Jeg bytta mine skiver foran for 1 år siden på 80’km. )Hadde forventet at de skulle holde 200’). Klossene på innsiden var deslitt.
Nå etter et år og 30’ km, hvor jeg i praksis kjører uten re-generering og bremser inn mot hvert kryss (og jeg kjører som bilen er en BMW 325i), så er bremseskivene foran blanke og fine, men når jeg ser på innsiden, av skivene , ser jeg problemet , klossene tar kun en liten del av skiven og påbegynne de rust 60% av skivene flate på innsiden. Helt åpenbart at kalipper ikke er dimensjonert riktig, dette tok jeg opp med BMW, men de mener jeg elbilkjører og ikke bremser nok....
Løsningen for min del , er å ta de av nå og bruke vinkelsliper før gravrusten tar disse. Gravrusten på de originale skivene var nok de som slet ut klosssene før tiden, lagde farlige fading situasjoner for meg i vått vær og ekstra støynivå i bilen.
Skal også beholde bilen, heldigvis er konstruksjonen for bremsene gjennomtenkt og raskt å demonter / montere.