Noe helt annet enn her hjemme på fjellet med andre ord.

EU er egentlig ikke et så veldig interessant bilmarked. De store markedene er Asia og Nord-Amerika. Hittil i år har kineserne kjøpt halvparten av de ladbare bilene som er solgt i verden. De selger mer der på 2-3 uker enn vi gjør i Norge på et helt år.

Vi er nok litt Europa-sentriske her i Norge men det er neppe Europa (bortsett fra Norge) som vil lede an i elbilrevolusjonen. Tvert imot vil nok mesteparten av Europa komme diltende etter, noen år etter at de ikke får solgt biler til Asia og Nord-Amerika lengre.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

pberg

Tror nok at et par bilfabrikker er interessert i et market på 15 millioner biler i året...
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA