Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

Motorwatt

Man kan vri bryteren til punktet etter Auto, men da vil også instrumentene dimmes. Men da vil man få spørsmål om å slå på lyset i for eksempel en tunnel.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Erlingni

#421
Jeg har forresten en HEX-USB+CAN originalkabel til overs, om noen skulle være interessert i å kjøpe :)
Edit; solgt for 1500,-

brako79

SitatParklys sammen med DRL på dagtid: (Denne har jeg funnet ut av selv)
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL

Noen som har standardverdiene her?
Får ikke DRL av når lysbryter står i PARK.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

Råde

Sitat fra: brako79 på mandag 02. april 2018, klokken 17:35
SitatParklys sammen med DRL på dagtid: (Denne har jeg funnet ut av selv)
Go to [09] Central Electronics
Go to Security Access and enter 31347
Go to adaptation channels and set the following:

"Leuchte2SL VLB10-Lichtfunktion G 2" to DRL
"Leuchte2SL VLB10-Dimmwert GH 2" to 50

"Leuchte3SL VRB21-Lichtfunktion G 3" to DRL

Noen som har standardverdiene her?
Får ikke DRL av når lysbryter står i PARK.
Dette er styringen for parklys på hhv venstre og høyre side. Hvis problemet ditt er at DRL er på når du har på parklys så er det ikke her du skal endre. Da skal du endre for Innspilling for C lyktene, men hva de heter husker jeg ikke (3 år siden jeg fikla).
e-Golf | X75D

Furkan


Furkan

Hwi, jeg fikk obdeleven idag og klarte og kode inn feil på baklysene til min e-golf. Hvordan resette?

4Matic Fanatic

Sitat fra: Furkan på onsdag 19. september 2018, klokken 18:44
Hwi, jeg fikk obdeleven idag og klarte og kode inn feil på baklysene til min e-golf. Hvordan resette?
Det er vel bare å legge inn originalverdiene som lå der før du endret. For du noterte naturligvis ned disse?

Furkan

Nei gjor ikke det, heldigvis så loggfører obdeleven alle endringene du gjør fant jeg ut av. Så løste problemet

Roffa

Har en Ross-Tech Hex-v2 VCDC kabel fra Ali til overs som kjører ureg. verson 17.8.1 eng. (testet og fungerer) hvis noen er interrisert (Oslo). Kom med bud.
2016 eGolf

mk414

Noen som har kommet med løsning ifm koding av fjernlysassistent, endre hastighet på når den aktiveres.

Jeg klarte å endre til 40km/t på min Audi A6 C7. Der fikk jeg brukt modul 5, som var frontkamera. Men på vår 2019 E-golf får jeg ikke opp denne modulen.

PS: Jeg bruker OBDEleven pro.

Rio

Noen som vet hvordan man endrer tiden bilen aktiverer klimaanlegget, når man fjernstarter det?
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

offpist

Sitat fra: Rio på søndag 28. oktober 2018, klokken 23:11
Noen som vet hvordan man endrer tiden bilen aktiverer klimaanlegget, når man fjernstarter det?


Du mener hvor lenge den kjører varme etter den er aktivert? Dette er også på min ønskeliste over ting jeg ønsker å endre. Det samme med å kunne gå ut av bilen i 10 min uten at alt slår seg av.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

MadSilence

Evig bra tråd! Hjertelig!!!! 

Finnes det noen tweaks for tutelyd når man setter i lader og den starter å lade? samt lyd når den mister ladestrøm/feiler? Hadde dette på Opel Amperaen. Genialt!!

Samt push varsler via carnet=)

4Matic Fanatic

Sitat fra: MadSilence på onsdag 07. november 2018, klokken 13:19
Samt push varsler via carnet
Er du steine gærn?  ;)
De må nå først få car-net til å funke for enkle ting, kan ikke drive og legge inn fornuftige, nyttige løsninger her?   :o
Hva tror du det ville koste DA, når det koster snart en tusing i året for noe som knapt virker...?

MadSilence

4Matic: hva er det som ikke funker? Mitt har fungert så og si 98% helt siden jeg kjøpte bilen?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA