Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

spirrevipp

Virker som en veldig snodig plassering, kan ikke si jeg er overbegeistret. Upraktisk med lader så langt fra E-18, og samtidig så reduserer det vel sjansen for at det kommer flere mellom Porsgrunn og Drammen i overskuelig fremtid. Må vel ha vært noen praktiske hensyn som spilte inn her.

Noen sjanse for at dette er "utvidelsen" av Drammen?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Amoss

Sitat fra: spirrevipp på tirsdag 15. august 2017, klokken 17:16
Virker som en veldig snodig plassering, kan ikke si jeg er overbegeistret. Upraktisk med lader så langt fra E-18, og samtidig så reduserer det vel sjansen for at det kommer flere mellom Porsgrunn og Drammen i overskuelig fremtid. Må vel ha vært noen praktiske hensyn som spilte inn her.

Noen sjanse for at dette er "utvidelsen" av Drammen?

Jeg ser to mulige forklaringer:

  • Det er så ofte omkjøring pga veiarbeider på E18 at Tesla mener dette er det nærmeste/sikreste.
  • Noen som vet om noen av sjefene på Tesla Drammen bor i nærheten?
;)
Model S 85D

...

Ville kanskje vært mer naturlig å ha den nærmere Grelland, med 8-10 SC i hver retning.

olekroll

Supercharger I  Norheimsund?

Et godt alternativ til Haukås for dem som skal over Haukeli eller Hardangervidda?

Tesla har vært I kontakt med heradet og grunneier om plass til åtte ladere, forstår det slik at alle involverte her inne er positive til dette. Poster mer her om det kommer nye opplysninger.

Elmo

Selvfølgelig litt vanskelig grenseoppgang, men flere av de siste innleggene hører vel hjemme i "Tesla superchargers - ønsker og forslag" tråden ?!!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

olekroll

Sitat fra: jlan på tirsdag 15. august 2017, klokken 22:49
Hardangervidda-Bergen kjøres vanligvis om Voss og er bra dekket med Eidfjord, men jeg ser jo et visst behov  i Norheimsund. Det kan for eksempel være greit å hoppe over Røldal hvis en kommer over Haukeli og skal rekke en ferge. Jeg synes likevel det er en litt rar prioritering hvis det ikke kommer noe sør for Stavanger.

Prioriteringen til Tesla er kanskje å dekke flest mulig kombinasjoner av gjennomfartsårer og lademuligheter. Men som alle andre er også Tesla prisgitt grunneiere og kommunale instanser for å få til disse ladestedene og da kan det ta noe mer tid å få til i enkelte områder enn andre, kanskje det forklarer mangelen rundt Stavanger?
Har merket meg at mange med Tesla kjører Fv7, tidsmessig er det ikke så ulikt Bergen-Voss når en skal videre på Rv7. Det er spesielt mye trafikk når Bergen Voss er stengt, og det blir det nok mer av i årene som kommer...   

fredag

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 15. august 2017, klokken 11:22
Noe på gang i Holmestrand?
https://www.oep.no/search/resultSingle.html?journalPostId=23177783

Ser ut som at det er denne parkeringsplassen...
https://www.google.no/maps/@59.4899068,10.2943111,358m/data=!3m1!1e3

Det var litt av en omvei. :-(

Hadde vært bedre å legge den ved den andre REMA-butikken i Våleveien. Eller Marché Holmestrand / Grelland.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Muffinman

Sitat fra: Elmo på onsdag 16. august 2017, klokken 08:07
Selvfølgelig litt vanskelig grenseoppgang, men flere av de siste innleggene hører vel hjemme i "Tesla superchargers - ønsker og forslag" tråden ?!!
Støttes. De fleste gangene jeg klikker meg inn for å se om det er avslørt nye lokasjoner er det lite av forventet innhold å finne her.



Espen Hugaas Andersen

#3085
Jeg har i hvert fall bedt om innsyn for Hokksund. Kjører forbi der flere ganger i uken. :)

Har ikke hørt noe ennå. Men 20 plasser der hadde absolutt ikke vært å forakte. Helst så nær bensinstasjonen som mulig, slik at det var relativt enkelt å gå bortover når kjøpesentret er stengt.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.


aness

Sitat fra: nie på torsdag 17. august 2017, klokken 22:32
Trist hvis Nordheimsund betyr at Røldal ryker.

I følge google er det 2-3t kjøring mellom Norheimsund og Røldal, det er en fjord mellom dem, og Røldal er vel 2-3t kjøring unna Åmodt og Aksdal.

Jeg forstår ikke bekymringen.

GOS

Sitat fra: aness på torsdag 17. august 2017, klokken 23:14
Sitat fra: nie på torsdag 17. august 2017, klokken 22:32
Trist hvis Nordheimsund betyr at Røldal ryker.

I følge google er det 2-3t kjøring mellom Norheimsund og Røldal, det er en fjord mellom dem, og Røldal er vel 2-3t kjøring unna Åmodt og Aksdal.

Jeg forstår ikke bekymringen.
Bekymringen er vel at den blir ikke nyttig for så mange. Hadde en satt den på aksen mellom Vivelid/Skare - Røldal, så hadde den vært nyttig for de i Sunnhordland så vel som Rogaland på sin vei nordover og østover.
Men kommer den i tillegg så er det jo greit....men selv da burde antagelig andre områder blitt prioritert. Det er vel ikke så stor trafikk gjennom Nordheimsund.

Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

aness

Sitat fra: GOS på fredag 18. august 2017, klokken 06:46
Sitat fra: aness på torsdag 17. august 2017, klokken 23:14
Sitat fra: nie på torsdag 17. august 2017, klokken 22:32
Trist hvis Nordheimsund betyr at Røldal ryker.

I følge google er det 2-3t kjøring mellom Norheimsund og Røldal, det er en fjord mellom dem, og Røldal er vel 2-3t kjøring unna Åmodt og Aksdal.

Jeg forstår ikke bekymringen.
Bekymringen er vel at den blir ikke nyttig for så mange. Hadde en satt den på aksen mellom Vivelid/Skare - Røldal, så hadde den vært nyttig for de i Sunnhordland så vel som Rogaland på sin vei nordover og østover.
Men kommer den i tillegg så er det jo greit....men selv da burde antagelig andre områder blitt prioritert. Det er vel ikke så stor trafikk gjennom Nordheimsund.

Jeg anser Norheimsund og Røldal som så langt fra hverandre at det blir omtrent som å si at Lier ikke skulle vært bygget fordi Solli ligger på andre siden av fjorden. Jeg vet at trafikkgrunnlaget er "litt" mindre, men avstanden er vel ca det samme.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA