Tenkte å komme med en liten oppdatering etter å ha vært lykkelig Tesla eier i snart 9 timer!!
Først må jeg få sagt at jeg er enig med alle misfornøyde Signatur holdere her på forumet, jeg må ha vært ekstremt heldig som fikk levert min bil som en av de første i Europa.. Jeg er ingen VIP og reservert bilen for snart 2,5 år siden..
Får faktisk litt dårlig samvittighet, men etter noen timer i bilen kan jeg heller ikke la vær å smile fra øre til øre

For å ta det negative først..
1. Bilen var ikke særlig tilfredstillende klargjort. Tydelige merker av dårlig jobb, men ikke så mye at det var sjenerende. Fikk min kontakt til å notere dette ned, da jeg ikke fikk mange svar der og da. Tar dette med Tesla nå som ting har roet seg, men regner ikke med særlig respons for å være ærlig..
2. Adapterne er ikke klare.. Fikk beskjed om de kom snart og nettopp var ferdig testet, men fikk ikke noe svar på når snart var.. Ergo ble bilen levert bare med vanlig Schuko adapter. Denne adapteren er i tillegg ganske klønete. Da jeg dro videre på jobb etter levering, tenkte jeg å teste ut en offentlig ladestasjon.. Siden adapteren er klumpete passer den ikke inn i tre av de ladestasjonene jeg fant i Lillestrøm.. Adapteren er for stor, slik at sikringer eller andre ting hindret tilgangen.. (Bilder kommer)
3. Bilen ble ikke levert med dobbeltlader, den skulle bli montert senere. Som vanlig, ikke noe klart svar på hva senere var.
4. Sikkerhetsnett i frunken manglet. Jeg påpekte det, men det virket som om min kontakt faktisk ikke hadde hørt om det før, så også noe jeg må ta videre med Tesla.
Så til det positive!!
Bilen er helt fantastisk å kjøre. De fleste har jo nå prøvekjørt den, men det å sitte i bilen alene og oppleve friheten kan bare beskrives som fantastisk. Veldig mye oppmerksomhet, fikk gratis kabel på elektrobutikken på Alna (må lage en kort skjøteledning til adapteren for at den skal kunne brukes) fordi to av ansatte elsket bilen!!
Jeg skal komme med flere oppdateringer etterhvert. I morgen går turen fra Oslo til Porsgrunn og tilbake, det blir første langtur og erfaringer fra den turen håper jeg å få delt når jeg er hjemme igjen..
En ting til.. De kunne heller ikke si når appen var klar, men appen jeg har lastet ned til Ipaden fra amerikans appstore fungerer som bare det!!
Fyr løs med spørsmål om det er noe dere lurer på!!
//Andreas