Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model S og utstyr for barn (barneseter, barnevogner setetrekk osv)

Startet av Øyvind.h, fredag 16. august 2013, klokken 09:24

« forrige - neste »

AndreS

jeg har ikke problemet siden dattern er lav nok til at nakkestøtten er i nederste posisjon (nesten) og da ligger det ann langs ryggen og ikke mot nakkestøtten
I3 i bestilling

cirys1

Sitat fra: AndreS på tirsdag 24. mars 2015, klokken 19:35
jeg har ikke problemet siden dattern er lav nok til at nakkestøtten er i nederste posisjon (nesten) og da ligger det ann langs ryggen og ikke mot nakkestøtten
Okay da får du det problemet til neste år da..

AndreS

ja, men da blir jeg reddet av setevalget :) jeg blir overasket hvis sittestillingen ikke blir fornuftig hvis setet trekkes litt ut.
I3 i bestilling

plvr

Er det noen som har erfaring med cybex pallas 2-fix i 2. rad? Ønsker noen seter som i tillegg til å dekke behovet ikke ødelegger skinnsetene Slik jeg ser de gamle beltestolene kommer til å gjøre...
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

B_Tesla

Gikk til innkjøp av Recaro Priva, da jeg fant dette på tilbud til 2990 ink base. God tid før termin, men 30% er ikke ofte på det setet. Får teste det ut om noen uker når det kommer. Tror det skal være bra plass på begge sider, men kan få testet det skikkelig.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

AndreasB

Sitat fra: B_Tesla på tirsdag 07. april 2015, klokken 18:22
Gikk til innkjøp av Recaro Priva, da jeg fant dette på tilbud til 2990 ink base. God tid før termin, men 30% er ikke ofte på det setet. Får teste det ut om noen uker når det kommer. Tror det skal være bra plass på begge sider, men kan få testet det skikkelig.
Hvor kjøpte du dette B_Tesla? Ser etter det samme setet.

Undertegnede

Er det slik at Isofix festene ødelegger skinnsetene? (Ikke nextgen) Har 2 arvinger på 4 og 6år. Vurderer BeSafe iZi Up X3.

Eller andre gode alternativer? Forovervendt 9-36/15-36kg.


andreasmj

Sitat fra: Undertegnede på lørdag 30. mai 2015, klokken 09:56
Er det slik at Isofix festene ødelegger skinnsetene? (Ikke nextgen)
Jeg gikk til innkjøp av prince lionheart seatsaver i går. Er 25% rabatt med DNB MC til og med i dag hos barnas hus. Endte vel på ca 415 kr.
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

herr x

Har skjønt at Cybex Sirona er kongen av barneseter til Model S.
Men er det noen som har erfaring av Sirona når man har NextGen-seter i baksetet? Passer den?
Model X, 90D

Goku

Jeg har s85d (utlevert 29.juni) med vanlig tekstil/delskinnseter. Sirona passer fint til dette. Går fint inn i isofix uten å klemme sidestøtten i setet noe særlig.
Eneste som er litt irriterende er at når en svinger barnesetet inn og ut, og passasjersetet framme står litt langt bak, så "hekter" sidestøtten (den grå plastikkbufferen) til barnesetet seg i passasjersetet og blir dratt ut. Dette skjer når barnesetet så vidt er borti passasjersetet. Så denne må skyves på plass etter hver gang en har snudd setet.
Hvit model 3 SR+ 2021
(Grå s85d 2016 -solgt 2021)

Muffinman

Titter på bilsete for nyfødt. Cybex Sirona ser bra ut, men den er vel ikke beregnet til å ta ut og sette på vogn med adapter? Den ser også for tung ut til å bære med seg m/baby oppi.

Litt usikker på hva jeg skal velge her, men det må bli en sak som kan brukes med isofix base, tas lett inn og ut, bæres med seg og monteres på Simo kombivogn via adapter. Er en smule i tåka, det er 12 år siden sist dette var et tema :)

pizzahjul

Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 14:44
Titter på bilsete for nyfødt. Cybex Sirona ser bra ut, men den er vel ikke beregnet til å ta ut og sette på vogn med adapter? Den ser også for tung ut til å bære med seg m/baby oppi.

Litt usikker på hva jeg skal velge her, men det må bli en sak som kan brukes med isofix base, tas lett inn og ut, bæres med seg og monteres på Simo kombivogn via adapter. Er en smule i tåka, det er 12 år siden sist dette var et tema :)
Sirona er ikke laget for å tas ut og bære med seg. Det er vel heller ikke tenkt for nyfødte, men neste nivå (fra ca 8-10 mnd og opp til 3-4 år). Vår yngste er to år og bruker Sirona og det funker utmerket. Før det brukte hun HTS Besafe iZi Go Isofix, som bestod av base og stol. Vi var veldig fornøyde med det setet også, men har ikke testet det i Teslaen (fikk bilen etter at hun hadde gått over til Sirona). Vet at denne stolen skal passe i flere vogner, men det har jeg heller ikke testet. Har fortsatt denne stolen liggende, så gi beskjed hvis du ønsker at det skal testes i bilen (evt komme innom for å prøve selv - jeg bor i Trondheim).

plvr

Muffinman: Vi brukte britax babysafe shrii isofix som kom med adaptere til vognen, det funker supert (og gi for all del en lyd om du vil ha et sete billig, våre unger er nå for store).
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

petersv

Sitat fra: pizzahjul på søndag 19. juli 2015, klokken 16:14
Sitat fra: Muffinman på søndag 19. juli 2015, klokken 14:44
Titter på bilsete for nyfødt. Cybex Sirona ser bra ut, men den er vel ikke beregnet til å ta ut og sette på vogn med adapter? Den ser også for tung ut til å bære med seg m/baby oppi.

Litt usikker på hva jeg skal velge her, men det må bli en sak som kan brukes med isofix base, tas lett inn og ut, bæres med seg og monteres på Simo kombivogn via adapter. Er en smule i tåka, det er 12 år siden sist dette var et tema :)
Sirona er ikke laget for å tas ut og bære med seg. Det er vel heller ikke tenkt for nyfødte, men neste nivå (fra ca 8-10 mnd og opp til 3-4 år). Vår yngste er to år og bruker Sirona og det funker utmerket. Før det brukte hun HTS Besafe iZi Go Isofix, som bestod av base og stol. Vi var veldig fornøyde med det setet også, men har ikke testet det i Teslaen (fikk bilen etter at hun hadde gått over til Sirona). Vet at denne stolen skal passe i flere vogner, men det har jeg heller ikke testet. Har fortsatt denne stolen liggende, så gi beskjed hvis du ønsker at det skal testes i bilen (evt komme innom for å prøve selv - jeg bor i Trondheim).

Tips, man faar nyfoedtinnlegg til Sirona. Ikke brukt det selv dog, vi brukte Cabriofix.

VL

Hei! :)
Noen som vet hvor man får kjøpt et setetrekk til baksete hvor barnesete står?
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA