Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

flux


Sitat fra: RoadRunner på lørdag 31. august 2013, klokken 15:43
Sitat fra: Zneip på lørdag 31. august 2013, klokken 00:31

Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:32
Sitter i bilen og skriver nå. Fikk levert trondheims første brune, første med ordinært tak og laveste VIN i tretiden i dag.
Gratulerer med bilen :) Hvordan opplever du plassen over hodet uten pano? Føles det mye trangere enn med pano?
Nei, synes det er god plass i baksetet. DS nevte på at det føltes lysere og mindre støy enn med pano.
Og, ja - har lyspakke.

Akkurat ferdig med jomfrutur TRD - Tautra - TRD.
190 km på 38.3 kWh, dvs 2 kWh per mil. Godt fornøyd og dette lover godt for langkjøring!
Gratulerer med ny bil!

Er det skrufester til takbøyle på din bil som er uten soltak?

Jeg lurer og på det med høyde i baksetet som jeg synes er litt knapp. På bilene med pano er bjelkene i taket foran og bak og i senter kraftige, kanskje de er litt mindre uten pano, og at takhøyden derfor føles høyere?

(Har bare sett biler med pano)

Mc_Herreington

#346
Sitat fra: Muffinman på lørdag 31. august 2013, klokken 16:50
Akkurat nå føles det godt å ha valgt grå/grå/grå combo uten panotak. Nice :)

Akkurat som min, med grått tak. Angrer ingenting på at jeg ikke tok pano. Masse alcantara i taket og bilen ser litt mer "sporty" ut.

I dag var det veldig regn i Trondheim og glatt asfalt, burde absolutt være en mulighet for å redusere effekten på bilen. Rumpa stakk mange ganger i dag på litt mye pådrag ut av svinger ;) Tenker da spesielt når bilen blir brukt av andre som ikke kjenner den.
( Lånte ut bilen litt i dag også ).
Litt spent på hvordan det blir i vinter :)




Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

RoadRunner

Sitat fra: flux på lørdag 31. august 2013, klokken 17:12
Er det skrufester til takbøyle på din bil som er uten soltak?

Jeg lurer og på det med høyde i baksetet som jeg synes er litt knapp.
Det er ikke skrufester, dessverre. Visste om dette paaa forhaand. Forsoekte aa finne egnet plass til vhf-antenna mi idag, men gav opp (amatoerradio-antenne).

Har hatt noen baksete-passasjerer og satt der selv paa en tur. Synes det fungerer godt (er 182 cm).

Angrer ikke en millimeter paa at jeg ikke tok pano-tak, synes bilen er finere slik. Gjetter paa at DS har rett i at bilen er stillere - uten aa ha sammenlignet direkte. regner med det er bedre isolert. Uansett var det skjelden soltaket paa mb`n ble brukt her i troendelag.

Generelt sett er jeg meget fornoeyd med lyden i anlegget. Og at bilen faktisk er meget grei om man er litt uheldig og gir  pedal paa fuktig vei i sving paa gulstripe - den tolererer mye mer av foererfeil enn jeg regnet med :-).

Jeg er ogsaa enige med de som hevder at GRAA kler bilen godt.

Det er bare aa se fram til leveranse - dette er svaert vanedannende.  Som ex mcfoerer vil jeg si dette er sammenlignbart i aks og ikke saa vaerst i kurver heller :-D.

Yngstemann(18) har snakket om Mustang Shelby siden han var 10 aar. Etter provetur fikk jeg hoere at naar han vinner i lotto blir det Tesla istedet.
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

fortoggale

Sitat fra: RoadRunner på søndag 01. september 2013, klokken 00:00
Det er ikke skrufester, dessverre. Visste om dette paaa forhaand. Forsoekte aa finne egnet plass til vhf-antenna mi idag, men gav opp (amatoerradio-antenne).

Amatørradiotilpasninger er interessant. Lager du en egen tråd når du har et monteringsforslag?
Sandnes
Model S - Neglelakk rød. Lyder navnet Tor

RoadRunner

Sitat fra: fortoggale på søndag 01. september 2013, klokken 00:28
Sitat fra: RoadRunner på søndag 01. september 2013, klokken 00:00
Det er ikke skrufester, dessverre. Visste om dette paaa forhaand. Forsoekte aa finne egnet plass til vhf-antenna mi idag, men gav opp (amatoerradio-antenne).

Amatørradiotilpasninger er interessant. Lager du en egen tråd når du har et monteringsforslag?
Er startet
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

andyco


Sitat fra: el-fanboy på lørdag 31. august 2013, klokken 15:07
Sitat fra: andyco på lørdag 31. august 2013, klokken 13:52
Model S - En F A N T A S T I S K bil! Hentet ut bilen min i går etter super service med tett og god dialog med Alnabru. Bilen er super-tight. Får kommentarer fra alle som setter seg inn om at de er imponert over finish og kvalitet gitt at modellen er helt ny. Det eneste jeg har klart finne som bærer preg av litt første-generasjon er et litt løst deksel i bagasjerommet der ladekontakten sitter.
Veldig imponert over produktet. Kan ikke fatte at noen nå gidde kjøpe seg en fossilbil i denne klassen :)

Ps, til dere som har fått litt angst rundt grå-gargen etter den ble disset på elbil.no; Det er en utrolig flott og sexy farge! Var innom en av Norges fremste detailere i helgen og han var soleklar på at det var den feteste fargen. Selv synes jeg alle fargene til Tesla funker bra, så det er smak og behag. Bilen samler masse blikk og oppmerksomhet.

Dere som venter: gled dere!


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Gratulerer og takk for super pep-talk! :D Har selv bestilt grå/grå/grå og er veldig spent på å se hvordan den ser ut i virkeligheten. Detailing, er det rett og slett vask, voks og polering, gjort på profesjonelt vis? Kan jeg spørre hvor du gjorde det?

Jepp, det stemmer. Det er også et helt nytt begrep for meg, men har funnet ut nå et dette er et eget fag med sin egen fangruppe. Jeg hadde min bil til visning bare og har ikke gjort noe ennå, men kommer til å levere den inn til polering og lakk-forsegling. Se denne tråden for tips;
http://forum.vacn.no/showthread.php?182569-Anbefalte-bilpleiefirma-i-Oslo-omegn


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
Model S Performance, Dolphin Grey, 21", All in
Delivery 30.08.2013 :)
Finalized 11.4.2013
Invoice #189
Order 5.6.2011

Zneip

Et spørsmål til dere som nå har fått bilen: er det ikke superfrustrerende å ikke ha fått med adaptere for 7,4/11kW lading? Jeg regner med at mange vil ha demo og at dere har lyst til å kjøre og kjøre hele tiden? :) Føler dere at schukolading er begrensende i forhold til den mengden dere skulle ønske dere kunne kjørt?


P3273, S85, Perlehvit, 19", Tech, Luft, Lyd, Lys, Park, Antifrysepakke, Hatteholder. VIN: *13877
Nord Trøndelag | X90D

mrjalle

Sitat fra: Zneip på søndag 01. september 2013, klokken 14:34
Et spørsmål til dere som nå har fått bilen: er det ikke superfrustrerende å ikke ha fått med adaptere for 7,4/11kW lading? Jeg regner med at mange vil ha demo og at dere har lyst til å kjøre og kjøre hele tiden? :) Føler dere at schukolading er begrensende i forhold til den mengden dere skulle ønske dere kunne kjørt?
Både ja og nei.
Ja fordi jeg vet jeg egentlig kunne ladet fortere, og nei fordi jeg fortsatt ikke har vært lenger nede enn 190 km rated range - jeg har altså ikke parkert bilen fordi det har vært lite strøm.

Yagi

Da er go-bilen hjemme :)

Måtte utsette levering fra 19.Aug til 2.Sep, men kom tilbake fra reise i går - var ikke hjem en gang, men dro rett til Alnabru der den ventet på meg.

Mine første timer i min egen Model S har gått med til kjøring, kjøring, kjøring, prating med naboer, studering av alle funksjonerne, og mer kjøring. Guttungen på 10 har skjønt det: "Ja, du skal vel kjøre en omvei hver gang du skal et sted du nå da pappa?"  ::)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

TS

Sitat fra: Yagi på søndag 01. september 2013, klokken 21:36
Da er go-bilen hjemme :)

Måtte utsette levering fra 19.Aug til 2.Sep, men kom tilbake fra reise i går - var ikke hjem en gang, men dro rett til Alnabru der den ventet på meg.

Mine første timer i min egen Model S har gått med til kjøring, kjøring, kjøring, prating med naboer, studering av alle funksjonerne, og mer kjøring. Guttungen på 10 har skjønt det: "Ja, du skal vel kjøre en omvei hver gang du skal et sted du nå da pappa?"  ::)

Gratulerer   ;)

Var på vei til Ikea i går kveld og fikk øye på en tilsvarende som svingte opp mot Hellerud (Oslo) og jeg tenkte : Åh så lekker  :-[ ...Elegant .

Omveier blir det nok mange av ja 
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Ole Espen

en hvit på tur nordover Gudbrandsdalen i kveld...........

Wenche

Full av spenning, og med nerver på høykant, som om det skulle vært første skoledag   ::)
Overtakelsen startet med: Forsikring er ikke i orden... Bilen er meldt inn som Roadster...  :-\

Jeg har et tilbud fra Codan på 6.300,-, uten leibil, men med redning, som jeg aksepterte. Samt et tilbud fra IF 2/8 på 4800,-, men uten redning..., og negativt svar på forespørsel om redning i basiskaso fra IF. Vurderte NAF medlemskap, pga redning, men hørte ikke noe mer fra IF.
Akspterte tilbudet fra Codan. Her har jeg limt inn, sitat fra 2. linje i mitt akseptsvar , til forsikringsselskapet Codan:

"Tesla har oppgitt at forsikring merkekode: 0065, må brukes for Tesla Model S, Signature P85+." [/i]

Får svar om at alt er i orden.
Tydligvis ikke uthevet nok :'( Antaklig lurt på informere om at denne feilen er vanlig, og få dobbeltbekreftet at koden er på plass.

Tilbake til Tesla; Kan du få tak i forsikringsselskapet ditt på en lørdag? Eller vil du vente med å motta bilen til mandag?
Vi har en nødløsning..., en på IF kan fikse forsikring nå, per telefon.
På telefon fra IF; Han finner ikke igjen tilbudet mit, og får jeg beskjed om at prisen har steget til 9.300,-, men ved å sette årlig km til laveste sats kan han komme i nærheten av prisen :o
Vil jeg ha bilen nå? eller på mandag?
Jeg sier at med de prisene, så bytter jeg selskap om en uke, og da sier han at han mister jobben sin ???
Og da tenker jeg at det er like lurt av han å bytte selskap, og tenker jeg at han selvfølgelig skal få er flaske rødvin eller to for å redde meg ut av knipa.
Nok om det.
Jeg føler det som om jeg tar førerkortet på ny, og nå har jeg ingen ved siden til å hjelpe meg  :P

Bilen er enda mer herlig, enn det jeg husker fra prøvekjøring  8)
Tesla Model S Sign. P85+, fra 31. aug. 2013. Model X 90D, Titan, 7 seter, fra 29. sept. 2016

Cirion

Sitat fra: Zneip på søndag 01. september 2013, klokken 14:34
Et spørsmål til dere som nå har fått bilen: er det ikke superfrustrerende å ikke ha fått med adaptere for 7,4/11kW lading? Jeg regner med at mange vil ha demo og at dere har lyst til å kjøre og kjøre hele tiden? :) Føler dere at schukolading er begrensende i forhold til den mengden dere skulle ønske dere kunne kjørt?
JA DET VAR SUPERFRUSTRERENDE Å IKKE FÅ DE MED!!!

Men så fikk jeg da bilen, og fikk lære at Schukolading ikke begrenser noenting. De finnes over alt, og så lenge man har holdningen plugg inn alltid, så er det full hele tiden.

Var i Stavanger i helgen, og ankom med ca. 300km på tanken. Første vi gjorde var å demokjøre en ene etter den andre, så rote rundt etter Type2 stolper. Lørdag morgen hadde jeg over 400km på tanken med Schuko... Vi kjørte inn til Stavanger for å finne Tesla. De har nok ikke åpnet enda. Fant parkeringsplassen der noen har fått sin, men ikke noe mer enn det. Dro til noen andre venner på Rennesøy på lørdag. Ny runde med demokjøring... Ingen offentlige ladere på Rennesøy.... Ikke en gang shcuko... Men en laaang kjøteledning (trommel) pakket i en plastpose gjordet nytten. Sikringa røk 3 ganger. Så dempet jeg ladingen til 8A... Når jeg skulle hjemover til Slependen hadde nok en gang over 400km på tanken. Kjekt å ha med tung høyrefot og 120km til nermeste supercharger!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

RoadRunner

Sitat fra: Tarpoon på fredag 30. august 2013, klokken 23:54
Sitat fra: RoadRunner på fredag 30. august 2013, klokken 23:34
Og et bilde
Jeg har også bestilt brun, ser veldig gjerne flere bilder av bilen! På bildet ser den mørkere ut enn jeg trodde.
Her er et bilde til. Mørkere enn farvene antyder i butikken - har sikkert noe med lyset i butikken å gjøre også. Bilen min er den første jeg har sett i brun, så den var litt overraskende mørk.

Første parkering i kjelleren på jobb i dag. Den er for bred til stripene - ikke mulig å få opp dørene hvis man skal begrense seg til sin plass... Og shuko-adaptret går jo selvfølgelig ikke inn i lade-stolpen  :o.

Den trives med andre ord ikke i garasjen, men ute i det fri så går den som ei kule !
Trondheim
Kia e-Niro Feb-2020
MetroBuddy 2010 + 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

Tarpoon

Sitat fra: RoadRunner på mandag 02. september 2013, klokken 07:56
Her er et bilde til. Mørkere enn farvene antyder i butikken - har sikkert noe med lyset i butikken å gjøre også. Bilen min er den første jeg har sett i brun, så den var litt overraskende mørk.

Takk for bildet. Ser nå at jeg absolutt ikke angrer på fargevalget!  :)
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA