Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

i3_X5_116dA

Sitat fra: jkirkebo på søndag 10. august 2014, klokken 21:15Og det vil garantert ikke skille 15k på prisen for en med og en uten hurtiglading ;)

He he ... å-joda ... det kan jeg garantere8)

snakkis

Sitat fra: Ferry på lørdag 09. august 2014, klokken 17:31
Slapp gassen i en bratt oppoverbakke, og der stod bilen stille helt uten bruk av bremsepedal eller parkbrems. Det var bare å gi gass igjen så gikk det framover. Helt uten rykk og napp av noe slag.
Så denne i tråden ang prøvekjøring.
Er dette noe som kommer i siste SW-oppgradering?

Dersom jeg slipper gassen i en oppoverbakke så triller bilen bakover.

Klykken

Stopper du ved at du trykker inn bremsen så holder bilen deg der inntil du rører fartspedalen igjen, selv om du slipper bremsepedalen. (PS! Gasspedal er noe biler med petroleumsmotorer har ;) )
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Sitat fra: chal på søndag 10. august 2014, klokken 10:43
Vi er relativt ferske I3 eiere.
Har tre spørsmål om instruksjonsbøker:
1) Den medfølgende instruksjonsboka er på svensk. Foreligger denne på nettet noe sted?
2) Finnes den i norsk versjon på nettet.
3) Håndboken som er tilgjengelige på skjermen i bilen, er den å finne på nettet?
Takk for svar...
Bilene som blir levert nå har faktisk NORSK språk i bilen!
Men da virker ikke stemmestyring...
Visstnok får ikke vi andre dette som en del av en SW oppdatering. Høres litt merkelig ut, så vi får se.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Aberg88

Er det noen som vet om det går an å programmere nøklene slik at speilene går inn ved bare et trykk på låseknappen på nøkkelen? er litt lei av å holde knappen inne hver gang.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

marskar

Sitat fra: Aberg88 på onsdag 13. august 2014, klokken 08:36
Er det noen som vet om det går an å programmere nøklene slik at speilene går inn ved bare et trykk på låseknappen på nøkkelen? er litt lei av å holde knappen inne hver gang.

Nei det er ikke mulig..
2014 BMW i3
2016 BMW 320d X-drive M-Sport
x 2012 BMW 520d M-sport

Ferry

Trenger jeg bluetooth professional? Jeg forsto på selger at det trengtes for å kunne sende musikk fra iPhone, men ifølge i3-wikien trengs det ikke. Jeg er uansett i tvil om jeg gidder å svi av 3,5k for å slippe å plugge i en jackledning. Eller er det noen fordeler jeg ikke vet om, som surround, oppløsning etc?

snakkis


Sitat fra: Ferry på fredag 15. august 2014, klokken 22:19
Trenger jeg bluetooth professional? Jeg forsto på selger at det trengtes for å kunne sende musikk fra iPhone, men ifølge i3-wikien trengs det ikke. Jeg er uansett i tvil om jeg gidder å svi av 3,5k for å slippe å plugge i en jackledning. Eller er det noen fordeler jeg ikke vet om, som surround, oppløsning etc?
Du trenger ikke det for å streame trådløst, nei.

Sirka

Bluetooth pro har jeg også lurt på hva egentlig innebærer. Fikk bare mumlesvar fra selger da jeg bestilte bilen, han hadde det tydelig ikke klart for seg han heller. Jeg valgte å droppe det, og trodde at jeg da f.eks. valgte bort å kunne koble opp mer enn én telefon - men det stemte jo ikke! Har nå fire mobiler liggende i "Connected devices"-listen, og trenger bare å velge blant dem i listen for å ha tilgang til dem. Har som regel med meg to mobiler (jobb og privat), og det er lett som en plett å svitsje til den mobilen som ikke er koblet til hvis den ringer, sånn at jeg kan svare hands-free. Alle kan også spille av musikk.

Så hva er det egentlig jeg har valgt vekk?
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

LMOR

Du kan vel kanskje ikke ha 2 telefoner + 1 musikk kilde aktive samtidig?
Hva med mikrofon på passasjersiden?
Du mangler dockingstasjon i armlene med kobling til ekstern antenne.
+ ?
Det er en egen tråd om dette et sted.
Bromm har sikkert kontroll. Tror det er noen filformater du også mangler.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Ferry

Ekstern antenne i docking for iPhone? Det er jeg litt tvilende til om går. Den har jo kun Lightning-kontakten med sine 8 pinner, og ingen av dem fører antennesignalet. <googler litt> Ser ikke ut til at det finnes noen effektiv løsning for bedre mottagning på iPhone. Det finnes signalboostere, men de er ikke veldig populære hos Post- og teletilsynet. Det er vel bare "antikke" mobiltelefoner som har antennekontakt?

jkirkebo

Sitat fra: Ferry på lørdag 16. august 2014, klokken 11:21
Ekstern antenne i docking for iPhone? Det er jeg litt tvilende til om går. Den har jo kun Lightning-kontakten med sine 8 pinner, og ingen av dem fører antennesignalet. <googler litt> Ser ikke ut til at det finnes noen effektiv løsning for bedre mottagning på iPhone. Det finnes signalboostere, men de er ikke veldig populære hos Post- og teletilsynet. Det er vel bare "antikke" mobiltelefoner som har antennekontakt?

Du kan bruke en induktiv antennekobler. Rett og slett en slags flat antenne som ligger bak telefonen og som er koblet til en ekstern antenne. Vi brukte en slik tidligere på hytta, koblet til en stor uteantenne. Fungerte greit, men vi byttet etterhvert til en trådløs telefon med GSM basestasjon og antennekobling.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

LMOR

#312
Det er er induktiv antennekobling som er i bilen. Har det også i den andre BMWen

Og har brukt iPhone a mange år :-)
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

np

Sitat fra: LMOR på lørdag 16. august 2014, klokken 07:27
Du kan vel kanskje ikke ha 2 telefoner + 1 musikk kilde aktive samtidig?
Hva med mikrofon på passasjersiden?
Du mangler dockingstasjon i armlene med kobling til ekstern antenne.
+ ?
Det er en egen tråd om dette et sted.
Bromm har sikkert kontroll. Tror det er noen filformater du også mangler.

To summarize, without 6NS, you won't get:
Library Browsing - Playlist, Artist, Genre via Bluetooth (still works via USB)
Ability to connect 2 bluetooth phones simultaneously
Additional Microphone - For improved communications
iSpeech - Voice control for contacts and music
Mobile Office - Text Messages, Email, Calendar, Tasks, Contact photos, Voice memos.
Base plate in center console - for snap-in Adapter integration
Connection to external antenna – For improved reception

fra:http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?p=8529360

Er ikke fra en i3, men er nok noenlunde likt.
NP

VW e-Golf (2016-)  Tesla Model X 100D (2018-)  VW e-Golf (2019-)
Tesla Model 3 (Avbestilt)  Tesla Model Y (Avbestilt)  Model X LR (Bestilt - levering i 2023 :()

Klykken

Jeg har i alle fall muligheten til å ha to telefoner tilkoblet samtidig via BT. Kvinnfolkets telefon spiller musikk over BT, mens min er påkoblet med telefonmuligheter.. Har ikke utvidet BT.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA