Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

VCDS Tweaks e-Golf

Startet av poskare, fredag 10. april 2015, klokken 12:50

« forrige - neste »

offpist

Vedlagt er scan av instrumentet mitt (som har "tankmåler" i høyre side av skjermen).

Disse kodingene hadde vært interessant å se nærmere på:

IDE10208-Display correct. of consump. and operating range: elec.,100 %,1
IDE00499-Display correction of consumptions and operating range,100 %,1

IDE06922-No-voltage display,No display ,1
IDE02489-Display depiction,Version 2 ,1
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

Arslan


rmr

#452
Sitat fra: offpist på torsdag 10. januar 2019, klokken 07:38
Har du denne visningen?
Det er i det minste en indikator med 10 streker som rimelig enkelt lar seg lese av som prosent.

I midten kan man også se live forbruk i bilen når man står i ro.

Skulle svært gjerne hatt denne rekkevidde visningen på høyre side,  i min nye 2019 eGolf. Må det kodes fra Møller eller en som har utstyr , eller er det ett valg i en eller annen undermeny?

Om det må kodes , og noen kan hjelpe i Bergen , så sier jeg stor takk :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

Strømbil

Ønsker dette selv i min 2018mod. Har VCDS selv, så kan forske litt, men om noen har gjort det, så setter jeg pris på om de forteller kjapt hvordan det ble gjort.
Svart Nissan Leaf 2013.

offpist

Jeg hadde en 300 km golf innom her om dagen og vi satt og letet ganske lenge i koding og Adapsjoner men fant ikke ut av det.

Mistenker det ligger i SW rett og slett.
Kjører:
Grå 2013 Model S P85

jonste

Er det noen som har funnet plasseringen for hastighetsjustering på fjernlysassistent for FL?
Mistenker at det ligger i modul som ikke er tilgjengelig med min VCDS, men kjøper ikke ny før jeg er sikker på at det er mulig.

ReneM

Sitat fra: jonste på lørdag 09. mars 2019, klokken 07:53
Er det noen som har funnet plasseringen for hastighetsjustering på fjernlysassistent for FL?
Mistenker at det ligger i modul som ikke er tilgjengelig med min VCDS, men kjøper ikke ny før jeg er sikker på at det er mulig.

Den er ikke tilgjengelig med VCDS. De har endret modulen. Fant den ikke etter en del leting.

Neste prosjekt for meg er å kode vekk regenerering. Jeg ser at det er litt rust på bremseskivene. Planen er å deaktivere regenerering slik at alt bremsing foretas med vanlige mekanisk brems.

Her på vestland (hvertfall på min bil) spiser saltet opp skivene. Dersom jeg kan slå av regenerering i en uke håper jeg å oppnå at rusten slites vekk 
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

Amatøren

Bruk av bremser:

Kjør med bilen i D (uten regenerering)
Ved oppbremsing, begynn å bremse, slipp opp og vær rask med å bremse igjen.

Da bremser den uten regenerering.

Virker på 2019 modell i hver fall.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

kjellgs

Noen som har prøvd å få til moving guide lines på ryggekameraet?

Råde

Sitat fra: Amatøren på lørdag 16. mars 2019, klokken 14:49
Bruk av bremser:

Kjør med bilen i D (uten regenerering)
Ved oppbremsing, begynn å bremse, slipp opp og vær rask med å bremse igjen.

Da bremser den uten regenerering.

Virker på 2019 modell i hver fall.
Det, eller hamre bremsen i bunnen. Da kutter den også regenerering. Jeg vil heller anbefale motorvei (eller motorveisfart) med hard oppbremsing en gang i uka.
e-Golf | X75D

nilskt

#460
Hei,

Jeg prøver å endre på settingen Disc Drying (ABS-unit (03) til noe "hardere" enn Weak som den står som standard, men det virker som om modulen ikke aksepterer security code (har forsøkt både 40168 og 201039). Er det noen som har fått endret denne settingen? (har for øvrig en 2015 modell).

Rett kode er 40304.
Nightblue e-Golf med varmepumpe siden 14. januar

Rvenes

Kan man kode slik at man får baklysa på i auto stilling når man starter bilen?
2019 mod.
Har vagcom kabel.

jonste

Sitat fra: Rvenes på mandag 08. april 2019, klokken 01:13
Kan man kode slik at man får baklysa på i auto stilling når man starter bilen?
2019 mod.
Har vagcom kabel.

Denn vil gi baklys konstant på i auto, samt parklys framme sammen med drl på dagtid.

[ 09 – Central Elec ] -> [ Security Access ] -> [ Access Code: 31347 ] -> [ Adaption – 10 ] -> [ ENG141647-ENG116593-Aubenlich_Front-Tagfahrlicht-Dauerfahrlicht aktiviert zusaetzlich Standlicht ] -> fra not active til active

Apalset

Fann ut at denne funksjonen kan vere fin:
Kessy: Enable Lock Car with Car Running

Enabling the key fob to lock the car while the car is running will allow you to leave your car running and lock the car for security.

Works with: VW Golf GTI MK7, E-Golf 2015
STEP   CONTROL UNIT   ADAPTATION CHANNEL   PARAMETER   DEFAULT SETTING   NEW SETTING
1   [09] Central Electronics   Access Control   Funk bei Klemme 15 ein   not active / nicht aktiv   active / aktiv

Security Access Codes: 31347

Vuninho

Sikkert flere som har spurt i denne tråden. Men hvor får man tak i disse kablene og finnes det forskjellige typer?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA