Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: toppi på fredag 30. august 2013, klokken 20:36
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 30. august 2013, klokken 16:33
Sitat fra: JMC på fredag 30. august 2013, klokken 16:26
Hei
Sitter lettere ukonsentrert på jobben og titter på min Tesla iOS app. Akkurat nå er det 296km batteri på min fluks nye Signature P85+ som står i fellesgarasjen. Honk Honk med horn, litt Flash med lys. NÅ er det snart Tesla-helg!!! ...36 minutter til klokken er 17.00...Akkurat nå er det 297km...

God helg alle til sammen!

PS. Det tyter over av nye biler på Alnabru i de fleste farger så det er nok mange som får bil om dagen.

MVH.
Johs.
God helg! 17 timer til jeg sitter i min egen, etter laaaaaaang ventetid! Blir surrealistisk å kjøre ut av butikken i morgen i en bil jeg har ventet så lenge på!

Hva, har du sneket deg frem i køen Øyvind? Hadde ikke du P nummer på 1000 tallet? Hadde trodd jeg var den første med S på Munkerud.. Men må vente til den 9.9  :(
Long story short så byttet jeg plass med en annen som gjerne ville ha bilen sin litt senere :) Plassen jeg byttet med er tosifret P-nummer, og jeg hadde fått leveringsdato 10. sept. Så egentlig var leveransen sen ift P-nummer, men så oppdaget de på torsdag at bilen min var klar.
Om det er noen trøst så får jeg bilen i morgen tidlig, og reiser på ferie i morgen ettermiddag. Så jeg får ikke kjørt noe særlig før 8. sept  >:(  ;D

PS: kona kjørte forresten bak en hvit Model S opp Ole Moes vei i dag morges. Tror det er en sig-holder i munkerudveien også?
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Ole Espen

GRATULERE med to nye Tesla hurtigladningsstasjoner i Gudbrandsdalen, Lillehammer og Dombås  :)

PHsigP85

Etter tre dager i ny standard 85 (men Signature så alt av morsomme tilvalg og 21" er jo standard), må jeg si meg mektig imponert over hva vi får levert.

Bilen er veldig godt skrudd sammen; lav fart på forferdelig skogsvei, høy fart på motorvei og inspirert kjøring på trange, svingete veier, takles uten noen form form stress. Ikke en ulyd å høre, god respons i ratt og pedaler og bilen går som ei kule og stopper vanvittig fort i forhold til hva jeg er vant til. Mange kg, ja, men doble skiver rund baut gjør sitt til at dette stopper fort og udramatisk.

Har tidligere bare kjørt P85, men etter nå å ha rattet standarden i noen dager kan jeg ikke si jeg merker forskjellen i ressurser. Hadde sikkert vært annerledes hvis jeg gikk rett fra P til S, men når referansen er normalbil er det overflod uansett. Fantastisk!

Slår meg var at bilen virker mer "kultivert" enn det jeg husket fra US-modellene. Bedre lydisolering, bedre finish og bedre tilpasninger har allerede blitt bekreftet av de første eierne, men jeg synes selve kjøreegenskapene er bedret også. Mulig det rett og slett skyldes mindre krefter på Std, men i så faller jeg veldig happy med (bort)valget av P.

Fort gjort at kjøringen blir litt mer inspirert enn normalt, og "frykter" dette blir den nye normalen. Dette er gøy! Dessverre gjør det noe med forbruket som for meg har snittet 230 Wh(?). Det gjør at bilen gir meg ca 320 km i rekkevidde på normalladning, men er happy med det. Hadde fryktet langt verre med tanke på kjøremønsteret de første dagene (kun langkjøring, hovedsakelig motorvei).

Hvordan rekkevidden er på småkjøring med ennå hyppigere akselerasjoner kjenner jeg blir irrelevant for da er man uansett i nærheten av en lading.

Har ikke fått testet Homelink, men alt annet fungerer i hvert fall som det skal. Synes kanskje ikke all rattstyring (av apper og info) flyter helt, men antar det kommer med litt tilvenning.

For øvrig gikk overleveringen på Alna uten noen form for problemer. Proft og effektivt og jeg fikk svar på alt jeg lurte på. Et spørsmål som ble besvart med en feil ble raskt korrigert pr mail med fyldig forklaring. Bra!

Alt i alt har hele erfaringen vært en deilig opptur. Gleder meg selvfølelig til å få manglende adaptere, nett, etc som ikke var klart, men det viktigste var bilen. Og den overgår mine høye forventninger.

GLED DERE!!

Ps. Allerede kjørt forbi 3 andre Model S på min vei til og fra Vestfold, så har følelsen at vi som har fått birne er mye på veien. Er jo ikke så mange registrert ennå  ;D



Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

Jærbuen

Så du mener at det er forsvinnende liten forskjell på Standard og Performance? Har store problem å velge, har ikke prøvd noen av dem, så begge vil nok gi en solid opptur, selv om jeg kommer fra 200 hk dieselpurke med 500 Nm.

Har du luftfjæring eller konvensjonell?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD Solgt
2017 Opel Ampera-E Solgt
Nå 2013 Model S, P85 Signatur

TS

Sitat fra: PHsigP85 på fredag 30. august 2013, klokken 22:08
Etter tre dager i ny standard 85 (men Signature så alt av morsomme tilvalg og 21" er jo standard), må jeg si meg mektig imponert over hva vi får levert.

Bilen er veldig godt skrudd sammen; lav fart på forferdelig skogsvei, høy fart på motorvei og inspirert kjøring på trange, svingete veier, takles uten noen form form stress. Ikke en ulyd å høre, god respons i ratt og pedaler og bilen går som ei kule og stopper vanvittig fort i forhold til hva jeg er vant til. Mange kg, ja, men doble skiver rund baut gjør sitt til at dette stopper fort og udramatisk.

Har tidligere bare kjørt P85, men etter nå å ha rattet standarden i noen dager kan jeg ikke si jeg merker forskjellen i ressurser. Hadde sikkert vært annerledes hvis jeg gikk rett fra P til S, men når referansen er normalbil er det overflod uansett. Fantastisk!

Slår meg var at bilen virker mer "kultivert" enn det jeg husket fra US-modellene. Bedre lydisolering, bedre finish og bedre tilpasninger har allerede blitt bekreftet av de første eierne, men jeg synes selve kjøreegenskapene er bedret også. Mulig det rett og slett skyldes mindre krefter på Std, men i så faller jeg veldig happy med (bort)valget av P.

Fort gjort at kjøringen blir litt mer inspirert enn normalt, og "frykter" dette blir den nye normalen. Dette er gøy! Dessverre gjør det noe med forbruket som for meg har snittet 230 Wh(?). Det gjør at bilen gir meg ca 320 km i rekkevidde på normalladning, men er happy med det. Hadde fryktet langt verre med tanke på kjøremønsteret de første dagene (kun langkjøring, hovedsakelig motorvei).

Hvordan rekkevidden er på småkjøring med ennå hyppigere akselerasjoner kjenner jeg blir irrelevant for da er man uansett i nærheten av en lading.

Har ikke fått testet Homelink, men alt annet fungerer i hvert fall som det skal. Synes kanskje ikke all rattstyring (av apper og info) flyter helt, men antar det kommer med litt tilvenning.

For øvrig gikk overleveringen på Alna uten noen form for problemer. Proft og effektivt og jeg fikk svar på alt jeg lurte på. Et spørsmål som ble besvart med en feil ble raskt korrigert pr mail med fyldig forklaring. Bra!

Alt i alt har hele erfaringen vært en deilig opptur. Gleder meg selvfølelig til å få manglende adaptere, nett, etc som ikke var klart, men det viktigste var bilen. Og den overgår mine høye forventninger.

GLED DERE!!

Ps. Allerede kjørt forbi 3 andre Model S på min vei til og fra Vestfold, så har følelsen at vi som har fått birne er mye på veien. Er jo ikke så mange registrert ennå  ;D

Takk for god lesning.  Begynte å angre litt på at jeg ikke tok P85 siden noen bekjente i ettertiden har gjort det, men etter din 3 dagers rapport angrer jeg ikke lenger : )
Kommer meg sikkert raskt nok av gårde uansett ..
Godt å høre at den er bedre enn demobilene, det ble jeg lovet av de som jobber der..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

stianrod

@PHsigP85

Takk for god tilbakemelding av en standardutgave. Tror det er fler med meg nå som puster litt lettet ut. Har vært frem og tilbake ang perf/strd, men det lettet betraktelig nå. Endelig kan jeg roe meg ned, og være happy med mine valg  :D
Tesla Model S P85 2014

PHsigP85

Sitat fra: Jærbuen på fredag 30. august 2013, klokken 22:17
Så du mener at det er forsvinnende liten forskjell på Standard og Performance? Har store problem å velge, har ikke prøvd noen av dem, så begge vil nok gi en solid opptur, selv om jeg kommer fra 200 hk dieselpurke med 500 Nm.

Har du luftfjæring eller konvensjonell?

Vet ikke om forskjellen er "forsvinnende liten" hvis du går rett fra P til S, men nei, tror ikke du vil merke forskjell ellers. Dette er dessuten så heftig at det uansett må bli en opptur. Hadde forøvrig to demokjøringer, hvorav en på rundt 45 minutter, og er også vant til greit motoriserte biler fra før (3.0 l, 245 hk, stor tung us-produsert japansk suv, samt disponerte en nyere E300 4matic fram til levering av Model S).

Standard trekker ikke like mye (nervøst) sideveis under fullt pådrag, men det kan som sagt like gjerne skyldes bedre kjøreegenskaper. Jeg syns i hvert fall dette er like heftig som jeg husker det, og da er jeg happy.

Bilen har luftfjæring.
Lykkelig eier av Model S Signature siden aug 13.
Spent og utålmodig Model X #114.

RoadRunner

Sitter i bilen og skriver nå. Fikk levert trondheims første brune, første med ordinært tak og laveste VIN i tretiden i dag. Småkjøring etterpå, ca 11 mil.

Gliser hele tida! Har begrenset meg mye, og har i bakhodet at levetiden på batteriet henger ihop med aktiv kjørestil. Har lang erfaring med sakte fart i buddyen ... Men har gitt etter tre-fire ganger for lysta. Ekstremt!

Overlevering var meget hyggelig og et par småting ble ordnet med en gang.
Ubeskrivelig følelse å endelig kjøre avgårde etter å ha ventet siden 2010!

Ting å pirke på:
Dårlig lys i bagasjerommet. Med tre ombord tok jeg nedi fartsdemperen i Sivert Tonstadsvei - må opp på High. Litt unøyaktig satt sammen div deler i interiør. Upraktisk å ikke ha skikkelige matter. Ingen plass å legge rema-posene, alt slenger rundt unntatt det i midtkonsollen.

Men meget bra lys i kupe, knallbra stereo med bl.a. internett radio. Gratis datatrafikk og romslig:).
Skal prøve å laste opp et bilde.
Dette er forresten en performance, alt unntatt panotak og ekstra barneseter. 
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

RoadRunner

Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

stianrod

Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:32
Sitter i bilen og skriver nå.

Hvordan får du æ,ø,å fra skjermen i bilen?
Eller skriver du fra pad/mobil/pc men fra inne i bilen?
Tesla Model S P85 2014

Tarpoon

Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:34
Og et bilde

Jeg har også bestilt brun, ser veldig gjerne flere bilder av bilen! På bildet ser den mørkere ut enn jeg trodde.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

RoadRunner

Skriver på mobil.

Skal se om jeg får lagt ut bilder tatt m speilrefleksen min i morgen.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Mc_Herreington

#327
Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:34
Og et bilde

Møtte deg ved Rosenborg Park i dag :) Fikk utlevert bil rett etter deg, er vel den første grå i Trondheim :) Fantastisk service av Tesla Trondheim og Carpoint i dag som sto på som noen helter for å få istand bilen til meg :)

Om bilen: En kompis som satt på i dag og aldri har kjørt el bil før oppsummerte bra:
" Det her e det sykeste æ har vært med på, helt seriøst ".

Ingen feil som jeg kan se, homelink koblet seg opp på første forsøk, har dog ikke prøvd den på porten hjemme, men fant og koblet mot fjernkontrollen.



Vin: 14150
P85 med alt eksl. barneseter og soltak.

Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

eledille

RoadRunner: Du trenger ikke spare sånn på gassen nå med tanke på batteriet - Li er helt annerledes enn bly. Det Li ikke liker er å stå helt full eller tom - og det passer for det meste bilen på for deg. Den liker heller ikke knallhard lading for ofte.

Men MS sine batterier er adskillig mer robuste enn de i roadsteren, og selv de har vist seg å tåle mye moro.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

Zneip


Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:32
Sitter i bilen og skriver nå. Fikk levert trondheims første brune, første med ordinært tak og laveste VIN i tretiden i dag.
Gratulerer med bilen :) Hvordan opplever du plassen over hodet uten pano? Føles det mye trangere enn med pano?


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA