Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

morpheos

Sitat fra: shufu på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 20:45
Sitat fra: DaTwister på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 14:08
19 sider var mye å gå igjennom. Hvor finner jeg belteforlenger til baksete?

Jeg har bestilt for noe dager siden en regular belt extender fra: http://www.seatbeltextenderpros.com/tesla-model-s-seat-belt-extender/
Har ikke fått den enda. Skal gi tilbakemelding når jeg får den (det var anbefalte av noen i den tråd om jeg husker riktig).

Jeg bruker to av typen adjustable, og det fungerer veldig bra. Barneseter uten extender er et mareritt, i alle fall om du har isofix.

twinpeaks

Sitat fra: shufu på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 20:45
Sitat fra: DaTwister på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 14:08
19 sider var mye å gå igjennom. Hvor finner jeg belteforlenger til baksete?

Jeg har bestilt for noe dager siden en regular belt extender fra: http://www.seatbeltextenderpros.com/tesla-model-s-seat-belt-extender/
Har ikke fått den enda. Skal gi tilbakemelding når jeg får den (det var anbefalte av noen i den tråd om jeg husker riktig).

Valgte du 7" eller 10"? Jeg har en idé at det er tryggere jo kortere de er siden "vinkelen" for setebeltet blir mer "riktig", men det kan jeg også ta feil.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

shufu

Sitat fra: twinpeaks på torsdag 10. november 2016, klokken 10:19
Valgte du 7" eller 10"? Jeg har en idé at det er tryggere jo kortere de er siden "vinkelen" for setebeltet blir mer "riktig", men det kan jeg også ta feil.
Jeg tok den 7" regular. Jeg bruker denne for å feste min 3,5 gammel datter på en besafe izi up X FIX. Det fungerer utrolig mye bedre enn uten, men det kunne har vært litt lengre kanskje. Og det ville hjelpe mye om den var "rigid".
Jeg tror jeg skal prøve den 7" eller 8" rigid versjon for å feste mitt andre datter. (var litt i tvil med denne rigid versjon, hadde vært bra om noen som har prøvd kunne gi tilbakemelding)
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

shufu

Sitat fra: shufu på søndag 20. november 2016, klokken 20:42
Sitat fra: twinpeaks på torsdag 10. november 2016, klokken 10:19
Valgte du 7" eller 10"? Jeg har en idé at det er tryggere jo kortere de er siden "vinkelen" for setebeltet blir mer "riktig", men det kan jeg også ta feil.
Jeg tok den 7" regular. Jeg bruker denne for å feste min 3,5 gammel datter på en besafe izi up X FIX. Det fungerer utrolig mye bedre enn uten, men det kunne har vært litt lengre kanskje. Og det ville hjelpe mye om den var "rigid".
Jeg tror jeg skal prøve den 7" eller 8" rigid versjon for å feste mitt andre datter. (var litt i tvil med denne rigid versjon, hadde vært bra om noen som har prøvd kunne gi tilbakemelding)
Et par bilder for å illustrere:
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

twinpeaks

Sitat fra: shufu på søndag 20. november 2016, klokken 23:02
Sitat fra: shufu på søndag 20. november 2016, klokken 20:42
Sitat fra: twinpeaks på torsdag 10. november 2016, klokken 10:19
Valgte du 7" eller 10"? Jeg har en idé at det er tryggere jo kortere de er siden "vinkelen" for setebeltet blir mer "riktig", men det kan jeg også ta feil.
Jeg tok den 7" regular. Jeg bruker denne for å feste min 3,5 gammel datter på en besafe izi up X FIX. Det fungerer utrolig mye bedre enn uten, men det kunne har vært litt lengre kanskje. Og det ville hjelpe mye om den var "rigid".
Jeg tror jeg skal prøve den 7" eller 8" rigid versjon for å feste mitt andre datter. (var litt i tvil med denne rigid versjon, hadde vært bra om noen som har prøvd kunne gi tilbakemelding)
Et par bilder for å illustrere:

Takk for bildene. Etter at jeg har testet ikke mindre enn 7 forskjellige seter (men bare i parkeringshus rett under butikken, med min datter som prøvekanin  ;) - men ikke i praksis på lengre turer) blir det Cybex Solution M-fix som er for meg den beste kompromiss med å ligge noenlunde langs ryggen, har nok kapasitet i høyden, slik at barna kan virkelig bruke den til de er i hvert fall 8-9 år, grei isofix løsning etc. Den er nå bestilt på nett og skal komme om noen dager (x2 - tvillinger). Da skal jeg se nærmere på dette med extender. Mest sannsynlig bestiller jeg en veldig kort (3 ") rigid variant og en kort (7 ") vanlig variant siden setebeltet skal føres ut under sidebeskyttelsen (se bilde), så kan jeg teste begge varianter og bestille en til av den type som fungerer best:


"Silberstreif", 85D, sølv metallic 2015-2021
"Käpt'n Blaubär", MY LR, blå, 2021-

shufu

Høres ut som en god valg. Jeg nesten gikk for Cybex Solution M-fix selv, som ser bedre ut for nake/hodet støtte.
Den besafe er kanskje litt bedre for sidecollision. Nølte lenge.
Ellers er jeg ikke veldig fornøyd med hodet støtte på Tesla bak sete som forstyrrer litt... hvorfor kunne ikke disse fjernes som alle andre biler...
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

JorgenM

Vi kjøpte først 3 stk 9,5", men disse ble alt for korte og kjøpte nye 3 stk 12" som heller ikke er så lange som jeg skulle ønske. Jenta på 4 klarer ikke å feste selen selv.

http://www.ebay.com/itm/321261652963


De tre på 9,5 kan jeg selge hvis noen ønsker dem. (PM i såfall).
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Chris Neumann Ruud

Sitat fra: shufu på mandag 21. november 2016, klokken 00:10
Høres ut som en god valg. Jeg nesten gikk for Cybex Solution M-fix selv, som ser bedre ut for nake/hodet støtte.
Den besafe er kanskje litt bedre for sidecollision. Nølte lenge.
Ellers er jeg ikke veldig fornøyd med hodet støtte på Tesla bak sete som forstyrrer litt... hvorfor kunne ikke disse fjernes som alle andre biler...

Beklager Necro, men skal ha ny beltestol til 3,5 - åringen, og sjekka ut Cybex sine, som jeg er fornøyd med fra Sirona, men hørte med Cybex ang. Q3-fix til Tesla, og dette er det jeg fikk til svar, ikke særlig betryggende:

Sitat fra: Cybex customer serviceThank you for your inquiry

None of my 15-36kg got approved for the Tesla model S

The cars headrest in the back is not removable, or adjustable.
This means that there will be a too big gap between the  Carseat and the Childseat, and then CYBEX cannot guarantee for the childs safety.

Have a nice day

Hvilket betyr at det er monteringsproblemer med tanke på hodestøtten, er det noen som har erfaringer i praksis med disse i det siste?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

mack_

Noen som har fått til å montere tre seter i baksetet på Model S hvorav to er isofix (ett babysete, ett bakovervendt og en beltestol)? Testet med tre seter uten isofix og det gikk fint. Testet videre med maxi cosi cabriofix base, besafe izi up x3 beltestol i midten og et maxi cosi mobi (bakovervendt uten isofix) og det gikk bare såvidt. Ser ikke mulig ut å sette inn et isofixsete på siden med izi up i midten. Er på utkikk etter erfaringer med smale seter med god sitte/liggekomfort som selvfølgelig er sikre. Barna er 0, 2 og 4 år, så behovet pr dags dato er altså ett babysete (kona vil helst ha cybex sirona), ett bakovervendt sete og en beltestol. Setene nevnt tidligere i innlegget er seter vi har fra før, men de kan like gjerne brukes i bil nummer to, så kom gjerne med anbefalninger på andre setekombinasjoner også. Kanskje det finnes noen oversikt over bredden på diverse barneseter? Takk for svar!

P.S. Bilen (rød S75D med tekstilseter) er i produksjon nå så jeg får dessverre ikke testet i praksis enda, men ønsker å være forberedt når den kommer!

Berra

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på onsdag 28. juni 2017, klokken 13:52
Sitat fra: shufu på mandag 21. november 2016, klokken 00:10
Høres ut som en god valg. Jeg nesten gikk for Cybex Solution M-fix selv, som ser bedre ut for nake/hodet støtte.
Den besafe er kanskje litt bedre for sidecollision. Nølte lenge.
Ellers er jeg ikke veldig fornøyd med hodet støtte på Tesla bak sete som forstyrrer litt... hvorfor kunne ikke disse fjernes som alle andre biler...

Beklager Necro, men skal ha ny beltestol til 3,5 - åringen, og sjekka ut Cybex sine, som jeg er fornøyd med fra Sirona, men hørte med Cybex ang. Q3-fix til Tesla, og dette er det jeg fikk til svar, ikke særlig betryggende:

Sitat fra: Cybex customer serviceThank you for your inquiry

None of my 15-36kg got approved for the Tesla model S

The cars headrest in the back is not removable, or adjustable.
This means that there will be a too big gap between the  Carseat and the Childseat, and then CYBEX cannot guarantee for the childs safety.

Have a nice day

Hvilket betyr at det er monteringsproblemer med tanke på hodestøtten, er det noen som har erfaringer i praksis med disse i det siste?

Fant du noen løsning for beltestol? Skal kjøpe en Model S men må si jeg synes det er merkelig å lese om alle problemer i denne tråden med å få til bra løsning for barneseter.
P85D 2015

Andies

Sitat fra: mack_ på søndag 13. august 2017, klokken 21:03
Noen som har fått til å montere tre seter i baksetet på Model S hvorav to er isofix (ett babysete, ett bakovervendt og en beltestol)? Testet med tre seter uten isofix og det gikk fint. Testet videre med maxi cosi cabriofix base, besafe izi up x3 beltestol i midten og et maxi cosi mobi (bakovervendt uten isofix) og det gikk bare såvidt. Ser ikke mulig ut å sette inn et isofixsete på siden med izi up i midten. Er på utkikk etter erfaringer med smale seter med god sitte/liggekomfort som selvfølgelig er sikre. Barna er 0, 2 og 4 år, så behovet pr dags dato er altså ett babysete (kona vil helst ha cybex sirona), ett bakovervendt sete og en beltestol. Setene nevnt tidligere i innlegget er seter vi har fra før, men de kan like gjerne brukes i bil nummer to, så kom gjerne med anbefalninger på andre setekombinasjoner også. Kanskje det finnes noen oversikt over bredden på diverse barneseter? Takk for svar!

P.S. Bilen (rød S75D med tekstilseter) er i produksjon nå så jeg får dessverre ikke testet i praksis enda, men ønsker å være forberedt når den kommer!

2 stoler festet med isofix + en stol i midten tror jeg blir vanskelig. Vi har iallefall ikke funnet noen stoler som passer så langt. Vi prøvde maxi cosi cabriofix (uten base), britax max way og britax adventure. Dette gikk. Litt utfordrende med beltene. Dette var uten belteforlengere vel og merke. Vi ettermonterte bakovervendte seter, og kommer bare til å bruke ovennevnte løsning hvis vi MÅ ha hele bagasjerommet disponibelt. TFK-vogna + 1 barn i bagasjerommet fungerer fint.
Post gjerne her hvis du finner en god barnestolkombinasjon når du får bilen!

mack_

Det blir nok en utfordring ja.. ser at det tidligere var mulig å feste to seter med isofix på høyre og midt i setet bak på Model s, er det mulighet for det fortsatt? Da høres det jo ut som det bør gå an å feste en beltestol til venstre bak. Finner beltestoler på diverse butikker som er beskrevet å ha en bredde på 45cm, og da bør det jo gå med litt triksing med belteforlengere etc. Blir interessant å teste når bilen omsider kommer ;)

Andies

Sitat fra: mack_ på mandag 14. august 2017, klokken 23:22
Det blir nok en utfordring ja.. ser at det tidligere var mulig å feste to seter med isofix på høyre og midt i setet bak på Model s, er det mulighet for det fortsatt? Da høres det jo ut som det bør gå an å feste en beltestol til venstre bak. Finner beltestoler på diverse butikker som er beskrevet å ha en bredde på 45cm, og da bør det jo gå med litt triksing med belteforlengere etc. Blir interessant å teste når bilen omsider kommer ;)
Isofix kun på sidene, ikke midt i.

Brede

Isofix i midten er vel ikke mulig på nye biler nei, litt dumt i grunn..

dragmore

orker ikke å lese hele tråden ;) Men har noen noe setetrekk til å ha bak og bak stolen?
Poden på 7,5år har en tendens til å sparke, søle bak.. og vi får en 75d i sept...
Any tips ?
Tesla Model S75D -2017  - HW3.0+MCU2.0 oppgradert, nå med nye HW3.0 kameraer!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA