Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Coachen

Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Det lyser i displayet hvor temp`en står, ikke tall men et tegn.
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

Thomas81

Trykk en gang til på Start/stopp knappen, har selv en 3-serie som gjør dette. Mulig det kan hjelpe.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Vind

Sitat fra: Coachen på søndag 09. mars 2014, klokken 21:25
Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Det lyser i displayet hvor temp`en står, ikke tall men et tegn.
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?
Det slutter når du låser bilen, eller trykker Start/Stop en gang.  Det er for å holde igang luftsirkulasjon til du går ut av bilen.  Tegnet som lyser er vifte og varme tegn, eller kuldetegn om det er veldig varmt ute.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Coachen

Sitat fra: Vind på søndag 09. mars 2014, klokken 22:35
Sitat fra: Coachen på søndag 09. mars 2014, klokken 21:25
Tenkte en generell tråd hvor vi kan spørre andre I3 eiere om ting vi lurer på kan være greit istede for å lage nye tråder hele tiden.

Det jeg lurer på er hvorfor fortsetter bilen å blåse luft etter at jeg har parkert og slått den av?
Det lyser i displayet hvor temp`en står, ikke tall men et tegn.
Er det en funksjon som skal være der eller er det noe jeg har slått på ved en feil?
Det slutter når du låser bilen, eller trykker Start/Stop en gang.  Det er for å holde igang luftsirkulasjon til du går ut av bilen.  Tegnet som lyser er vifte og varme tegn, eller kuldetegn om det er veldig varmt ute.

Jeg sto igjen utenfor å kikket et lite minutt og det samme tegnet lyste hele tiden, vet ikke om det fortsatte å blåse siden jeg var på utsiden men satser på at det stoppet ettervært
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

MortenH

Prøv å låse bilen med vinduet åpent, så kan du stikke inn hodet og sjekke om vifta fortsatt går.

Min teori:
Meg bekjent er det en luftfuktighetssensor/duggsensor i bilen som automatisk skal hindre dugg i bilen. Det kan være at den overstyrer dine innstillinger og blåser luft inn etter du har parket. Den utnytter da restvarmen i anlegget.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Sirka

Jeg lurer på: Funker det å feste Autopass-brikke oppunder frunken på i3?
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

lillemarius

Jeg har festet autopassbrikken på innerveggen til "bagasjerommet" i frunken. Øverst framme over der reperasjonssettet for dekk ligger. Fungerer helt fint.

Sirka

Ehh ... Altså, på den vertikale framveggen, på en måte? Er det ikke lett for at den kan bli skubbet løs av ting som ligger i frunken? (Hadde du giddet å ta et bilde ...?) Jeg tenkte jeg skulle prøve å feste den på undersiden av selve "panseret"/frunk-lokket - men det blir kanskje for flatt/horisontalt ...? (Dette var vanskelig å beskrive med ord, gitt ...) ::)
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

lillemarius

Får ikke tatt bilde pga reise, men det stemmer slik du har forstått det. Poenget er at reperasjonssettet tas sjelden (aldri) ut, og ved å feste brikken over det er den ikke i veien for andre ting som skal ut/inn. I alle fall har jeg vurdert det slik.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Sirka

(Hehe, jeg leste først "Frukt"...)  :o

Tja, det verste som kan skje er vel at Autopassbrikken slutter å virke - og det har vel egentlig ikke så mye å si i praksis ...? Gratis å passere uansett, vel?

Har tenkt at grunnen til at de "skal" plasseres i frontrute, er at signalene ikke passerer gjennom et vanlig stålkarosseri, stemmer ikke det?
- Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen
- i3 fra 05.03.14
- Venter på PS2-levering i juni->juli->august->september->oktober ... :/

LMOR

Jo, det stemmer nok, og i min gamle 99 modell så er det ofte mye kondens på innsiden av vinduet enkelte dager, så der er det også fukt. Under panseret på i3 er det i hvert fall god lufting.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

MortenH

Jeg har festet brikken midt på undersiden av selve panseret. Det fungerer fint.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

Vind

På undersiden av panseret detter den fort av, når man slår det igjen.  Om man plasserer den i høyre (styrbord) hjørne over pumpesettet så faller den ikke av når man lukker bagasjerommet, og fungerer helt utmerket.  Det er ikke noe problem å få ut pumpesettet.

Har hatt en Audi A2 i 13 år, og har aldri brukt det pumpesettet - så det går nok bra om bombrikken er ørlitegrann i veien.

Det er ikke spesielt fuktig foran der, men ikke helt knusktørt.  Det er 2 dreneringshull i bunn, og har opplevd at det kommer inn noen dråper i rommet.  Får akkurat plass til Fase 2 kabel, en kanne ekstra spyleveske, pumpesett og bompengebrikke.  Så mye mere er det ikke plass til.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

MortenH

Vedr. feste av brikke under panseret: Vind: Har du selv sett at brikken faller av? (festet i henhold til moteringsanvisningen)
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA