Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

TPMS - hvordan finne versjon?

Startet av m1chaelt, lørdag 30. mars 2019, klokken 22:14

« forrige - neste »

m1chaelt

Har en 2014 P85 og lurer på hvilken versjon av TPMS som er installert. Finnes det en måte å avklare det i bilen, eller må dekkene av for å fysisk se sensorene? Tenkte om det var ulike funksjoner på ny vs gammel sensor som ville vises i dash?

Bilen er tidligere kjøpt brukt fra Tesla og det er byttet/oppgradert en hel del, mistenker at TPMS kanskje kan være byttet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Muffinman

Hvis du kan hente frem individuelt trykk på lilleskjermen (car status) med scrollehjulene er den oppgradert. Om ikke har den original Baolong.

BMW850

OG - om du kan lese av trykk på den lille skjermen kan du også bruke sensorer til nyere Teslaer :+1:
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

m1chaelt

Sitat fra: Muffinman på lørdag 30. mars 2019, klokken 22:20
Hvis du kan hente frem individuelt trykk på lilleskjermen (car status) med scrollehjulene er den oppgradert. Om ikke har den original Baolong.
Da er det oppgradert, takker for svar


Sent from my iPhone using Tapatalk

elektrolux

#4
Kjøpte noen Tesla hjul med TPMS sensorer. I følge selger skulle disse passe 2013 model. Samtidig ser jeg at vår Tesla S har oppdatert system.

Noen som vet om begge type sensor da skal fungere?

Vurderer å kjøpe et slikt apparat for å kunne programmere inn enten de sensorene vi har, eller nye som jeg eventuelt må kjøpe. Apparatet koster halvparten av det Tesla ønsker for å fikse problemet, og selv om vi må kjøpe nye sensorer sparer vi penger på å gjøre dette selv.


https://www.youtube.com/watch?v=OyEbqmqODHw
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Daniel80

Jeg har slike TPMS sensorer fra Autel, og har bare hatt problemer med de. Har ikke kjørt en eneste tur hvor det fungerer, og jeg har byttet sensorer og programmert flere ganger. Har fått låne apparatet til å lese av og programmere sensorene, men de funker dårlig mot Tesla.. Kan fungere litt ide jeg kjører ut fra garasjen, for så å være defekt neste gang jeg skal ut å kjøre. Er lei og vurderer å bare kjøpe originale sensorer og få montert nå, selv om det koster flere tusen. Er ikke verdt alle timene og styret som oppstår heletiden når sensorer må skiftes osv.
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

elektrolux

Obs. Ikke helt det svaret jeg hadde håpet på. Kanskje jeg skal forsøke å låne/leie et slikt apparat i stedet.

Nå er det vel sensorene til Autel du sliter med, og ikke selve diagnose/programeringsapparatet slik jeg forstår deg?

Sensorene har jeg jo, så håpet er å sjekke disse ut.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Daniel80

Sitat fra: elektrolux på søndag 08. desember 2019, klokken 13:26
Obs. Ikke helt det svaret jeg hadde håpet på. Kanskje jeg skal forsøke å låne/leie et slikt apparat i stedet.

Nå er det vel sensorene til Autel du sliter med, og ikke selve diagnose/programeringsapparatet slik jeg forstår deg?

Sensorene har jeg jo, så håpet er å sjekke disse ut.

Ja det er sensorene jeg sliter med. Apparatet fungerer greit. Hadde du holdt til i Bergens området kunne jeg sikkert hjulpet deg , men såvidt jeg skjønte holdt du til i nærheten av Stavanger?

Selv har jeg nå bestillt originale sensorer fra Tesla. Problemene med de uoriginale tar for mye tid og ressurser til at det er verdt å spare de pengene. Jeg liker at ting fungerer uten styr :)
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

elektrolux

Stemmer det. Holder til i Stavanger.

Forsøker nå å kjøpe et slikt apparat, så jeg slipper å jobbe i blinde. Første steg blir å sjekke om sensorene jeg har virker, så forsøke å programmere dem til bilen.

Fant  forresten TMPS sensorer i Smart ED sine hjul, og kunne kanskje aktivert dem også samtidig.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Daniel80

Jeg fikk til å programmere alle mine sensorer med det apparatet i går kveld, så nå ser det endelig ut til at alt fungerer som det skal. Håper det varer.
En ting som er kjedelig med de sensorene er at du må slippe ut all luft av dekket for å programmere de. De nekter å ta imot programmering hvis de registrerer trykk. 
(Og pass på å ikke ødelegg sensoren fordi den tar borti noe når du slipper ut luften. Å løfte hjulet med løftebukk eller jekk anbefales før du slipper ut luften).
Jeg vet dessverre ikke om noen i Stavanger området som har ett slikt apparat, men du kan jo høre med forhandlere av sensorene, så kanskje du er heldig å får låne?
Model 3 LR AWD Boost, H&R senk, 9,5x20 ET30 245/35-20 square,

elektrolux

Bra for deg. Fikk låne en slik av favoritt verkstedet mitt, så nå vet jeg at sensorene virker. Nå må jeg enten endre id på dem så bilen tror det er de originale, eller finne ut om de kan programmeres til bilen.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

elektrolux

Endte opp med å kjøpe 4 stk originale TMPS til de nye sommerhjulene. Har nå til tross for 5C og regnvåte veier i Stavanger montert de originale felgene, nå med vinterdekk på. Dermed fungerer TMPS igjen, og har til og med fått med seg at 2 felger har byttet plass på bilen.

Det gir håp om at også de nye sensorene vil bli oppdaget og registrert automatisk.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA