Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Problemer med å lade på jobb

Startet av Himura, fredag 28. oktober 2022, klokken 16:29

« forrige - neste »

Himura

Hello!

Jeg har problemer med å lade elbilen min på jobb type 2. Den kobler seg først inn og lader i cirka 5 sek så begynner ladestolpen å lage tikke lyd og kobler seg ut. Jeg har ladet på disse ladestasjonene i 4 år. Har aldri hatt noe problemer. Dette skjer ikke hvergang. Ladet senest forrige uke der og det gikk bra. Mine kollegaer har heller ikke noe problemer.

På andre ladestasjoner så fungerer den utmerket. Er det noen som har vært borti noe sånt? Takk for alle svar.

Fanten

#1
Dette høres veldig kjent ut bortsett i fra att på vår e-golf kunne dette skje på alle steder og måter når vi skulle lade.
Spesielt når det var vått i været.
Feilen var for høy motstand i UX4 linja eller på godt norsk ladekontakten med tilhørende ledningsett i bilen.
Håper for din del att det ikke er tilfelle for det koster en halv arm å bytte UX4 linja men er ikke overrasket om det er feilen.
Det begynner å bli endel av oss som har opplevd dette du opplever nå under lading.
Dog skjer det det samme hvis lade ledningen er dårlig forstod jeg på Møller under samtalen når jeg bestilte time.
I vårt tilfelle kranglet den på 3 forskjellige lade kabler så jeg hadde ikke håp engang om det var så enkelt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA