Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Signature #280, onsdag 07. august 2013, klokken 20:13

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: PAM på torsdag 29. august 2013, klokken 12:54
Betalte ca 7000;-) er litt usikker på hvilke film som ble brukt - 10 års garanti:-)
Hvilken % toning gikk du for foran og bak? Vurderer selv en veldig lys toning foran, og mørkere på bakvinduer/bakrute. Er skeptisk til å tone noe særlig foran, for jeg vet politiet lett krever filmen fjernet om de oppdager det (evt. på EU-kontrollen) ettersom det er ulovlig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Olemann

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 29. august 2013, klokken 14:17
Sitat fra: PAM på torsdag 29. august 2013, klokken 12:54
Betalte ca 7000;-) er litt usikker på hvilke film som ble brukt - 10 års garanti:-)
Hvilken % toning gikk du for foran og bak? Vurderer selv en veldig lys toning foran, og mørkere på bakvinduer/bakrute. Er skeptisk til å tone noe særlig foran, for jeg vet politiet lett krever filmen fjernet om de oppdager det (evt. på EU-kontrollen) ettersom det er ulovlig.

Og verre; om du havner i en ulykke der sikt er et spørsmål, vil (ulovlig) tonede ruter kunne føre til at du blir gjort ansvarlig og kan møte alvorlige reaksjoner fra rettsapparatet. 

Pitter fra Madla

For 23 timer siden overtok jeg min grå Tesla. Hadde vært usikker på fargen, men den var MEGET bra. Bilen var også veldig bra. Fruen ble også raskt glad i den. Den største overraskelsen var hvor stor oppmerksomhet den vekket. Sammenstimlinger, smiling og vinking, og fotografering både fra fortau og andre biler. Tror spesielt min kone satte pris på den oppmerksomheten; å for en gangs skyld være de som har den kuleste bilen.

Teknisk: Får ikke åpnet ladeporten med knappen på kabelen. Vet ikke hva det kan være. Synes også jeg kan ane en ørliten rykkebevegelse når jeg gir gass. I stedet for å dra helt jevnt, så virker det som om pådraget svinger ørlite. Men er ikke sikker på om jeg kjenner rett. Er heller ikke så lett å få kontroll over når dørhåndtak går opp og ikke når jeg nærmer meg.

Regner med at alt skal gå seg til temmelig snart. Satser på å lade på superladeren i Lyngdal fredag rundt lunch-tider.
P223/RN017580/VIN15137/EL22956
Lykkelig eier siden 28. august 2013

olso

pen bil, grått er flott,som andre har bemerket på forumet, gratulerer.
P85, grey, levering 20/9
Tesla S P85 sept-13

Stig O

Gratulerer. Fin i grått. Hvilke sommerdekk er det på 19" ?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

Hyperstress


Sitat fra: Pitter fra Madla på torsdag 29. august 2013, klokken 15:15
For 23 timer siden overtok jeg min grå Tesla. Hadde vært usikker på fargen, men den var MEGET bra. Bilen var også veldig bra. Fruen ble også raskt glad i den. Den største overraskelsen var hvor stor oppmerksomhet den vekket. Sammenstimlinger, smiling og vinking, og fotografering både fra fortau og andre biler. Tror spesielt min kone satte pris på den oppmerksomheten; å for en gangs skyld være de som har den kuleste bilen.

Teknisk: Får ikke åpnet ladeporten med knappen på kabelen. Vet ikke hva det kan være. Synes også jeg kan ane en ørliten rykkebevegelse når jeg gir gass. I stedet for å dra helt jevnt, så virker det som om pådraget svinger ørlite. Men er ikke sikker på om jeg kjenner rett. Er heller ikke så lett å få kontroll over når dørhåndtak går opp og ikke når jeg nærmer meg.

Regner med at alt skal gå seg til temmelig snart. Satser på å lade på superladeren i Lyngdal fredag rundt lunch-tider.

Ser lekker ut!! Kan du poste noen flere bilder fra flere vinkler? Vurderer samme farge og felger. Har du std fjæring? Hvis ikke, hvilken høyde står luftfjæringen på på bildet?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

EvenSteven

Sitat fra: Stig O på torsdag 29. august 2013, klokken 15:35
Gratulerer. Fin i grått. Hvilke sommerdekk er det på 19" ?

Satt på med en Signature i dag, utlevert i går og den hadde 19" Goodyear Eagle RSA "lisser"...
Tesla S P85+ sølv

Ole Espen

Var d en som hadde sine "første timer" i en rød model S opp gjennom Gudbrandsdalen i gårkveld??  Møtte den sør for Øyertunellen. FOR en "skute"   ;D

JMC

Hei
Sitter lettere ukonsentrert på jobben og titter på min Tesla iOS app. Akkurat nå er det 296km batteri på min fluks nye Signature P85+ som står i fellesgarasjen. Honk Honk med horn, litt Flash med lys. NÅ er det snart Tesla-helg!!! ...36 minutter til klokken er 17.00...Akkurat nå er det 297km...

God helg alle til sammen!

PS. Det tyter over av nye biler på Alnabru i de fleste farger så det er nok mange som får bil om dagen.

MVH.
Johs.
P85D

Øyvind.h

Sitat fra: JMC på fredag 30. august 2013, klokken 16:26
Hei
Sitter lettere ukonsentrert på jobben og titter på min Tesla iOS app. Akkurat nå er det 296km batteri på min fluks nye Signature P85+ som står i fellesgarasjen. Honk Honk med horn, litt Flash med lys. NÅ er det snart Tesla-helg!!! ...36 minutter til klokken er 17.00...Akkurat nå er det 297km...

God helg alle til sammen!

PS. Det tyter over av nye biler på Alnabru i de fleste farger så det er nok mange som får bil om dagen.

MVH.
Johs.
God helg! 17 timer til jeg sitter i min egen, etter laaaaaaang ventetid! Blir surrealistisk å kjøre ut av butikken i morgen i en bil jeg har ventet så lenge på!
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

nilsroald

Sitat fra: JMC på fredag 30. august 2013, klokken 16:26
Hei
Sitter lettere ukonsentrert på jobben og titter på min Tesla iOS app. Akkurat nå er det 296km batteri på min fluks nye Signature P85+ som står i fellesgarasjen. Honk Honk med horn, litt Flash med lys. NÅ er det snart Tesla-helg!!! ...36 minutter til klokken er 17.00...Akkurat nå er det 297km...

God helg alle til sammen!

PS. Det tyter over av nye biler på Alnabru i de fleste farger så det er nok mange som får bil om dagen.

MVH.
Johs.

Nydelig.. Nå er min på lading for første gang... Fikk beskjed i displayet at det var problemer med UMC... Tesla Alnabru ville ha meg til å stappe kontakten inn "opp ned"... 180 grader også virket det... men har bare 126km så lang. Appen funker den, men litt lite juice for å cruice i kveld.
God helg!!
VIN 15051 & invoice 185

Hugo

Nå har jeg kost meg med min røde Sig p85+ i noen dager - helt fantastisk :-) Alt fungerer greit - unntat homelink/garasjeåpner som jeg ikke får til å virke. I tillegg til fornøyelse med å kjøre er det jo herlig å 1)suse forbi alle i kollektivfelt 2) slippe bompenger rundt Stavanger 3) ha dedikerte og gratis parkeringsplasser....

TS

Sitat fra: Hugo på fredag 30. august 2013, klokken 20:15
Nå har jeg kost meg med min røde Sig p85+ i noen dager - helt fantastisk :-) Alt fungerer greit - unntat homelink/garasjeåpner som jeg ikke får til å virke. I tillegg til fornøyelse med å kjøre er det jo herlig å 1)suse forbi alle i kollektivfelt 2) slippe bompenger rundt Stavanger 3) ha dedikerte og gratis parkeringsplasser....


Homelink : jeg venter på svar fra Tesla om hvilke frekvenser som er integrert..
Har en mistanke om at det ikke er de europeiske siden jeg ikke får svar..
Send av gårde en epost om dette du også..
Det haster mer for deg  ;)

Sitat fra: TS på søndag 18. august 2013, klokken 12:49
Sitat fra: PerBear på søndag 18. august 2013, klokken 12:40
Her er gjeldende forskrift for bruk av radiofrekvenser:
http://www.lovdata.no/for/sf/sd/xd-20120119-0077.html

Ut fra forskriftene skal antagelig garasjeportåpnere bruke frekvenser listet under "§36 - fjernstyring" men det er en rekke andre frekvensbånd som muligens også er tillatt.

For de som er interessert har Post og Teletilsynet (NPT) et skjema som viser en oversikt over alle radiofrekvenser:
http://www.npt.no/teknisk/frekvens/frekvensstrategi-og-frekvensplan/informasjon-om-nasjonal-frekvensplan/_attachment/6259?_ts=13cecb2f0cf

Veiledning til skjemaet oppfor finnes her:
http://www.npt.no/teknisk/frekvens/frekvensstrategi-og-frekvensplan/informasjon-om-nasjonal-frekvensplan
Tema : HomeLink®

Man er ialle fall innenfor 1% og kort rekkevidde, så da gjenstår det en del valg.
Jeg har fyrt av gårde en epost til Heidi for mer info.

Ellers kan man se hvilken frekvens de forskjellige portåpnerprodusentene benytter her :
http://www.homelink.com/assets/downloads/homelink_ukenglish.pdf
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Siggen

Sitat fra: Hugo på fredag 30. august 2013, klokken 20:15
Nå har jeg kost meg med min røde Sig p85+ i noen dager - helt fantastisk :-) Alt fungerer greit - unntat homelink/garasjeåpner som jeg ikke får til å virke. I tillegg til fornøyelse med å kjøre er det jo herlig å 1)suse forbi alle i kollektivfelt 2) slippe bompenger rundt Stavanger 3) ha dedikerte og gratis parkeringsplasser....

Arne Reidar var meget imponert! ;)

toppi

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 30. august 2013, klokken 16:33
Sitat fra: JMC på fredag 30. august 2013, klokken 16:26
Hei
Sitter lettere ukonsentrert på jobben og titter på min Tesla iOS app. Akkurat nå er det 296km batteri på min fluks nye Signature P85+ som står i fellesgarasjen. Honk Honk med horn, litt Flash med lys. NÅ er det snart Tesla-helg!!! ...36 minutter til klokken er 17.00...Akkurat nå er det 297km...

God helg alle til sammen!

PS. Det tyter over av nye biler på Alnabru i de fleste farger så det er nok mange som får bil om dagen.

MVH.
Johs.
God helg! 17 timer til jeg sitter i min egen, etter laaaaaaang ventetid! Blir surrealistisk å kjøre ut av butikken i morgen i en bil jeg har ventet så lenge på!

Hva, har du sneket deg frem i køen Øyvind? Hadde ikke du P nummer på 1000 tallet? Hadde trodd jeg var den første med S på Munkerud.. Men må vente til den 9.9  :(
Oslo
Model S - Levert 09.09.13
Model X - #2395

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA