Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

Lynet

Sitat fra: pizzahjul på tirsdag 21. juli 2015, klokken 22:40
Sitat fra: Lynet på søndag 19. juli 2015, klokken 22:44
Blir det bedre plass i forsetet med Cybex Sirona enn med BeSafe IZI combi isofix?
Kanskje noen kan måle med Sirona fra midt på nakkestøtten til kanten rett over blanklisten på toppen av daschbordet? Det er 86cm med BeSafe.
Litt usikker på hva du mener, men jeg målte ca 82 cm fra toppen av dashbordet (fra den buede delen som er nærmest rattet) til omtrent midt på hodestøtta i førersetet (punktet som blir nærmest rattet). Da har jeg greit med plass til å snu og vippe Sirona-setet.
Jeg målte på passasjersiden, fra midt på nakkestøtten og rett fremover.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elektra

Hei,

Noen som har funnet en slik til å ha under barnesetet som passer bra i Model S?
Eksempel: http://lekmer.no/barn-og-baby/bilbarnestoler/beskyttelse-for-bilen-o-bilbarnestoler/axkids-beskyttelse-for-bilsete

Har bakovervendt sete og har hørt det skal finnes en slags plate å ha bak "labben" som trykkes inn i seteryggen. Har Besafe iZi Kid X3 eller noe sånt.

Mvh

andwin

Sitat fra: Elektra på mandag 10. august 2015, klokken 13:58
Hei,

Noen som har funnet en slik til å ha under barnesetet som passer bra i Model S?
Eksempel: http://lekmer.no/barn-og-baby/bilbarnestoler/beskyttelse-for-bilen-o-bilbarnestoler/axkids-beskyttelse-for-bilsete

Har bakovervendt sete og har hørt det skal finnes en slags plate å ha bak "labben" som trykkes inn i seteryggen. Har Besafe iZi Kid X3 eller noe sånt.

Mvh


Jeg har http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bil-tilbehor/Barn-i-bilen/Barnestol/Beskyttelsesmatte-for-barnestol-2000034437/ i tillegg til et teppe under et Cybex Sirona. Fungerer fint det. Jeg tittet på noen forskjellige før jeg kjøpte og fant ut at denne fungerer bra da den henger over nakkestøtten og dermed ikke faller ned.

eleseus

Har søkt litt på forumet uten å finne svar. Nå har vi bestilt ny TMS og vi vurderer muligheten for å sette ett barnesete på høyresiden foran og ett i baksetet.
Noen som har prøvd dette?
Er det mulig å slå av airbag?
Er det isofix foran?
------------------------
Oslo

Elektra

Du kan slå av airbag men der er ikke ISO-fix som standard framme, kanskje mulig å bestille.

acittlau

Sitat fra: Elektra på mandag 10. august 2015, klokken 13:58
Har bakovervendt sete og har hørt det skal finnes en slags plate å ha bak "labben" som trykkes inn i seteryggen. Har Besafe iZi Kid X3 eller noe sånt.

Jeg bruker https://www.flust.no/barn-og-baby/bilstol/tilbehoer-bilstoler/prince-lionheart-two-stage-seatsaver/ under iZi X3 stol. Dette trekket beskytter mot skit samtidig som den er litt stiv og beskytter mot "bulker" i setet. Jeg ser nå at det nevnte biltematrekket dog var langt mer behagelig pris på.

Model S 85 "Tante Rød" des 2014
e-Golf "Blizzard" jan 2016

Ega84

Sitat fra: acittlau på tirsdag 11. august 2015, klokken 10:26
Sitat fra: Elektra på mandag 10. august 2015, klokken 13:58
Har bakovervendt sete og har hørt det skal finnes en slags plate å ha bak "labben" som trykkes inn i seteryggen. Har Besafe iZi Kid X3 eller noe sånt.

Jeg bruker https://www.flust.no/barn-og-baby/bilstol/tilbehoer-bilstoler/prince-lionheart-two-stage-seatsaver/ under iZi X3 stol. Dette trekket beskytter mot skit samtidig som den er litt stiv og beskytter mot "bulker" i setet. Jeg ser nå at det nevnte biltematrekket dog var langt mer behagelig pris på.

Noen som har et bilde av lionheart trekket (inkl ryggtrekket) i model s?
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

acittlau

Sitat fra: Ega84 på torsdag 13. august 2015, klokken 21:27
Noen som har et bilde av lionheart trekket (inkl ryggtrekket) i model s?

Ble ikke helt super bilder med svarte seter og svarte trekk, men håper det hjelper.

Model S 85 "Tante Rød" des 2014
e-Golf "Blizzard" jan 2016

Ega84

Sitat fra: acittlau på fredag 14. august 2015, klokken 21:36
Sitat fra: Ega84 på torsdag 13. august 2015, klokken 21:27
Noen som har et bilde av lionheart trekket (inkl ryggtrekket) i model s?

Ble ikke helt super bilder med svarte seter og svarte trekk, men håper det hjelper.

Supert:-) Takk! Så greit ut det. Ser at ryggtrekket har gjort jobben mtp skitne sko:-)
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

AndreasB

Vi har akkurat blitt foreldre til en liten datter. Hun stortrives godt i Teslaen selvfølgelig, men skjemmes av solen i sidevinduet. Jeg ønsker ikke å sote rutene fra B-stolpen og bakover, og er derfor på jakt etter solskjerm med sugekopp eller lignende. Jeg var innom Tesla i dag og de kunne ikke hjelpe meg stort. Mange av solskjermene med sugekopp, som selges på Biltema, Bilxtra med flere, tror jeg blir for store for vinduet ettersom det skrår. Derfor lurer jeg på om noen her har noen gode erfaringer å dele? Da blir datteren våres ekstra fornøyd med Teslaen ;-)

MikeLevy

Sitat fra: AndreasB på tirsdag 18. august 2015, klokken 23:32
Vi har akkurat blitt foreldre til en liten datter. Hun stortrives godt i Teslaen selvfølgelig, men skjemmes av solen i sidevinduet. Jeg ønsker ikke å sote rutene fra B-stolpen og bakover, og er derfor på jakt etter solskjerm med sugekopp eller lignende. Jeg var innom Tesla i dag og de kunne ikke hjelpe meg stort. Mange av solskjermene med sugekopp, som selges på Biltema, Bilxtra med flere, tror jeg blir for store for vinduet ettersom det skrår. Derfor lurer jeg på om noen her har noen gode erfaringer å dele? Da blir datteren våres ekstra fornøyd med Teslaen ;-)

+1 her. Stor skuffelse da Elsa og Anna-solskjermene ikke passet
Hentet min 70D 13/08/15. Alt utstyr minus barneseter bakerst og 21"
En fantastisk bil


TRM

Noen som vet om det finnes et trekk som dekker hele baksetet?

Får ny bil nå på fredag, dessverre med skinninteriør, og vet av erfaring at småunger og skinn er en oppskrytt kombinasjon... Må gjøre noen forebyggende tiltak.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Kianus

Finnes det noe beskyttelse til å ha over ISOfixen fra Cybex Sirona?
Jeg tar setet mye inn og ut av bilen, og er redd for å stikke hull i skinnsetene når jeg setter inn setet.
Noen som har erfaringer med dette?

Beamer Screamer

Sitat fra: AndreasB på tirsdag 18. august 2015, klokken 23:32
Vi har akkurat blitt foreldre til en liten datter. Hun stortrives godt i Teslaen selvfølgelig, men skjemmes av solen i sidevinduet. Jeg ønsker ikke å sote rutene fra B-stolpen og bakover, og er derfor på jakt etter solskjerm med sugekopp eller lignende. Jeg var innom Tesla i dag og de kunne ikke hjelpe meg stort. Mange av solskjermene med sugekopp, som selges på Biltema, Bilxtra med flere, tror jeg blir for store for vinduet ettersom det skrår. Derfor lurer jeg på om noen her har noen gode erfaringer å dele? Da blir datteren våres ekstra fornøyd med Teslaen ;-)

De solskjermene fra Biltema m.fl. er sikkert for store ja, men de er såpass bøyelige at de sitter like godt selv om de blir hengende litt nedover vinduskarmen. Så de funker fint men det ser jo ikke akkurat spesielt eksklusivt ut. Bare husk å ikke åpne bakvinduene hele veien ned når skjermene er festet. Da forsvinner sugekoppen ned i døren for godt...
2014 Peugeot iOn med største motor og ALT utstyr (dvs. gulvmatter, parkeringsvarmer og ettermontert navi...)
2017 Fossil med største motor og alt utstyr

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA