Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

stianrod

Tesla Model S P85 2014

Muffinman

Jøss, det var heftig. Men er det særlig presist? Her er det faktisk tegnet inn enda en lader mellom Aspøya og Trondheim (eller Stjørdal som det kan se ut til). Det er vel ikke realistisk, med mindre man planlegger en egen for veien over Aure/Kyrksæterøra eller kanskje i tilknytning til "lakseveien" ut mot Hitra og Frøya.

Epleskreller

#1007
Om noen skulle være i tvil.. kartet til Stianrod er hentet fra: http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger.

Skal bli klart ila. vinter 2014-2015. Ingen endringer før det..

Litt rart at de ser ut til å stoppe ved Hamarøy i nord..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Leif1

Tror ikke de setter i gang og lover noe de ikke kan holde.
Som nevnt er den ene som de lover i Danmark omtrent klar til å lade første bil.
Mine fem kroner og femti øre på at vi ser en god del av disse som er avmerket på
kartet i god tid før vinteren.
Noe må jo de som er ansatt til å gjøre dette finne på fremover. Drive dank er neppe et alternativ.

Konvertitt fra S til X

hoffa

P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

janmb

Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. mai 2014, klokken 07:33
Skal bli klart ila. vinter 2014-2015. Ingen endringer før det..

Jeg tolker dette som en dårlig nyhet ettersom det egentlig høres ut som forsinkelser.

Det er en rekke ladere som skulle i drift nå i vår/sommer som ikke er med i "kommer snart"-kartet lenger, men er flyttet til vinteren eller senere.

Nå er det jo åpenbart en mengde aktivitet så for håpe dette er upresist og at de kjente SCene fortsatt er i rute og kommer online nå i sommer.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Elbilist79

Sitat fra: janmb på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:41
Sitat fra: Epleskreller på tirsdag 20. mai 2014, klokken 07:33
Skal bli klart ila. vinter 2014-2015. Ingen endringer før det..

Jeg tolker dette som en dårlig nyhet ettersom det egentlig høres ut som forsinkelser.

Det er en rekke ladere som skulle i drift nå i vår/sommer som ikke er med i "kommer snart"-kartet lenger, men er flyttet til vinteren eller senere.

Nå er det jo åpenbart en mengde aktivitet så for håpe dette er upresist og at de kjente SCene fortsatt er i rute og kommer online nå i sommer.

Tenkte det samme som deg ja, iforhold til det kartet som vart vist i Geneve so er dette skuffande. Men ein kan håpe at ein del av dei kjem fortare.
S85, Sølv

Tønsberg

Ut i fra den nye opdatering over fremtidige SC stasjoner kan en jo med stor sansnlighet se hvilke kommuner det kommer en SC.
Da er det jo bare å søke i postjournalene til de aktuelle kommunene...  ;)
Noen som vil ta på seg jobben med å lage en liste over antagelige steder/kommuner prikkene på kartet er plassert?
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

Amoss

Sitat fra: janmb på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:41
Jeg tolker dette som en dårlig nyhet ettersom det egentlig høres ut som forsinkelser.

Det er en rekke ladere som skulle i drift nå i vår/sommer som ikke er med i "kommer snart"-kartet lenger, men er flyttet til vinteren eller senere.

Nei, det var ikke noen "kommer snart" tidligere. Så spørsmålet er rett og slett bare hva som definerer "kommer snart". Kan det være stasjoner der man alt har puttet spaden i bakken, slik at de åpner i løpet av noen få uker?  I så fall kan de fortsatt treffe det som tidligere har blitt hintet om som "by summer 2014". Betyr derimot "kommer snart" at de vil være på plass om ett par måneder så blir det en svært travel høst på montørene, og lite å glede seg til i sommer...
Model S 85D

Amoss

Sitat fra: Muffinman på tirsdag 20. mai 2014, klokken 07:04
Jøss, det var heftig. Men er det særlig presist? Her er det faktisk tegnet inn enda en lader mellom Aspøya og Trondheim (eller Stjørdal som det kan se ut til).

Nja, er det nå slik? For meg ser det ut som om Aspøya er den nordligste av disse, og at den andre havner ett sted rundt Ålesund/Molde?
Model S 85D

jkirkebo

#1015
Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. mai 2014, klokken 00:54
Sitat fra: VigdisA på tirsdag 20. mai 2014, klokken 00:26
Ja, det er jo helt utrolig - 21 i Norge,11 i Sverige og 6 i Danmark :-)

Håper "Kommer snart" betyr "i løpet av mai", ikke "i løpet av sommeren" :p  Men ellers var jo dette positivt :)

Ser ut til at det blir Østerdalen - kan se ut som Elverum og Alvdal?  ~Karlstad og Ørebo/Arboga på E18 til Stockholm. Men ingen mellom Oslo og Elverum/Lillehammer. Får håpe jeg ser feil på Elverum da, og at den heller kommer på ~Espa/Stange.

Ser dessverre ut som Elverum. Jeg synes dog det er rart om Tesla lar det stå et åpent rom på 259km mellom Lillehammer og Solli, på den strekningen med høyest fartsgrense i Norge. Det blir mao. fortsatt nødvendig bruke mye tid på å lade nesten helt opp på Lillehammer og kjøre ganske pent nedover vinterstid.

SC på Elverum ødelegger slik jeg ser det muligheten for å få en på strekningen Hvam-Kolomoen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Amoss

Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:58
Noen som vil ta på seg jobben med å lage en liste over antagelige steder/kommuner prikkene på kartet er plassert?

Det er vel best om folk som er (relativt) kjent i de forskjellige distriktene peker ut aktuelle kommuner, istedet for at en skal prøve å finne dem alle.

For de to sydligste nye er det rimelig klart at vi snakker om Tysvær kommune (Aksdal) - denne ser det ut som om det er noe på gang i postjournalen alt - og Vinje kommune (Åmot evnt. Haukeli).

Stasjonene på Lier har man jo alt innsyn i.

Stasjonen sør for Lillehammer må nesten være enten Elevrum (mest sansynlig) eller Løten/Stange. Kunne teoretisk også være Hamar eller Ringsaker, men tviler....

Neste nordover er mest sannsynlig Alvdal kommune, men kan være Tynset eller Storelvdal? (Litt usikker her på om veien går igjennom Rendalen?)

Stjørdal regner jeg som relativt "bankers", men resten tør jeg ikke gjette på...
Model S 85D

Tønsberg

Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. mai 2014, klokken 09:27
Sitat fra: Tønsberg på tirsdag 20. mai 2014, klokken 08:58
Noen som vil ta på seg jobben med å lage en liste over antagelige steder/kommuner prikkene på kartet er plassert?

Det er vel best om folk som er (relativt) kjent i de forskjellige distriktene peker ut aktuelle kommuner, istedet for at en skal prøve å finne dem alle.

For de to sydligste nye er det rimelig klart at vi snakker om Tysvær kommune (Aksdal) - denne ser det ut som om det er noe på gang i postjournalen alt - og Vinje kommune (Åmot evnt. Haukeli).

Stasjonene på Lier har man jo alt innsyn i.

Stasjonen sør for Lillehammer må nesten være enten Elevrum (mest sansynlig) eller Løten/Stange. Kunne teoretisk også være Hamar eller Ringsaker, men tviler....

Neste nordover er mest sannsynlig Alvdal kommune, men kan være Tynset eller Storelvdal? (Litt usikker her på om veien går igjennom Rendalen?)

Stjørdal regner jeg som relativt "bankers", men resten tør jeg ikke gjette på...
Det kan jo lages ett tilgjengelig regneark hvor alle kan være med på å legge inn antatt sted og kummune, av en som er flink på slikt... Kanskje noen også kan lege ett kart (ZeeMap) ut fra regnearket, med eksisterende og kommende stasjoner (i tillegg til https://www.zeemaps.com/group=571752#)
Svart TMS 85 2014 - Solgt
Grå TM3 2019
Svart TMX 2016

arnkl

Sitat fra: Amoss på tirsdag 20. mai 2014, klokken 09:06
Nei, det var ikke noen "kommer snart" tidligere. Så spørsmålet er rett og slett bare hva som definerer "kommer snart". Kan det være stasjoner der man alt har puttet spaden i bakken, slik at de åpner i løpet av noen få uker?  I så fall kan de fortsatt treffe det som tidligere har blitt hintet om som "by summer 2014". Betyr derimot "kommer snart" at de vil være på plass om ett par måneder så blir det en svært travel høst på montørene, og lite å glede seg til i sommer...

No er ikkje superladaren på Aspøya med på "Kommer snart"-kartet, men her ser det i alle fall ut som det går fort unna. Byggesøknad 13/5. Innvilga søknad 14/5. Søknad frå maskinenprentenør til SVV om gravetillatele 15/5. Så det er håp om at ein ikkje må vente til hausten før det kjem nye superladarar i Noreg.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Amoss

Sitat fra: arnkl på tirsdag 20. mai 2014, klokken 09:50
No er ikkje superladaren på Aspøya med på "Kommer snart"-kartet, men her ser det i alle fall ut som det går fort unna.

Ja, la merke til det. Og heller ikke Lier eller Solli i Sarpsborg er med, og begge steder vet vi at arbeidet med planlegging og søknader har kommet (relativt) langt. Så forventer at også disse "kommer snart". Derfor jeg er tilbøyelig til å tippe at "kommer snart" på kartet egentlig betyr "under bygging".
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA